EPN-V2

UTVB2400 Medier og utvikling Emneplan

Engelsk emnenavn
Media and Development
Studieprogram
Bachelorstudium i utviklingsstudier
Enkeltemner knyttet til bachelorstudium i utviklingsstudier
Medier og utvikling
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2024/2025
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

The course description was approved 1 June 2016 by the Academic Affairs Committee and established by the Dean 9 June 2016 at the Faculty of Education and International Studies. Latest revision approved by the Academic Affairs Committee 11 May 2017. Minor revision made 20 December 2017.

The Faculty of Education and International Studies at the Oslo and OsloMet offers interdisciplinary courses in Development Studies and North-South relations, leading to a Bachelor's degree in Development Studies comprising 180 ECTS credits. The module in "Media and Development" is a course at the intermediate level, 4th semester in the BA programme. Fulfilled requirements and a passable grade entitle the student to 10 ECTS credits.

This interdisciplinary course seeks to combine perspectives from the social sciences and the humanities on media and development. Drawing on contributions from various disciplines the course is concerned with historical processes of media, their uses and the social consequences of media practices.

The language of instruction is English or Norwegian, depending on the language proficiencies of the student body. However, students may submit assignments in English, Norwegian, Swedish or Danish.

Forkunnskapskrav

See programme description.

Læringsutbytte

Upon successful completion of the course, the student should master these learning outcomes:

Knowledge

The student

  • knows the main analytical approaches and key themes and terms in the study of media and development on a global scale.
  • knows different perspectives on how media is connected to social change and development.

Skills

The student

  • can reflect critically on various types of perspectives on the relationship between media and development.
  • is able to build transferable analytical skills of media and development across the global South.

General competence

The student

  • knows how to link media and development to cross-cultural issues.
  • is able to apply this knowledge in new academic contexts.

Innhold

Eksamen vurderes til Bestått/ikke bestått.

Arbeids- og undervisningsformer

Emnet har hovedfokus på individuell veiledning og coaching. Det legges vekt på utvikling av faglige og personlige ferdigheter som veileder og coach. Studentene forventes å praktisere i rollen som veileder og coach og reflektere over egen utvikling i denne sammenhengen.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Emne 1 må være bestått før man kan ta eksamen i emne 2

Vurdering og eksamen

The final assessment of this module consists of a four-hour written exam.

New/postponed exam

In case of failed exam or legal absence, the student can apply for a new or postponed exam. New or postponed exam is offered within a reasonable time span following the regular exam. Submission and assessment of this will be in accordance with the conditions originally applicable. The student is responsible for applying to sit for a new or postponed exam within the deadlines stipulated by OsloMet and the Faculty of Education and International Studies.

Hjelpemidler ved eksamen

Se punkt om arbeids- og undervisningsformer i programplanen

Vurderingsuttrykk

Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:

  1. Utarbeide egne utviklingsmål og reflektere over egen utvikling. Individuell skriftlig oppgave. Omfang: 400-500 ord
  2. Gjennomføre to veilednings- eller coachingoppgaver i praksis og føre logg fra disse. Individuell oppgave. Omfang 150-300 ord pr logg.
  3. Delta i basisgrupper der det fokuseres på ulike utfordringer i veiledning og coaching. Det kreves minimum 80 % tilstedeværelse i basisgruppen dersom ikke annet er avtalt med veileder/kontaktlærer

Arbeidskrav som ikke blir godkjent kan omarbeides én gang

Sensorordning

Individuell prosjekteksamen. I eksamensbesvarelsen skal studenten dokumentere minst ett veilednings- eller coachingforløp med planlegging, gjennomføring og refleksjon over dette arbeidet knyttet opp mot relevant teori. Omfang: 2300-2500 ord

Ny og utsatt eksamen

Eksamen er en praksisrelatert oppgave. Til første ny/utsatt eksamen leveres omarbeidet versjon av prosjektoppgaven. Ved senere forsøk leveres ny prosjektoppgave.

Opptakskrav

Alle hjelpemidler er tillatt.