EPN-V2

SIW4210 Knowledge Production in Social Sciences - Quantitative Methods Course description

Course name in Norwegian
Knowledge Production in Social Sciences - Quantitative Methods
Study programme
Master Programme in Applied Social Sciences - Study Option International Social Welfare and Health Policy
Master Programme in Applied Social Sciences
Master's Programme in Applied Social Sciences – Study Option Nordic Social Policy and Global Sustainable Development
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2018/2019
Curriculum
SPRING 2019
Schedule
Course history

Introduction

The school exam is assessed by an internal and an external examiner. External examiners assess a random sample consisting of at least 25 per cent of the exams. The grades given for this sample provide a basis for the internal examiner's assessment. The external examiner will also assess individual exams where there is doubt about giving a grade of pass.

Required preliminary courses

None.

Learning outcomes

Dag Jenssen

Teaching and learning methods

Det benyttes intern og ekstern sensor både til essay og muntlig eksamen. Begge deler må være bestått for at studenten skal få bestått karakter i emnet. Det legges vekt på evne til å kunne trekke linjer, få frem perspektiver og kontraster og å se sammenhenger. Ved vurderingen gis det separate karakterer for skriftlig og muntlig, som så slås sammen til én karakter som føres på vitnemålet.

Course requirements

All læring i kroppsøving og idrettsfag er preget av kroppslig erfaring. Det legges derfor vekt på teoretiske perspektiv som drøfter forholdet mellom kropp og læring. Sentrale teoretiske perspektiv kan være:

  • Kropp og fenomenologi
  • Sosio-kulturelt perspektiv på kropp
  • Sosial konstruktivistisk perspektiv på kropp

Emnet belyser også kroppens sentrale betydning i identitetsarbeid. I tillegg belyses dagsaktuelle problemstillinger i kroppsøving og idrettsfag. Eksempel på dette kan være:

  • Lærer- eller situasjonsstyrt undervisning?
  • Kroppsøving, danning eller helse?
  • Samarbeid skole og toppidrett, et dilemma?
  • Nye vs. gamle former for friluftsliv
  • Kroppsøving - et kjønnet fag?
  • Kroppsøving - et assimileringsprosjekt?
  • Hva er meningen med idretten?
  • Hva er god helse og hvilken rolle spiller skolen?

Assessment

The assessment consists of a 4 hour school examination.

Permitted exam materials and equipment

Students may use a spelling dictionary, as well as a bilingual dictionary during the written school exam.

Grading scale

Students are awarded grades on a descending scale from A to E for pass and F for fail.

Examiners

Exams are assessed by an internal and an external examiner. External examiners assess a random sample consisting of approx. 25 per cent of the exams. The grades given for this sample provide a basis for the internal examiner`s assessment. The external examiner will also assess papers where there is doubt about giving a grade of pass.

Course contact person

Åsmund Hermansen