EPN-V2

SIW4000 Comparative Social Welfare Theory and Concepts Emneplan

Engelsk emnenavn
Comparative Social Welfare Theory and Concepts
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2023/2024
Emnehistorikk
  • Innledning

    This course presents key concepts and analytical models used in comparative analyses of social welfare policies.

    Language of instruction is English

  • Forkunnskapskrav

    None.

  • Læringsutbytte

    A student who has completed his or her qualification has the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

    Knowledge

    The student

    • has advanced knowledge of key concepts in the theory and comparative analysis of social welfare policies
    • has advanced knowledge of explanatory models, such as the logic of industrialism, institutional and state-centered approaches, and power resource theory
    • has advanced knowledge of normative perspectives on social welfare
    • has advanced knowledge of concepts that are relevant for assessing the outcomes of social welfare policies 

    Skills

    The student

    • can apply theoretical concepts, normative perspectives and explanatory models in the analysis of social policies, in a national as well as international context

    General competence

    The student

    • is able to critically evaluate the use of concepts and models in academic as well as political debates about social policies
  • Arbeids- og undervisningsformer

    Studenten må være tatt opp på masterstudiet i helsevitenskap.

  • Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

    The following coursework requirements must be completed and approved by the given deadline in order for the student to take the exam.

    Students must submit a coursework requirement of 10 pages (+/-10%), calibri 12 pt., paragraph 1.5,  on a topic relevant to the course, to be approved by the course lecturer. The topic of the work requirement will reflect main areas of the course curriculum and lectures. The coursework requirement should be written in groups of 3-4 students.

    Students whose papers are not approved after the first submission will be given the chance to resubmit once and they may be required to resubmit papers of about 6 pages individually. Students whose papers are not approved after two submissions will disqualify from sitting the final examination.

  • Vurdering og eksamen

    Emnet vil benytte varierte, studentaktive arbeidsformer. Undervisningen vil i hovedsak bli gjennomført digitalt, i tillegg til blandet læring («blended learning») med seminarer på campus i løpet av emnet.

    Arbeids- og undervisningsformene omfatter digitale forelesninger, individuelle litteraturstudier og skrivearbeid, muntlige presentasjoner, gruppediskusjoner og veiledning. Det gis inntil 2 timer veiledning på prosjektbeskrivelsen.

  • Hjelpemidler ved eksamen

    For å fremstille seg til eksamen må følgende være godkjent: 

    • obligatorisk tilstedeværelse og deltakelse på seminardager
    • presentasjon av egen prosjektskisse for masteroppgaven med påfølgende diskusjon i plenum
    • gi tilbakemelding skriftlig og muntlig til en medstudents prosjektskisse (hverandrevurdering/opponent)

  • Vurderingsuttrykk

    Prosjekteksamen i form av prosjektbeskrivelse for eget masterprosjekt, individuelt eller gruppe, avhengig av om masteroppgaven skal skrives individuelt eller i gruppe. Omfang: 3000 ord (+/- 20 %). Ved gruppebesvarelse gis det samlet karakter for gruppen.

    Ny eksamen: Dersom oppgaven vurderes til ikke bestått har studenten anledning til å levere omarbeidet versjon én (1) gang.

    Ved engelsk gjennomføring av emnet kan studenter som ønsker det besvare eksamen på skandinavisk (norsk, svensk eller dansk).

  • Sensorordning

    Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

  • Emneansvarlig

    Bestått - ikke bestått.