EPN-V2

SIW4100 International Health Policy Emneplan

Engelsk emnenavn
International Health Policy
Studieprogram
Master Programme in Applied Social Sciences - Study Option International Social Welfare and Health Policy
Masterprogram i sosialfag
Masterstudium i sosialfag - studieretning sosialt arbeid
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2018/2019
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

The course gives a comprehensive introduction to global health problems, health studies, and international and national strategies to meet these problems.

Forkunnskapskrav

None.

Læringsutbytte

A student who has completed his or her qualification has the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student

  • has advanced knowledge of global health problems and global health policy
  • has thorough knowledge of sociological and anthropological theories, ethics discussions and empirical methods in the study of health care systems, illness and disease in populations
  • can apply scholarly theories and methods to new areas in international health policy

Skills

The student can

  • analyse and deal critically with various sources of information about the global health situation and main challenges to health and health care
  • analyse and deal critically with the relationship between culture and illness
  • evaluate research methods and strategies in investigations of population health
  • apply relevant theories and arguments in debates on health inequalities
  • apply relevant theories and evaluate national health care systems and their main dimensions
  • apply relevant theories and evaluate the role of organisations in international health policies

General Competence

The student can

  • apply his/her knowledge and skills in new areas in order to carry out advanced assignments and projects in international health policy
  • communicate about academic issues, analyses and conclusions in international health policy, both with specialists and the general public
  • contribute to new thinking and innovation processes in international health policy

Arbeids- og undervisningsformer

The course is organised into a series of lectures and seminars. Students are expected to play an active role. Students will also be required to present papers, and discuss course themes during lectures and seminars.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Students must submit a coursework requirement of eight pages (+/- 10%), written preferably in groups of two. Students who wish to write individually (around 4-5 pages) must get permission from the course lecturer. The topic of the work requirement will reflect main areas of the course curriculum and lectures. Students whose papers are not approved after the first submission will be given the chance to resubmit.

Papers that are not approved after two submissions will disqualify students from sitting the final examination.

Vurdering og eksamen

Ingen forkunnskapskrav.

Hjelpemidler ved eksamen

All referenced material is allowed.

Vurderingsuttrykk

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse.

KUNNSKAP

Studenten

  • har kunnskap om motivasjon, læring og dannelse og temaenes betydning for læringsarbeidet for ulike elevgrupper
  • har kunnskap om innhold og begrunnelser for de sentrale styringsdokumentene som regulerer skolens virksomhet
  • har kunnskap om profesjonsetiske retningslinjer
  • har kunnskap om verdier, normer og interesser i ulike ungdomskulturer og fellesskapets betydning for et inkluderende læringsmiljø
  • har kunnskap om kroppspress i ulike ungdomskulturer og betydningsfulle samfunnsmessige påvirkningsfaktorer
  • har kunnskap om fellesskapets og relasjoners betydning for læring
  • har kunnskap om barn og seksuelle overgrep

FERDIGHETER

Studenten

  • kan analysere læreplaner og begrunne valg av mål, innhold, arbeidsmåter og vurderingsformer med utgangspunkt i pedagogisk og fagdidaktisk teori og praksis i grunnskolen, videregående opplæring og eventuelle andre praksisarenaer
  • kan legge til rette for elevenes motivasjon, læring og utvikling med utgangspunkt i kunnskap om skolens styringsdokumenter, elevrelasjoner, kommunikasjon og samhandling
  • kan vurdere elevenes måloppnåelse med og uten karakter, og begrunne vurderingene og gjennomføre læringsrettede tilbakemeldinger og framovermeldinger
  • kan legge til rette for kreative prosesser, estetisk opplevelse, erfaring og erkjennelse og nyttiggjøre seg lokalt arbeids-, kultur- og samfunnsliv i elevenes læring

GENERELL KOMPETANSE

Studenten

  • kan kritisk analysere relevant forskning om læringsarbeid og hvilken betydning denne kan ha for skolen og for egen profesjonsutøvelse
  • kan på et reflektert og faglig grunnlag etablere og være i dialog med elevene og deres foresatte om elevenes faglige, kulturelle, personlige og sosiale læring og utvikling
  • kan kommunisere og analysere profesjonsetiske dilemmaer og utfordringer både med foresatte, kolleger og andre samarbeidspartnere. Har kunnskap, engasjement og metoder for å videreutvikle seg selv, sitt fag og sin profesjon gjennom kollegialt samarbeid og samhandling med eksterne aktører
  • kan stimulere til forståelse av demokrati og til demokratisk deltakelse og treffe begrunnede verdivalg

Sensorordning

Det vil benyttes forelesninger, gruppediskusjoner og workshop med studentframlegg. Studentundervisning og fordypningsidrett vil være øvingsarenaer for studenter for å anvende teori i praksis.

Emneansvarlig

Ingen arbeidskrav eller obligatorisk aktivitet.