EPN-V2

PS9600 Trust-based governance and the co-creation of public value outcomes Emneplan

Engelsk emnenavn
Trust-based governance and the co-creation of public value outcomes
Omfang
5.0 stp.
Studieår
2023/2024
Emnehistorikk
  • Læringsutbytte

    Learning outcomes

    Upon completing the course, the candidates are expected to have gained the following learning outcomes (knowledge, skills and general competence).

    Knowledge

    The candidate

    • has in-depth knowledge of and insight into the concepts of trust and governance, and the study of trust-based governance.
    • has in-depth knowledge and understanding of key theoretical approaches and is familiar with cutting edge knowledge, including co-creation of public value outcomes.
    • has knowledge about trust-based governance in different national contexts, and belonging research literature.

    Skills

    The candidate

    • can compare, analyse and contribute to developing concepts and ideas in the field of trust-based governance.
    • can reflect on and communicate the research in the field and its development in a broader conceptual context

    General competence

    The candidate

    • can assess and identify new research questions in the research field
    • know about and can utilize data from relevant international databases (e.g. the "Collaborative Governance Case Database" presented in the course)
    • can take part in debates in relevant national and international fora.
  • Arbeids- og undervisningsformer

    The course is organized as a combination of lectures, discussions, presentation of candidates’ own research,and commenting on others' work. Active participation is necessary to adequately understand the course material and themes.

  • Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

    Emnet omfatter menneskelige reaksjoner ved kriser, utviklingstrekk ved suicidale prosesser og sentrale behandlingsformer og forebyggingsstrategier på individ-, gruppe- og samfunnsnivå. Gjennomført emne gir grunnlag for å kunne kartlegge selvmordsrisiko og delta i vurdering og behandling av mennesker i selvmordskrise.

  • Vurdering og eksamen

    Opptak til studiet.

  • Hjelpemidler ved eksamen

    All examination support material is allowed as long as source reference and quotation technique requirements are applied.

  • Vurderingsuttrykk

    Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

    Kunnskap

    Studenten:

    • har spesialisert kunnskap og dypere innsikt i menneskelige reaksjoner ved kriser
    • har inngående kunnskap om sentrale forklaringsmodeller og behandlingsmetoder ved krisereaksjoner og traume- og selvmordstilstander
    • kan anvende forskningsbasert kunnskap for å analysere skiftende problemstillinger knyttet til kriser og traume- og selvmordstilstander på individ-, gruppe- og samfunnsnivå

    Ferdigheter

    Studenten:

    • kan analysere og forholde seg kritisk til sentrale teorier og behandlingsmetoder og anvende analysene i faglige og etiske resonnementer
    • kan vurdere mennesker i krise, delta i behandling og oppfølging av dem, delta i forebygging av selvmordshandlinger og ivareta pårørende og etterlatte
    • kan anvende anerkjente prinsipper for kartlegging og vurdering av selvmordsrisiko

    Generell kompetanse

    Studenten:

    • kan analysere sammenhenger mellom ulike teorier, ulike menneskesyn, ulike holdninger og ulike handlinger i samspillet med mennesker i selvmordskrise
  • Sensorordning

    Forelesninger, case og gruppeøvelser.

  • M�lgruppe og opptakskrav (enkeltemner)

    Local, national and international PhD-students, limited to 20 students. PhD-students at the specialization "Business, Innovation and governance" at SAM, OsloMet, will be given priority.

  • Emneansvarlig

    Professor Asbørn Røiseland