EPN-V2

SBV5910 Masteroppgave i barnevern Emneplan

Engelsk emnenavn
Master's Thesis in Child Welfare
Studieprogram
Masterstudium i sosialfag - studieretning barnevern, deltid
Masterstudium i sosialfag - studieretning barnevern
Masterprogram i sosialfag
Masterprogram i sosialfag
Omfang
40.0 stp.
Studieår
2024/2025
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Arbeidsformene veksler mellom forelesninger, diskusjoner, workshops, selvstudium og gruppearbeid.

Forkunnskapskrav

Ingen.

Læringsutbytte

For å bli tatt opp til det treårige bachelorstudiet kreves generell studiekompetanse eller godkjent realkompetanse.

Enkeltemneopptak

De valgfrie emnene i femte semester kan tilbys eksterne deltakere dersom det er ledige plasser. Opptakskrav for eksterne deltakere er generell studiekompetanse og studier på universitets-/høgskolenivå tilsvarende minimum 60 studiepoeng.

Innhold

Gradert skala A-F.

Arbeids- og undervisningsformer

Studentenes læringsutbytte vil bli vurdert ved en skriftlig, individuell semesteroppgave på 6-8 sider (eksklusive forside, innholdsfortegnelse, litteraturliste og eventuelle vedlegg) om et oppgitt tema.Skrifttype og skriftstørrelse: Arial / Calibri 12pkt. Linjeavstand: 1,5.

En student kan ved ikke bestått levere omarbeidet versjon av oppgaven til sensur én gang.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskaper 

Studenten

  • har kunnskap om barnelitteraturens ulike sjangrer
  • har innsikt i barns mediebruk
  • har kunnskap om lesestimulering

Ferdigheter  

Studenten

  • kan formidle muntlig og skriftlig til barn på ulike alderstrinn
  • kan analysere og vurdere medier for barn

Generelle ferdigheter

Studenten

  • kan delta i faglige diskusjoner på et profesjonelt nivå
  • kan reflektere over, og anvende teori på faglige problemstillinger

Vurdering og eksamen

Work and teaching methods used in the course are self-study, three to six master’s seminars with presentations, and an offer of 20 hours’ supervision per thesis, regardless of whether it is written individually or in a group.

The seminars are an arena for sharing experience from all stages of the project work. Students will take part in academic discussion and practise structuring and wording academic argumentation and communicating constructive criticism. Presenting their work, giving feedback to fellow students, and receiving feedback from fellow students and teachers, are important parts of the seminars.

The supervision agreement is signed by the students and supervisors at the start of the supervision.

When a group of students work together, an overview of each student’s individual contribution must be enclosed with the assignment.

Hjelpemidler ved eksamen

Hilde Lange

Vurderingsuttrykk

Emnet overlapper 15 studiepoeng med PFKH1100.

Sensorordning

Grade scale A-F.