EPN-V2

VØR6000 Theoretical perspectives on financial counseling Course description

Course name in Norwegian
Teoretiske perspektiver på økonomisk rådgivning
Study programme
Further education in financial counseling
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Curriculum
FALL 2022
Schedule
Course history

Introduction

Dette emnet omhandler økonomisk sosiologi, sosialpolitikk, psykologi og juss, og belyser sosiologiske begreper som rammer inn fattigdom, pengebegrepet, samhandling omkring penger og forståelse av betalingsvansker. Sosialpolitikken bidrar med perspektiver på rådgivningens plass i hjelpeapparatet. Den psykologiske vinklingen gir innsikt i hvordan pengebegreper og pengeforvaltning utvikles og styres i og av den enkelte.

Psykologien bidrar også med kunnskap omkring innretningen av rådgivningsarbeidet. Jussfaget gir kunnskap om fordringer og inkasso, kreditor og debitors rettigheter og plikter og innrammer rådgiving som hjelpetiltak.

Required preliminary courses

Ingen forkunnskapskrav.;

Learning outcomes

Studenten skal etter å ha fullført emne ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten har kunnskap om

  • hvordan økonomiske problemer og gjeldsproblemer oppstår,
  • politikk og institusjoner som påvirker gjeldsutvikling og privatøkonomi,
  • juridisk metode, og
  • relevante lover omkring privatøkonomi og økonomisk rådgivning.

Ferdigheter

Studenten kan

  • identifisere økonomiske problemer på individuelt nivå,
  • produsere framstillinger av saksforhold og drive korrespondanse med kreditorer, samarbeidspartnere og brukere i tråd med lovverket på området,
  • drøfte og avgjøre juridiske problemstillinger i en sak, og
  • drive informasjonsarbeid og opplæring i privatøkonomiske spørsmål med sikte på å forhindre utvikling av gjeldsproblemer.

Generell kompetanse

  • Studenten kan forstå og reflektere kritisk og etisk over økonomisk rådgivning som tjeneste i forhold til de behov brukere har og de rettigheter som er nedfelt i lovverk.

Teaching and learning methods

Undervisningen veksler mellom forelesninger på OsloMet, digitale forelesninger, seminarer, gruppearbeid, praktiske øvelser og veiledning.

Course requirements

This course is about the effect pharmaceuticals have on the body and how pharmaceuticals are used in different therapeutic fields. Key topics are basic pharmacodynamics and pharmacokinetics, the peripheral nervous system, central nervous system, the endocrine system, the musculoskeletal system and the digestive system. The course focuses on regulating the function of these organ systems and the pathophysiology of selected illnesses and pharmaceuticals used to treat them.

Assessment

The student may lack a maximum of one passed course from the first year of study. The partial exam in drug calculations in the course FARB1400 is exempt from the progression requirement.

Permitted exam materials and equipment

After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student

  • can explain basic pharmacodynamic concepts and pharmacokinetic processes
  • can describe the structure and function of the peripheral nervous system, central nervous system, endocrine system, musculoskeletal system and digestive system
  • can explain how the function of the above-mentioned organ systems can be regulated
  • can explain the cellular/molecular mechanisms of action of pharmaceuticals and endogenous signal molecules related to the above-mentioned organ systems, including target molecules and signalling pathways
  • can explain the pharmacological effects and probable side effects of relevant drug classes
  • can explain the connection between physiology, pathophysiology and the principles of drug treatment of selected therapeutic areas

Skills

The student

  • can perform basic pharmacokinetic calculations
  • can apply knowledge of mechanisms of action, effects and side-effects in the assessment of drug treatment of selected therapeutic areas
  • can communicate and discuss relevant subject matter with fellow students
  • can work individually and in groups using a problem-based approach to relevant subject matter

General competence  

The student

  • can demonstrate an awareness of drug use in selected therapeutic areas
  • can familiarise himself/herself with the mechanisms of action of new drugs and the treatment principles of selected therapeutic areas

Grading scale

The following must have been approved in order for the student to take the exam:

  • Minimum attendance of 80% in supervised group work with pertaining seminars (PBL) and the laboratory course

Examiners

Calculator.

Admission requirements

Grade scale A-F