EPN-V2

SKUT4382 Specialisation in RLE and RLE Education 2 Course description

Course name in Norwegian
Fagfordypning i RLE og RLE-didaktikk 2
Study programme
Master Programme in Educational Sciences for Basic Education, Pedagogy or Educational Leadership
Master Programme in Educational Sciences for Basic Education, Pedagogy or Educational Leadership
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2020/2021
Course history

Introduction

Work and teaching methods include digital textbooks and seminars with supervision. The flipped classroom is used as a teaching method. Digital textbooks will be made available to students in advance and the time they spend at OsloMet will be used to work on assignments and for group work under supervision.

Learning outcomes

None.

Content

Emnet gir forståelse av ulike posisjoner og perspektiver i det fagdidaktiske forskningsfeltet knyttet til faget KRLE i den offentlige skolen og hvordan disse posisjonene er relatert til forskningsretninger innen kultur- og samfunnsfag. Debattene om skolefagets identitet og legitimitet står sentralt. Videre blir ulike syn på kunnskap, danning, læring og sosialisering undersøkt med henblikk på hva de innebærer for fagutøvelsen. Sentrale arbeidsformer i KRLE-undervisningen blir belyst.

Teaching and learning methods

Individual written exam (multiple-choice questions) under supervision, up to 2 hours.

Course requirements

None.

Assessment

Pass/fail.

Permitted exam materials and equipment

One external and one internal examiner control the set of questions, the internal examiner controls the answers.

Grading scale

BIOB1050, ERGOB1050, FYB1050, RAB1050, SYKK1050, SYKP1050, TAB1050 and VERB1050 overlap 100 %.

Examiners

Eksamen vurderes av to interne sensorer. En tilsynssensor er tilknyttet emnet, i henhold til retningslinjer for oppnevning og bruk av sensorer ved OsloMet.