Programplaner og emneplaner - Student
PS9600 Trust-based governance and the co-creation of public value outcomes Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Trust-based governance and the co-creation of public value outcomes
- Omfang
- 5.0 stp.
- Studieår
- 2023/2024
- Emnehistorikk
-
- Programplan
-
Læringsutbytte
Learning outcomes
Upon completing the course, the candidates are expected to have gained the following learning outcomes (knowledge, skills and general competence).
Knowledge
The candidate
- has in-depth knowledge of and insight into the concepts of trust and governance, and the study of trust-based governance.
- has in-depth knowledge and understanding of key theoretical approaches and is familiar with cutting edge knowledge, including co-creation of public value outcomes.
- has knowledge about trust-based governance in different national contexts, and belonging research literature.
Skills
The candidate
- can compare, analyse and contribute to developing concepts and ideas in the field of trust-based governance.
- can reflect on and communicate the research in the field and its development in a broader conceptual context
General competence
The candidate
- can assess and identify new research questions in the research field
- know about and can utilize data from relevant international databases (e.g. the "Collaborative Governance Case Database" presented in the course)
- can take part in debates in relevant national and international fora.
-
Arbeids- og undervisningsformer
The course is organized as a combination of lectures, discussions, presentation of candidates’ own research,and commenting on others' work. Active participation is necessary to adequately understand the course material and themes.
-
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Emnet omfatter menneskelige reaksjoner ved kriser, utviklingstrekk ved suicidale prosesser og sentrale behandlingsformer og forebyggingsstrategier på individ-, gruppe- og samfunnsnivå. Gjennomført emne gir grunnlag for å kunne kartlegge selvmordsrisiko og delta i vurdering og behandling av mennesker i selvmordskrise.
-
Vurdering og eksamen
Opptak til studiet.
-
Hjelpemidler ved eksamen
All examination support material is allowed as long as source reference and quotation technique requirements are applied.
-
Vurderingsuttrykk
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten:
- har spesialisert kunnskap og dypere innsikt i menneskelige reaksjoner ved kriser
- har inngående kunnskap om sentrale forklaringsmodeller og behandlingsmetoder ved krisereaksjoner og traume- og selvmordstilstander
- kan anvende forskningsbasert kunnskap for å analysere skiftende problemstillinger knyttet til kriser og traume- og selvmordstilstander på individ-, gruppe- og samfunnsnivå
Ferdigheter
Studenten:
- kan analysere og forholde seg kritisk til sentrale teorier og behandlingsmetoder og anvende analysene i faglige og etiske resonnementer
- kan vurdere mennesker i krise, delta i behandling og oppfølging av dem, delta i forebygging av selvmordshandlinger og ivareta pårørende og etterlatte
- kan anvende anerkjente prinsipper for kartlegging og vurdering av selvmordsrisiko
Generell kompetanse
Studenten:
- kan analysere sammenhenger mellom ulike teorier, ulike menneskesyn, ulike holdninger og ulike handlinger i samspillet med mennesker i selvmordskrise
-
Sensorordning
Forelesninger, case og gruppeøvelser.
-
M�lgruppe og opptakskrav (enkeltemner)
Local, national and international PhD-students, limited to 20 students. PhD-students at the specialization "Business, Innovation and governance" at SAM, OsloMet, will be given priority.
-
Emneansvarlig
Professor Asbørn Røiseland