EPN-V2

STKD6010 Introduction to Video Game Development Emneplan

Engelsk emnenavn
Introduction to Video Game Development
Studieprogram
International Summer School - Faculty of Technology, Art and Design
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2018/2019
Emnehistorikk

Innledning

Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte definert i form av kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten:

  • har kunnskap om eget ansvar og plikter, og kjenner til generell ansvarsfordeling ved arbeid i laboratoriene
  • kjenner til lover og forskrifter som er relevante for arbeid i laboratorier og med kjemikalier
  • kjenner til stoffkartotek og sikkerhetsdatablad
  • kjenner til sikkerhets- og verneutstyr tilgjengelig på laboratoriene
  • kjenner til systemet og rutiner for rapportering av HMS-avvik, ulykker og nestenulykker
  • kjenner til beredskapsplanen for laboratoriene
  • kjenner til regler for orden og oppførsel i laboratoriene

;

Ferdigheter

Studenten:

  • kan innhente informasjon om kjemikalier fra sikkerhetsdatablader
  • kan anvende relevante deler av CLP-forordningen for å klassifisere fortynninger av kjemikalier og kjemikalieløsninger
  • kan vurdere sikkerhetstiltak og bruk av verneutstyr for sikkert laboratoriearbeid

Generelle kompetanse

Studenten:

  • kan gjøre HMS-vurderinger for å håndtere kjemikalier forskriftsmessig
  • kan opptre i henhold til regler og rutiner for sikkert arbeid på laboratoriene
  • har et bevisst forhold til HMS for å ivareta egen og andres sikkerhet på laboratoriene

Anbefalte forkunnskaper

The candidate writes an individual essay of between 4000 - 6000 words. It can be written in Norwegian, Swedish, Danish or English. The essay must be related to relevant themes in the course syllabus, and may (or may not) be connected to the candidate's dissertation methods chapter. The theme of the essay shall be approved by the course coordinator in advance.

Forkunnskapskrav

Undervisningen er lagt opp som digitale kursmoduler, forelesninger og øving.

Læringsutbytte

Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

  • Gjennomførte digitale kursmoduler med beståtte tester (totalt 30-50 spørsmål)
  • Deltakelse i obligatoriske forelesninger og øvinger (totalt 6 timer)
  • Innlevert signert ansvarserklæring

De digitale kursmodulene inkluderer elektroniske flervalgstester som må bestås. Testene kan tas om igjen til godkjent poengsum er oppnådd.

Arbeids- og undervisningsformer

Mappevurdering

Mappen skal inneholde:

  • Flervalgstester
  • Ansvarserklæring

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

This course addresses different forms of Educational Design Research (EDR) and the related term Design-Based Research (DBR), providing participants with a foundation in the theoretical and historical underpinnings of EDR. The course provides examples of EDR projects by the course leaders including the different steps and considerations that go in to planning such studies. Finally, the course emphasizes student participation, discussion and getting feedback on their own EDR designs and thesis writing.

Approved by LUI's educational committee 21.06.2021

Vurdering og eksamen

N/A

Hjelpemidler ved eksamen

No support material is permitted in the exams.

Vurderingsuttrykk

Sensorordning

Ingen ut over opptakskrav.

Emneoverlapp

All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.