EPN-V2

TKLIT7200 Digital Competence Course description

Course name in Norwegian
Digital kompetanse
Study programme
Interdisciplinary Competence – Literacy in Subjects and Professions
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2023/2024
Course history

Introduction

Den digitale omstillingen fører til endringer både i samfunn, yrker og opplæring. Dette betyr utfordringer for enkeltmennesker og spesielt utdanningsinstitusjoner. Behovet for digital kompetanse, å forstå og å bruke digitale verktøy i opplæring er nødvendig for å møte de raske endinger som samfunn og yrker går gjennom.

Emnet retter perspektivet mot bruk av digitale verktøy i yrkes- og profesjonsopplæring både for lærernes undervisning og for elevenes læring. Dette innebærer at bruk av digitale verktøy tar utgangspunkt i yrker og digitalisering av yrkesutøvelsen. En yrkesrettet digital kompetanse vil vektlegge hvordan praksislæring og refleksjon kan realiseres ved bruk av digitale verktøy i opplæringen. Emnet vil også ha perspektiv på hvordan digital teknologi kan anvendes for å dele og søke informasjon og kunnskap, kritisk og etisk vurdering av nettsider og kilder, og forstå og bruke multimodale tekster. Videre vil emnet ha perspektiv på hvordan digitalisering av undervisning og opplæring åpner for nye elevaktive metoder. Bruk av blant annet video, nettbasert gruppearbeid, digitale øvelser, spill, omvendt undervisning (flipped classroom) og hybrid undervisning kan kjennetegne digital opplæring for læringsutbytte. I tillegg vil bruk av digitale skriveverktøy og tekstbehandlingsprogram for faglig formidling og læring være relevant for den digitale kompetansen.

Required preliminary courses

Ingen.

Learning outcomes

Design should seek to embrace a human-centred approach in order to create something new - where everything down to the very last detail is all worked out in order to afford greater value to its users. In this module we focus on users and user contexts, and how to translate needs, so that these help to inform the actual functionalities of user-experience. The module takes particular interest in sustainability issues as well as design for inclusivity.

Content

Two internal examiners. External examiners are used regularly.

Teaching and learning methods

Students must have passed the courses BAPD1100, BAPD1020 and BAPD1300 or equivalent.

Course requirements

Project work individually or in groups.

Assessment

The following coursework is compulsory and must be approved before the student can take the exam:

  • Submission of presentation material and participation in three (3) milestone meetings.
  • Reflection notes.

Permitted exam materials and equipment

Portfolio assessment individual or group, with the following requirements:

  1. Module report, between 20 and 50 A4 pages consisting of:
  • Project description
  • Documentation of design process with rationale for all important influential decisions
  • Presentation of final outcomes

2. Product models / prototypes that evidence testing, inquiry, development and solutions

3. Individual component independent of any group work. This can be both practical and/or theoretical. It is expected that this should equates to approximately 10-20% of the overall work within the module. A provisional grade is awarded for parts 1 and 2. Upon assessment of part 3, the provisional result may be adjusted up or down by one grade, thus establishing the final result.

All components of the module need to be passed, (grade E or above) in order to pass the final examination. Final results may be appealed.

Grading scale

All.

Examiners

Grade scale A-F.