Programplaner og emneplaner - Student
UTVB2100 Utvikling og migrasjon Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Development and Migration - Intermediate Level
- Studieprogram
-
Utviklingsstudier påbygging - Development and MigrationBachelorstudium i utviklingsstudierEnkeltemner knyttet til bachelorstudium i utviklingsstudier
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2024/2025
- Pensum
-
VÅR 2025
- Timeplan
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
The course description is approved 07.04.11 by the Academic Affairs Committee, Faculty of Education and International Studies. Revisions approved 23.05.13 and 02.05.14. Minor changes approved 24.10.16. Latest revision approved by the Academic Affairs Committee 11.05.17.
The Faculty of Education and International Studies at Oslo Metropolitan University offers interdisciplinary courses in Development Studies and North-South relations, leading to a Bachelor's degree of 180 ECTS credits in Development Studies. This module 'Development and Migration' is a course at the intermediate level. Fulfilled requirements and a passable grade entitle the student to 10 ECTS credits.
This interdisciplinary course will seek to combine perspectives from social science and humanities on development and migration. Drawing on contributions from history, anthropology, sociology, political economy and geography the course is concerned with the historical processes of migration, the individuals who migrate and the consequences of the migration processes.
The course will be taught in English or Norwegian, depending on needs according to the participants' language abilities. Students may submit assignments in English, Norwegian, Swedish or Danish.
Forkunnskapskrav
See programme description.
Læringsutbytte
Emnet gir oversikt over vitenskapsteori og forskningsmetoder som er relevant for forskning og utviklingsarbeid i estetiske fag, kreative praksiser og menneskelig interaksjon. Vitenskapsteori skal gi innsikt i ulike tradisjoner og paradigmer, herunder også praksisbasert og praksisledet forskning. Emnet presenterer en bredde av forskningsmetoder og vitenskapelige posisjoner. Forskningsetikk inngår i emnet. Emnet skal gi grunnlag for arbeid med masteroppgaven. Emnet undervises normalt på engelsk.
Innhold
The course will explore the migration process by giving an insight into historical causes of migration as well as various theories of migration. Further, the migrants will be seen as participants in social organisation and social networks that may have an impact on their ability to handle the migration process. The course will also discuss consequences at different levels for the sending and receiving communities as well as consequences for the individual migrant.
The course is organised around two principal themes:
1. Historical processes of migration
- Dynamics between globalisation, development and migration
- Theories of migration
2. Migration and the migrants
- Social organisation and social networks:
Households, age groups, gender, ethnicity, clan, class, religion
Diaspora, transnationality, nationalism and identity
Individuals
Arbeids- og undervisningsformer
Kunnskap
Studenten:
- har inngående kunnskap om vitenskapelige teorier, tradisjoner og paradigmer, relevant for estetiske fag, kreativ praksis og menneskelig interaksjon.
- har inngående kunnskap om ulike forskningsmetodiske perspektiv som grunnlag for analyse og refleksjon over innhold og praksis i egen spesialisering.
- har bred kunnskap om forskningsetikk, relevant for egen spesialisering
Ferdigheter
Studenten:
- kan drøfte og sammenstille ulike, relevante vitenskapelige tradisjoner og paradigmer.
- kan diskutere forskningsmetodiske valg og anvende egen innsikt for å formulere faglige resonnementer.
- kan vurdere ulike etiske perspektiv knyttet til forskningsprosessen.
Generell kompetanse
Studenten:
- har kjennskap til ulike metoder for kunnskapsinnhenting og kildekritikk i vitenskapelig publisering.
- kan anvende og formidle sine kunnskaper med forskningsmetodisk argumentasjon
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Følgende arbeidskrav er obligatoriske og må være godkjent for å framstille seg for eksamen:
- delta aktivt med forberedt fremlegg i gruppearbeid
Vurdering og eksamen
The final assessment of this module consists of a four hours written exam.
New/postponed exam
In case of failed exam or legal absence, the student can apply for a new or postponed exam. New or postponed exam is offered within a reasonable time span following the regular exam. Submission and assessment of this will be in accordance with the conditions originally applicable.
The student is responsible for applying to sit for a new or postponed exam within the deadlines stipulated by OsloMet and the Faculty of Education and International Studies. The regulations governing examinations are set out in the document -Regulations relating to Studies and Examinations at OsloMet.
Hjelpemidler ved eksamen
Examination support material not permitted.
Vurderingsuttrykk
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Sensorordning
Bestått/ikke bestått.
Opptakskrav
To interne sensorer. Ekstern sensor brukes jevnlig.