Programplaner og emneplaner - Student
STKD6810 Neuro-insights: Data Science Approaches in Neuroscience II Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Neuro-insights: Data Science Approaches in Neuroscience II
- Studieprogram
-
Neuro-insights: Data Science Approaches in NeuroscienceInternational Summer School - Faculty of Technology, Art and Design
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2024/2025
- Emnehistorikk
-
Innledning
The street-level bureaucracy perspective addresses the present question of what happens when politics meets reality. In different welfare state context as well as different policy areas answers to this question are important to search for. Street-level organizations (SLOs) form the operational centre of the welfare state, operating at the interface between policies on the page and policies in practice. The study of SLOs is at the cutting edge of new policy and management research that is investigating the development and implementation of social and labour market policy. The field builds on Lipsky's seminal work (1980) on street-level bureaucracy, which has influenced diverse types of research on public policy, management, sociology, and politics. Research in this field investigates the policy-making role of front-line organizations and those who work in them. It recognizes that front-line organizations play an active and crucial role in determining about 'who gets what, when and how' (Lasswell 1936). In this sense, the behaviour of street-level organizations might be seen as the 'continuation of politics by other means.' The course draws on on-going research and international collaboration on questions such as: what kinds of developments of governance and managerial strategies seek to influence the work of street-level organizations and how do these strategies influence policy delivery? How do labour market and social policies target unemployed and marginalised populations and the organizational practices through which they are realized?
The purpose of this PhD course is to use the street-level perspective to challenge current PhD projects and to discuss the question of policies on the page as opposed to policies in practice relevant for these projects. The course introduces the PhD students to different approaches and discussions within street-level bureaucracy research within the social sciences.
The course is essentially theoretical, aiming to introduce the students to different street-level perspectives as well as qualifying them to use these perspectives to address questions of politics and practice relevant for the individual PhD project.
;
Target Group
The course is aimed at PhD students.
Anbefalte forkunnskaper
Emnet bygger på emner fra 1. og 2. studieår.
Læringsutbytte
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten:
- kjenner til myndighetenes krav vedr. sikkerhet ved anlegg som omsetter energi
- forstår for sammenhengen mellom tekniske anlegg og den integrerte styring, regulering og overvåkning
- kjenner til algoritmene for den tradisjonelle reguleringen og prinsippene for moderne DDC regulatorer og PLS enheter.
- forstår pådragsorganer og aktuatorer
- kjenner til BUS systemer og de ulike nivåene i moderne byggautomasjon
- kjenner til bruken og omfanget av SD-anlegg
- kan vurdere anvendelsen av ulike alternativer til bygg automasjon ut fra økonomisk synspunkt
- forstår systemdefinisjon, delsystemer, systemgrenser, systemanalyse, enkel modellering og numeriske beregning
- forstår grunnleggende sammenhenger mellom enkeltelementer og systemer som helhet
Ferdigheter
Studenten kan:
- prosjektere et feltbus anlegg
- programmere PLS/DDC anlegg
- programmere et enkelt HMI (Human-Machine Interface) system
- tegne og beskrive blokkdiagrammer for reguleringssløyfer og styrekretser
- tegne og beskrive styrings strategier for bygnigsautomasjon
- velge mellom ulike signaltyper ut fra nøyaktighetskrav og lokale hensyn
- foreta en generell og enkel stabilitetsanalyse av et reguleringssystem
- utøve faglig ledelse
Generell kompetanse
Studenten kan:
- vurdere omfang og kvalitetsnivå på byggautomasjonen i en bygning med energitekniske anlegg
- planlegge og gjennomføre et prosjekt der byggautomasjon inngår
- fungere som prosjektmedarbeider med hensyn til planlegging, bygging, og drift av byggautomasjon som er integrert i energitekniske anlegg
Arbeids- og undervisningsformer
Forelesninger, læringsnotat og øvinger.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Ingen.
Vurdering og eksamen
Participation is mandatory, and students are expected to attend all days teaching. Absence from part of the teaching can only be accepted in special cases, upon application. In the event of absences that are not approved, students will lose their right to have their paper assessed.
Hjelpemidler ved eksamen
Alle
Vurderingsuttrykk
Gradert skala A-F.
Sensorordning
En intern sensor. Ekstern sensor brukes jevnlig.
Emneoverlapp
The course has 5 ECTS of overlapping content towards "Neuro-insights: Data Science Approaches in Neuroscience I" (STKD6800).