EPN-V2

RELA6000 Relasjonskompetanse i møte med elever og kollegaer Emneplan

Engelsk emnenavn
Interpersonal competences related to students and colleagues
Studieprogram
Relasjonskompetanse i videregående opplæring
Omfang
15.0 stp.
Studieår
2018/2019
Timeplan
Programplan
Emnehistorikk

Innledning

Emnet vektlegger et praktisk arbeid for utvikling av studentens egen relasjonskompetanse. Samtidig skal studenten bidra til skolebasert kompetanseutvikling ved å videreutvikle praksis som en kollektiv læringsprosess med andre studenter på studiet og kollegaer på skolen.

Forkunnskapskrav

Admission to the Master's programme.

Læringsutbytte

On successful completion of this course students are able to

  • develop, plan, implement and evaluate self-produced work under guidance from professionals in industry-based business, design consultancies, public institutions or research projects.
  • comprehend the purpose of given tasks in the broader context of goals and objectives
  • identify design principles and factors in practice
  • draw on sustainable design processes and methods in practice
  • cooperate professionally with work colleagues, team members, clients etc. in fulfilling a design brief
  • challenge personal design competences under pressure from deadlines and other design project criteria
  • arrange and organise time and resources efficiently and effectively
  • adjust and implement design processes in a dynamic environment
  • reflect on experiences gained from the practical training in relation to the learning outcome of the course

Innhold

  • Problem-solving.
  • Independent work.
  • Learning-by-doing.
  • Networking.
  • Reflective practice.
  • Practical design process understanding.

Arbeids- og undervisningsformer

Studiet er et samlingsbasert deltidsstudium. Mellom samlingene skal studentene gjennomføre studieoppgaver på egen arbeidsplass.

Studiet forutsetter at studentene er aktive deltakere på samlinger og at de bidrar med refleksjon og erfaringer i det læringsfellesskapet klassen utgjør. Undervisningsmetodene inkluderer introduksjon av faglige temaer, dialog, gruppeoppgaver, erfaringsdeling, bruk av digitale verktøy og litteraturstudier.

Det legges vekt på at innholdet og arbeidsformene skal være praksisnære og praksisrelevante. Mellom samlingene skal studenten gjennomføre arbeidskrav på egen arbeidsplass. Arbeidskravene skal bidra til kompetanseheving, utvikling av studentenes evne til egenvurdering og tilrettelegging av samtaler med elever.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Reflection notes during the practice.

Vurdering og eksamen

Completion of a three months full-time practical and a written report on the work carried out at the location of the practical placement.

The examination result can be appealed against.

Hjelpemidler ved eksamen

No restrictions.

Vurderingsuttrykk

Pass/fail.

Sensorordning

One internal. External examiner is used periodically.