Programplaner og emneplaner - Student
SKUT4342 Fagfordypning i musikk og musikkdidaktikk 2 Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Specialisation in Music and Music Education 2
- Omfang
- 15.0 stp.
- Studieår
- 2021/2022
- Emnehistorikk
-
-
Innledning
Alle hjelpemidler er tillatt.
-
Læringsutbytte
Det gis gradert karakter fra A til F, der A-E er bestått og F er ikke bestått.
-
Innhold
Emnet består i hovedsak av arbeid med tester. Foruten en videreføring av temaområdet musikkpedagogiske grunnlagsproblemer vil temaer som kreativitet, musikkteknologi og populærmusikk behandles.
-
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Det benyttes intern og ekstern sensor. Det legges vekt på evne til å kunne trekke linjer, få frem perspektiver og kontraster og å se sammenhenger.
-
Vurdering og eksamen
Emnet består av følgende to deltemaer:
1. Kartlegging, vurdering ¿ diagnostisering av læringsbarrierer
Sakkyndighet i et individ- og systemperspektiv:
- Sakkyndighetsarbeid.
- Interprofesjonelt samarbeid.
Spesialpedagogiske arbeidsmåter og bruksområder:
- Tiltak og arbeidsmåter for tilpasset og likeverdig opplæring.
- Tester, kartleggingsverktøy og vurderingsformer
- Foreldresamarbeid.
2. Endringsarbeid, veiledning og rådgivning
Prinsipper, strategier og kommunikasjon i spesialpedagogisk arbeid:
- Spesialpedagogiske tilnærminger, livsmestring og myndiggjøring.
- Veiledning av barn, voksne og kolleger.
- Samarbeidspartnere ¿ samarbeidende hjelpeinstanser.
Pedagogisk systemarbeid:
- Skolekultur og tolkningsfelleskap.
- Forebygging og tidlig innsats.
-
Hjelpemidler ved eksamen
Alle hjelpemidler er tillatt i forberedelsestiden. Hver student kan ha med seg et A4-ark med notater.
-
Vurderingsuttrykk
Det benyttes en gradert karakterskala fra A til E for bestått og F for ikke bestått eksamen.
-
Sensorordning
Eksamen vurderes av en intern og en ekstern sensor.