Programplaner og emneplaner - Student
VBINF6100 Fundamentals of metadata Course description
- Course name in Norwegian
- Grunnleggende metadata
- Study programme
-
Fundamentals of metadataFurther Education in Library and Information Science (online)Further Education in Library and Information Science (online), Elective modules
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Curriculum
-
SPRING 2025
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Emnet gjev ei innføring i viktige standardar og praksisar innanfor metadataproduksjon i den norske og internasjonale biblioteksektoren. Å forstå metodar og grunnleggjande prinsipp for praktisk katalogisering og emnebeskriving er viktige læringsmål, men emnet søker også å gje studentane innsikt i andre utfordringar knytt til metadata, inkludert metadatakvalitet, interoperabilitet og etiske sider ved metadataproduksjon.
Undervisinga er på norsk.
Required preliminary courses
Ingen forkunnskapskrav.
Learning outcomes
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgjande totale læringsutbyte definert i kunnskap, dugleikar og generell kompetanse:
Kunnskapar
Studenten
- har grunnleggjande kunnskap om registreringsstandardar og metadataskjema for beskriving og gjenfinning av ulike dokumenttypar i bibliotek
- har grunnleggjande kunnskap om metadatakvalitet og kva denne har å sei for gjenfinning og utveksling
- har god kunnskap om emnebeskriving og emnespråk
Dugleikar
Studenten
- kan det grunnleggjande i å analysera og beskriva ulike dokumenttypar med tanke på gjenfinning i bibliotek
- kan det grunnleggjande i å vurdera og evaluera bibliografiske registreringsstandardar og metadataskjema
- kan det grunnleggjande i å gjera innhaldsanalyse av dokument og i bruk av emnespråk
Generell kompetanse
Studenten
- har kompetanse i bruk av digitale verktøy og teknologi
- har erfaring i samarbeid og arbeidsdeling
- har evne til å formidla og diskutera teknologi og bruk av teknologi i eigen disiplin
Teaching and learning methods
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studentene:
- har bred kunnskap om teoretiske perspektiver i sosialt arbeid på individ- og gruppenivå.
- har bred kunnskap om sosialt arbeid med barn, familier og grupper.
- har kunnskap om samiske barns rett som urfolk til å vokse opp med samisk språk og kultur.
- har kunnskap om vitenskapsteoretiske posisjoner og ulike kunnskapssyn i sosialt arbeid.
- har kunnskap om etiske dilemmaer knyttet til arbeid med barn og familier.
- har kjennskap til lokalsamfunnsarbeid og politisk påvirkningsarbeid.
Ferdigheter
Studentene:
- kan anvende kunnskap og formidle sosialt arbeids samfunnsmandat skriftlig og muntlig.
- kan anvende teori i analyse av sosiale problemer med barn og familier på ulike nivåer.
- kan anvende kunnskap i planlegging av tiltak for å forebygge og håndtere sosiale problemer med fokus på barn og familier i vanskelige livssituasjoner.
Generell kompetanse
Studentene:
- kan reflektere kritisk over sosialfaglig kunnskap, verdier, holdninger og maktperspektiver i yrkesutøvelsen.
- kan planlegge varierte arbeidsoppgaver basert på brukermedvirkning.
- kan utforme et akademiske arbeid og presentere fagkunnskap både muntlig og skriftlig.
- har innsikt i sosiokulturelle og strukturelle forhold som påvirker familieliv.
Course requirements
Individuell muntlig eksamen. Kandidater som ikke består, eller har gyldig fravær ved ordinær eksamen, kan fremstille seg til ny/utsatt eksamen.
Assessment
Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering.
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemiddel er tillatne så lenge reglar for kjeldetilvisingar vert følgde.
Grading scale
Gradert skala A - F.
Examiners
Intern og ekstern sensor sensurerer eksamenssvara.
Eit uttrekk på minst 25% av eksamenssvara vert sensurert av to sensorar. Karakterane på desse samsensurerte eksamenssvara skal danna grunnlag for å fastsetja nivå på resten av eksamenssvara.