EPN-V2

REREV3100 Valuation for Accountants Course description

Course name in Norwegian
Valuation for Accountants
Weight
7.5 ECTS
Year of study
2025/2026
Course history
Curriculum
FALL 2025
Schedule
  • Introduction

    The course will use varied, student-active work methods. The teaching is organised into two five-day sessions. Work and teaching methods include lectures, seminars, digital learning resources, assignments, group work, oral presentations and self-study. Throughout the course, students will work on a written assignment related to a topic of their choice. One intention of the assignment is to carry out a knowledge summary of topics that can later become the focus of the student’s master’s thesis. At the teaching sessions, the students will present their home assignments and receive feedback from fellow students and lecturers. The written assignments form the basis for the examination assignment.

  • Recommended preliminary courses

    Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

    Kunnskap

    Studenten har kunnskap om

    • strategibegrepet, hvordan strategier kan bidra til verdiskaping, lønnsomhet og overlevelse
    • strategisk analyse av ressurser og omgivelser, konkurransestrategi og konsernstrategi
    • strategiske prosesser, hvilke teorier og antakelser strategiske verktøy bygger på
    • dynamiske omgivelser, innovasjon og læring, og iverksetting.
    • etiske dilemmaer og samfunnsansvar ved strategiske valg.

    Ferdigheter

    Studenten kan

    • bruke sentrale strategiske verktøy, og gjennom dette arbeidet kunne gjøre reflekterte analyser og valg
    • gjennomføre en strategisk analyse for en forretningsenhet med hensyn til omgivelses- og markedsfaktorer så vel som interne ressurser
    • anvende og integrere relevante modeller og analyser fra øvrige økonomisk-administrative emner som inngår i utdanningen

    Generell kompetanse

    Studenten har

    • innsikt i relevante fag og yrkesetiske problemstillinger
    • kan planlegge og gjennomføre varierte arbeidsoppgaver og prosjekter i tråd med etiske krav og retningslinjer
    • kan formidle sentralt fagstoff som teorier og problemstillinger og løsninger både skriftlig og muntlig
    • kan utveksle synspunkter og erfaringer med andre med bakgrunn i fagområdet og gjennom dette bidra til utvikling av god praksis
    • kjenne til nytenkning og innovasjonsprosesser
  • Required preliminary courses

    An individual project examination in the form of an assignment that is developed during the course. Scope: Up to 3,500 words, excluding reference list.

    Resit examination: If the student fails the written assignment, he/she will be given one (1) opportunity to submit a reworked version.

  • Learning outcomes

    All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.

  • Teaching and learning methods

    Pass/fail.

  • Course requirements

    10 ECTS credits overlaps with MAERGD4000 Interventions in Everyday Life and Work, 20 ECTS credits.

  • Assessment

    Se omtale av praksis i programplanen

  • Permitted exam materials and equipment

    Se omtale av praksis i programplanen

  • Grading scale

    Se omtale av praksis i programplanen

  • Examiners

    Se omtale av praksis i programplanen

  • Course contact person

    Første praksisperiode består av 25 dager pedagogisk praksis.

    For studenter som fullførte første praksisperiode høsten 2020 eller høsten 2021 bestod praksisperioden av 20 dager pedagogisk praksis.

    Se nærmere omtale av praksis i programplanen