EPN-V2

SERNB3200 Samfunnsernæring i praksis Emneplan

Engelsk emnenavn
Public Health Nutrition Internship
Studieprogram
Bachelorstudium i samfunnsernæring
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2019/2020
Emnehistorikk

Forkunnskapskrav

Opptak til studiet

Læringsutbytte

Læringsutbytte

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om teoretisk og praktisk implementering av ernæringsfremmende arbeid
  • har kunnskap om helse- og ernæringsdidaktikk
  • har kunnskap om forskningsbasert ernæringspraksis

Ferdigheter

Studenten

  • kan planlegge, implementere og utføre helsefremmende arbeid i ulike lokale og globale settinger
  • kan kommunisere effektivt med individer og grupper

Generell kompetanse

Studenten

  • kan reflektere og kritisk vurdere egen praksis og kommunikasjon i en profesjonell sammenheng
  • kan samhandle tverrprofesjonelt med relevante aktører i samfunnet
  • kan evaluere og dokumentere helsefremmende og sykdomsforebyggende arbeid
  • kan etablere og vedlikeholde god kontakt med individer og gruppe basert på tillit og respekt
  • kan anvende metoder i praksisfeltet som er relevant innen fagområdet samfunnsernæring

Innhold

Part 1: Project work individually or in groups.

Part 2: Workshop coordinated with the third-year and first-year students taking the courses BAPD1010 and BAPD3000.

Arbeids- og undervisningsformer

Arbeids- og undervisningsformene består av utplassering på arbeidsplass og selvstudium.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Følgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

  • Beskrivelse av oppgaver ved arbeidsplass i en praksisplan
  • Blogg fra utplassering på arbeidsplass
  • Muntlig prosessevaluering midtveis i utplassering på arbeidsplass
  • Muntlig presentasjon av praksisarbeid på praksisseminar (10 min)

Vurdering og eksamen

Eksamensinnhold: Læringsutbyttene

Eksamensform: Individuell skriftlig hjemmeeksamen, 48 timer

Hjelpemidler ved eksamen

The course promotes knowledge about design as a professional subject. It comprises two periods, where the first period of about two weeks is a preliminary course focusing on different methods or knowledge related to the profession. The second period lasting the remaining four weeks is a collaboration between the bachelor students on all three years of the programme. The students will be divided into groups across classes. In this period, students will put into practice the theory/subject matter they have learnt from the first period, and the groups will work with an external client and/or on external issues.

Vurderingsuttrykk

Bestått/ikke bestått

Sensorordning

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:

Knowledge

The student

  • is familiar with identity building (part 1)
  • is familiar with theory and practice relating to branding (part 1)
  • is familiar with intellectual property rights (part 1)
  • is familiar with creative methods for innovation through problem solving and product development (part 2)
  • is capable of analysing a business/client
  • is familiar with different marketing strategies

Skills

The student is capable of

  • using branding and marketing as a basis for a design project (part 1)
  • using design sketch techniques as a strategic tool in the design process (part 2)
  • coordinating his/her own project with another project group (BAPD3000) (part 2)
  • using ideation processes with other involved participants (part 2)
  • presenting and arguing for the choices made in the project (part 2)

Competence

The student is capable of

  • working on a project
  • organising cooperation and sharing responsibility
  • handling conflicts that arise during a project
  • communication through exchanging points of view and experience and in this way contribute to developing good practice
  • reflecting on his/her own development in the learning process and adjusting it under supervision