Programplaner og emneplaner - Student
TKDF1000 Interdisciplinary project work Course description
- Course name in Norwegian
- Tverrfaglig prosjektarbeid
- Study programme
-
Bachelor in Applied Computer TechnologyBachelor Programme in Drama and TheatreBachelor Programme in Art and DesignBachelor's Programme - Specialized Teacher Training in Design, Arts and CraftsBachelor's Degree Programme in Civil EngineeringBachelor's Degree Programme in Software EngineeringBachelor’s Programme in Electrical EngineeringBachelor's Degree Programme in Energy and Environment in buildingsBachelor's Degree Programme in Biotechnology and Applied ChemistryBachelor's Degree Programme in Mechanical EngineeringBachelor's Degree Programme in Information TechnologyBachelor's Degree Programme in Product Design
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Programme description
-
- Course history
-
Introduction
Dette emnet tilbys ikke studieåret 2022/23. Studentene skal gjennomføre et prosjekt innenfor et gitt tema. Studentene skal gjennomføre et prosjekt innenfor et gitt overordnet tema. Temaet vil være inspirert av samfunnsaktuelle eller fremtidige utfordringer og kan variere fra år til år. Innenfor temaet kan studentene definere egne problemstillinger eller hente inspirasjon fra en liste med forhåndsdefinerte problemstillinger. Sluttproduktet skal være en fysisk prototyp. Studentene skal tilegne seg kunnskaper innen samarbeid, prosjektarbeid, materialbruk og rapid prototyping.
Studentene vil bli inndelt i grupper. Gruppene settes sammen på en måte som legger til rette for tverrfaglig samarbeid. Verktøy, utstyr og materialer i OsloMet Makerspace står til studentenes disposisjon.
Required preliminary courses
Ingen utover opptakskrav.;
Learning outcomes
Etter gjennomført emne beskrives studentens kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse slik:
Kunnskap
Studenten:
- har kunnskap om hensiktsmessig gjennomføring av prosjektarbeid og problemløsning i gruppe
- har innsikt i produktutvikling, fra idé til prototype eller ferdig produkt
- kjenner bruksområdene til verktøyene som finnes i Makerspace
Ferdigheter
Studenten:;
- kan gjennomføre produktutvikling fra idé til prototyp for et fysisk eller digitalt produkt
- kan bruke utvalgte verktøy i Makerspace
- kan regulere egen fremdrift i prosjektgjennomføringen
- kan kommunisere egen spesialisert fagkunnskap til ei tverrfaglig gruppe
Generell kompetanse
Studenten:
- har kunnskap og ferdigheter til å velge ut relevante materialer, metoder og redskaper
- kan arbeide i tverrfaglige grupper og ser sammenhenger på tvers av disipliner
- behersker metoder for utforming og gjennomføring av prosjekter
- kan formidle problemstilling, idé og produkt til andre
Teaching and learning methods
Undervisning er lagt opp som fire obligatoriske samlinger, og obligatorisk veiledning, samt med frivillige kurs og temaforelesninger.
Emnet innledes med en obligatorisk oppstartsamling hvor det gis praktisk informasjon, studentene blir inndelt i grupper og får tildelt prosjekt. Hver gruppe får en veileder, som skal følge opp gruppen og hjelpe i utviklingen av det ferdige produktet.Gruppene settes sammen på en måte som legger til rette for tverrfaglig samarbeid. Gjennom semesteret tilbys kurs og samlinger med relevant innhold for oppgaven. Verktøy, utstyr og materialer i OsloMet Makerspace står til gruppenes disposisjon.
Gjennom de første ukene skal studentene snevre inn prosjektbeskrivelsen og levere en liste med målbare leveranser samt en foreslått tidslinje og eventuelle behov for ressurser/ opplæring.
I løpet av semesteret vil studentene presentere sin idé til hele klassen. På siste samling presenteres et ferdig produkt som beskrevet nedenfor.
Course requirements
This course covers topics that reflect the breadth and multidisciplinary nature of biomedical engineering. Material for the course are createad in cooperation with researchers, medical professionals and representatives from the healthcare industry. One of the objectives is to expose students to a variety of emerging technologies that play an important role in the paradigm shift towards preventive, personalized and precision medicine. The course also has a practical project where the students gain hands-on experience in designing, building and testing biomedical devices.
Assessment
No formal requirements over and above the admission requirements.
Permitted exam materials and equipment
A student who has completed this course should have the following learning outcomes:
Knowledge:
- has advanced understanding of the concepts and methods used in biomedical systems for health monitoring, including non-invasive techniques, rehabilitation and personalised medicine.
- has knowledge of the practical aspects of designing, building and testing biomedical devices
Skills:
- can apply theoretical knowledge into practical settings.
- can design, implement or advance the chosen biomedical device.
- can analyse a practical challenge in the view of the theoretical and research-based methodologies.
General competence:
- can analyse, present and debate specific research subjects in light of the theoretical and practical approaches.
- can explain the subject to various audience.
Grading scale
Lectures, practical work (group project), site visits, labs and experiments.
Examiners
None
Admission requirements
The assessment will be based on a portfolio of the following:
- Group project report (max 4000 words) and group presentation (20 min)
- 4 individual assignments
- An individual report documenting lab work, demonstrations and experiments (max 2000 words)
The portfolio will be assessed as a whole.
The written parts of the exam can be appealed. The presentation cannot be appealed. If the overall grade changes as a result of the appeal a new presentation must be held.
New/postponed exam
In case of failed exam or legal absence, the student may apply for a new or postponed exam. New or postponed exams are offered within a reasonable time span following the regular exam. The student is responsible for registering for a new/postponed exam within the time limits set by OsloMet. The Regulations for new or postponed examinations are available in Regulations relating to studies and examinations at OsloMet.
In the event of a postponed examination in this course the exam may be held as an oral exam. Oral exams cannot be appealed.