EPN-V2

REREG3101 Kommunalt og statlig regnskap Emneplan

Engelsk emnenavn
Municipal and Governmental Accounting
Studieprogram
Bachelorstudium i økonomi og administrasjon
Bachelorstudium i regnskap og revisjon
Enkeltemner, fakultet for Samfunnvitenskap
Omfang
7.5 stp.
Studieår
2022/2023
Emnehistorikk

Innledning

Det benyttes to interne sensorer. Tilsynssensor evaluerer vurderingsformer og vurderingsprosesser i studieprogrammet.

Anbefalte forkunnskaper

Emne har 10 stp overlapp mot PSYFY6200 - tema: relasjon og kommunikasjon

Forkunnskapskrav

KARO6300 vektlegger utvikling av den profesjonelle rådgiverkompetansen som er nødvendig for å kunne veilede utsatte og sårbare personer til å takle utfordringer og mestre livet.

Læringsutbytte

Studenten må være tatt opp på Masterstudium i helsevitenskap - spesialisering i psykomotorisk fysioterapi. Emne MAPFY4100 og MAPFY4200 må være bestått.

Det forutsettes at studenten har tilgang til et praksissted/eget arbeidssted hvor de kan behandle pasienter med psykomotorisk fysioterapi.

Arbeids- og undervisningsformer

Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten kan

  • analysere og drøfte betydningen av kommunikasjon, relasjon og konteksten i terapeutisk samhandling
  • vurdere anvendelse av gruppebasert tilnærming og når slik behandling kan være hensiktsmessig

Ferdigheter

Studenten kan

  • anvende psykomotoriske prinsipper i gruppebehandling.
  • vurdere og evaluere behandlingsprosesser og egen terapeutrolle
  • analysere terapeutisk samspill i behandlingssituasjoner
  • vurdere egen rolle i tverrfaglig samarbeid

Generell kompetanse

Studenten kan

  • analysere og reflektere over kommunikasjon og interaksjon i klinisk praksis, individuelt og i gruppe
  • analysere og kritisk drøfte relevante faglige problemstillinger knyttet til relasjon og kommunikasjon i klinisk praksis
  • lede gruppebehandling basert på psykomotorisk fysioterapi

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Arbeids- og undervisningsformene veksler mellom forelesninger, digitalisert undervisning i form av omvendt undervisning (flipped classroom), veiledet ferdighetstrening, og studentaktive læringsformer i form av gruppearbeid, seminarer og presentasjoner. Emnet er samlingsbasert.

Studenten skal utøve psykomotorisk fysioterapi på pasienter ved eget arbeidssted/praksissted.

Vurdering og eksamen

For å fremstille seg til eksamen må følgende være godkjent:

Arbeidskrav som godkjennes av praksisveileder:

  • gjennomført gruppeveiledning av egen praksis
  • individuell journal etter gitte kriterier

Arbeidskrav som godkjennes av faglærer:

  • minimum 80 % tilstedeværelse i ferdighetstrening og timeplanlagte seminar - og gruppearbeid, samt veiledning av egen praksis i gruppe

Hjelpemidler ved eksamen

Individuell prosjekteksamen, i form av gitt tema som utarbeides i løpet av emneperioden. Omfang: inntil 3000 ord.

Ny eksamen: Dersom oppgaven vurderes til F (ikke bestått) har studenten anledning til å levere omarbeidet versjon én (1) gang.

Vurderingsuttrykk

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Sensorordning

Bestått/ikke bestått.

Emneansvarlig

Hver besvarelse vurderes av to sensorer. Ekstern sensor vurderer minimum 30 % av besvarelsene. Ekstern sensors vurdering skal komme alle studentene til gode.