EPN-V2

TAB3000 Oral protetikk 5 - klinisk protetikk Emneplan

Engelsk emnenavn
Prosthodontics 5 – Clinical Prosthodontics
Studieprogram
Bachelorstudium i tannteknikk
Omfang
15.0 stp.
Studieår
2024/2025
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

The following coursework requirements must have been approved in order for the student to take the exam:

  • Coursework 1: Present a text from the reading list in a plenary session of the course where the curricula will be discussed. 5-10 PowerPoint slides.
  • Coursework 2: Hand in a term paper draft once during the gatherings. The length of this term paper is 5-10 pages.

The purpose of these work requirements is to ensure progress in both the readings of the curricula and the work with the term paper. All required coursework must be completed and approved by the given deadline in order for the student to take the exam. If one or more coursework requirements have not been approved, the student will be given the opportunity to submit an improved version one time by the given deadline. If the student does not meet the set deadline(s), the student loses the possibility to hand in the paper/hold the presentation, and thereby loses to right to sit for the exam. In case of illness or other valid reasons for absence, the teacher can set an individual deadline for the course requirements.

There are no mandatory activities in the course, with the exception of the above mentioned work requirements.

Forkunnskapskrav

For the main assessment, the students may choose one of two individual term papers.

Either

  • A reportage relevant to climate change, followed by a reflection paper that discusses and analyzes the textual material theoretically helped by the syllabus. Length: 12 - 15 pages. Font and font size: Arial or Calibri 12 points. Line spacing: 1.5.

Or

  • An analytic, theory-based paper investigating a limited media output where global climate change is covered in a particular way. Length: 12-15 pages. Font and font size: Arial or Calibri 12 points. Line spacing: 1.5.

The term papers may be written in Norwegian or English.

Læringsutbytte

Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i ferdigheter og generell kompetanse:

Ferdigheter

Studenten kan

  • selvstendig fremstille oral protetikk innen valgt fordypningsområde på et klinisk akseptabelt nivå
  • selvstendig planlegge og foreta forsvarlig valg av materialer og egnet produksjonsmetode for fremstilling av oral protetikk innen valgt fordypningsområde
  • utføre nødvendige laboratorietekniske, morfologiske og designmessige tilpasninger med særlig fokus på pasienttilvenning i et sosialt perspektiv
  • anvende presis fagterminologi innen profesjonen og veilede medstudenter, annet tannhelsepersonell og pasient innen tanntekniske problemstillinger
  • bedømme det tanntekniske produktets design og praktiske utførelse i forhold til faglige vurderingskriterier og teoretisk forskningsbasert kunnskap

Generell kompetanse

Studenten

  • kan formidle og utveksle synspunkter og erfaringer med andre innen fagområdet vedrørende behandlingsplanlegging og fremstilling av tanntekniske produkter, i tråd med gjeldende retningslinjer og faglige og etiske krav
  • har innsikt i relevante fag- og yrkesetiske problemstillinger knyttet til valg av tannteknisk løsning i relasjon til pasientens medbestemmelsesrett, sosioøkonomiske forhold og HMS
  • vurdere og vise til forskningsresultater for å begrunne og oppdatere sine handlinger i egen profesjonsutøvelse
  • kritisk vurdere risiko for uønskede hendelser relatert til bruk av dentale materialer, fremstillingsutstyr og -prosesser.

Arbeids- og undervisningsformer

Grade scale A-F

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

All term papers will be assessed by an evaluation committee consisting of both an internal and an external examiner.

Vurdering og eksamen

Andreas Ytterstad

Hjelpemidler ved eksamen

A bachelor's degree. The minimum academic requirement for admission is the grade C, in accordance with Regulations Relating to Admission to Master's Degree Programmes at OsloMet.

Vurderingsuttrykk

Gradert skala A-F.

Sensorordning

Alle besvarelser vurderes av to sensorer. Ekstern sensor benyttes regelmessig, og minimum ved hver tredje gjennomføring av emnet. Ved uttrekk av besvarelser til ekstern sensur skal uttrekket omfatte minimum 10% av besvarelsene, men uansett ikke færre enn 5 besvarelser. Ved uttrekk skal ekstern sensors vurdering komme alle studenter til gode