Programplaner og emneplaner - Student
STKD6010 Introduction to Video Game Development Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Introduction to Video Game Development
- Studieprogram
-
International Summer School - Faculty of Technology, Art and Design
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2018/2019
- Emnehistorikk
-
Innledning
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte definert i form av kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten:
- har kunnskap om eget ansvar og plikter, og kjenner til generell ansvarsfordeling ved arbeid i laboratoriene
- kjenner til lover og forskrifter som er relevante for arbeid i laboratorier og med kjemikalier
- kjenner til stoffkartotek og sikkerhetsdatablad
- kjenner til sikkerhets- og verneutstyr tilgjengelig på laboratoriene
- kjenner til systemet og rutiner for rapportering av HMS-avvik, ulykker og nestenulykker
- kjenner til beredskapsplanen for laboratoriene
- kjenner til regler for orden og oppførsel i laboratoriene
;
Ferdigheter
Studenten:
- kan innhente informasjon om kjemikalier fra sikkerhetsdatablader
- kan anvende relevante deler av CLP-forordningen for å klassifisere fortynninger av kjemikalier og kjemikalieløsninger
- kan vurdere sikkerhetstiltak og bruk av verneutstyr for sikkert laboratoriearbeid
Generelle kompetanse
Studenten:
- kan gjøre HMS-vurderinger for å håndtere kjemikalier forskriftsmessig
- kan opptre i henhold til regler og rutiner for sikkert arbeid på laboratoriene
- har et bevisst forhold til HMS for å ivareta egen og andres sikkerhet på laboratoriene
Anbefalte forkunnskaper
The candidate writes an individual essay of between 4000 - 6000 words. It can be written in Norwegian, Swedish, Danish or English. The essay must be related to relevant themes in the course syllabus, and may (or may not) be connected to the candidate's dissertation methods chapter. The theme of the essay shall be approved by the course coordinator in advance.
Forkunnskapskrav
Undervisningen er lagt opp som digitale kursmoduler, forelesninger og øving.
Læringsutbytte
Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:
- Gjennomførte digitale kursmoduler med beståtte tester (totalt 30-50 spørsmål)
- Deltakelse i obligatoriske forelesninger og øvinger (totalt 6 timer)
- Innlevert signert ansvarserklæring
De digitale kursmodulene inkluderer elektroniske flervalgstester som må bestås. Testene kan tas om igjen til godkjent poengsum er oppnådd.
Arbeids- og undervisningsformer
Mappevurdering
Mappen skal inneholde:
- Flervalgstester
- Ansvarserklæring
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
This course addresses different forms of Educational Design Research (EDR) and the related term Design-Based Research (DBR), providing participants with a foundation in the theoretical and historical underpinnings of EDR. The course provides examples of EDR projects by the course leaders including the different steps and considerations that go in to planning such studies. Finally, the course emphasizes student participation, discussion and getting feedback on their own EDR designs and thesis writing.
Approved by LUI's educational committee 21.06.2021
Vurdering og eksamen
N/A
Hjelpemidler ved eksamen
No support material is permitted in the exams.
Vurderingsuttrykk
Sensorordning
Ingen ut over opptakskrav.
Emneoverlapp
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.