Programplaner og emneplaner - Student
UTVB3130 Nye retninger i utviklingsbistand Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Recent Trends in Development Assistance
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i utviklingsstudier
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2024/2025
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Se utfyllende informasjon om praksis i programplanen og i praksisguiden for PPU-Y
Forkunnskapskrav
Det er et krav om 100% tilstedeværelse i praksis i alle praksisperiodene. Ved fravær må dagene tas igjen etter avtale med praksissted og emneansvarlig/praksisseksjonen ved LUI.
Læringsutbytte
Se utfyllende informasjon om praksis i programplanen og i praksisguiden for PPU-Y
Innhold
The course will cover key issues of international development assistance as it is currently organized. It will focus on processes and trends internationally and in recipient countries. Focus will be on the way aid is organized and implemented today. These issues will be illustrated through empirical case studies from Asia, Africa and Latin America.
The following themes will be included:
- Key actors in development assistance (non-traditional donors, multilateral organizations, for-profit actors)
- Aid and the Sustainable Development Goals
- New modalities of aid (budget support and performance-based aid)
- The "environmentalization", "securitization" and "marketization" of aid
- The effects of aid for recipient countries
Arbeids- og undervisningsformer
Bestått/ikke bestått
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Se utfyllende informasjon om praksis i programplanen og i praksisguiden for PPU-Y
Vurdering og eksamen
Se utfyllende informasjon om praksis i programplanen og i praksisguiden for PPU-Y
Hjelpemidler ved eksamen
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.
Vurderingsuttrykk
A graded scale from A to E for passed and F for not passed will be used.
Sensorordning
The exam will be jointly marked by an internal and an external examiner. The external examiner will read a selection of the exam papers and collaborate with the internal examiner in a way that benefits all the students.