Programplaner og emneplaner - Student
REREG3101 Kommunalt og statlig regnskap Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Municipal and Governmental Accounting
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i økonomi og administrasjonBachelorstudium i regnskap og revisjonEnkeltemner, fakultet for Samfunnvitenskap
- Omfang
- 7.5 stp.
- Studieår
- 2022/2023
- Emnehistorikk
-
Innledning
Det benyttes to interne sensorer. Tilsynssensor evaluerer vurderingsformer og vurderingsprosesser i studieprogrammet.
Anbefalte forkunnskaper
Emne har 10 stp overlapp mot PSYFY6200 - tema: relasjon og kommunikasjon
Forkunnskapskrav
KARO6300 vektlegger utvikling av den profesjonelle rådgiverkompetansen som er nødvendig for å kunne veilede utsatte og sårbare personer til å takle utfordringer og mestre livet.
Læringsutbytte
Studenten må være tatt opp på Masterstudium i helsevitenskap - spesialisering i psykomotorisk fysioterapi. Emne MAPFY4100 og MAPFY4200 må være bestått.
Det forutsettes at studenten har tilgang til et praksissted/eget arbeidssted hvor de kan behandle pasienter med psykomotorisk fysioterapi.
Arbeids- og undervisningsformer
Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten kan
- analysere og drøfte betydningen av kommunikasjon, relasjon og konteksten i terapeutisk samhandling
- vurdere anvendelse av gruppebasert tilnærming og når slik behandling kan være hensiktsmessig
Ferdigheter
Studenten kan
- anvende psykomotoriske prinsipper i gruppebehandling.
- vurdere og evaluere behandlingsprosesser og egen terapeutrolle
- analysere terapeutisk samspill i behandlingssituasjoner
- vurdere egen rolle i tverrfaglig samarbeid
Generell kompetanse
Studenten kan
- analysere og reflektere over kommunikasjon og interaksjon i klinisk praksis, individuelt og i gruppe
- analysere og kritisk drøfte relevante faglige problemstillinger knyttet til relasjon og kommunikasjon i klinisk praksis
- lede gruppebehandling basert på psykomotorisk fysioterapi
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Arbeids- og undervisningsformene veksler mellom forelesninger, digitalisert undervisning i form av omvendt undervisning (flipped classroom), veiledet ferdighetstrening, og studentaktive læringsformer i form av gruppearbeid, seminarer og presentasjoner. Emnet er samlingsbasert.
Studenten skal utøve psykomotorisk fysioterapi på pasienter ved eget arbeidssted/praksissted.
Vurdering og eksamen
For å fremstille seg til eksamen må følgende være godkjent:
Arbeidskrav som godkjennes av praksisveileder:
- gjennomført gruppeveiledning av egen praksis
- individuell journal etter gitte kriterier
Arbeidskrav som godkjennes av faglærer:
- minimum 80 % tilstedeværelse i ferdighetstrening og timeplanlagte seminar - og gruppearbeid, samt veiledning av egen praksis i gruppe
Hjelpemidler ved eksamen
Individuell prosjekteksamen, i form av gitt tema som utarbeides i løpet av emneperioden. Omfang: inntil 3000 ord.
Ny eksamen: Dersom oppgaven vurderes til F (ikke bestått) har studenten anledning til å levere omarbeidet versjon én (1) gang.
Vurderingsuttrykk
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Sensorordning
Bestått/ikke bestått.
Emneansvarlig
Hver besvarelse vurderes av to sensorer. Ekstern sensor vurderer minimum 30 % av besvarelsene. Ekstern sensors vurdering skal komme alle studentene til gode.