EPN-V2

PPUHPRA1 1. praksisperiode Emneplan

Engelsk emnenavn
Teaching practice, 1st period
Studieprogram
Praktisk-pedagogisk utdanning, yrkesdidaktikk, heltid – nett- og samlingsbasert
Omfang
0.0 stp.
Studieår
2022/2023
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte definert i form av kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten:

  • kjenner til den sentrale rollen som web og internett har i moderne databehandling fra et organisatorisk, nasjonalt og globalt perspektiv
  • har kjennskap til områdets samfunns-, sikkerhets- og økonomiske aspekter og utfordringer samt historisk aspekter
  • kan se denne delen av informasjonsteknologien både i et historisk og i et fremtidsrettet perspektiv
  • er kjent med forskjellige prosjektarbeidsmetoder og har grunnleggende kunnskap om og erfaring med prosjekt som arbeidsform

Ferdigheter

Studenten:

  • kan lage brukervennlige og universelt utformede løsninger i tråd med lovgivning
  • fortrolighet med de sentrale teknologiene for web (HTML, CSS, JavaScript)
  • kan identifisere kommersielle og teknologiske trender i web-teknologi og utvikle innovative løsninger for brukere
  • kan benytte aktuelle utviklingsverktøy og versjonskontroll
  • kan planlegge, organisere og gjennomføre mindre webbaserte IT-prosjekter
  • kan rapportere muntlig og skriftlig ved hjelp av aktuelle presentasjonsteknikker

Generell kompetanse

Studenten:

  • kan kommunisere resultatet av et utviklingsarbeid
  • kan samarbeide i grupper

Læringsutbytte

Helle Karine Stølevik

Innhold

The exam comprises an individual written semester paper based on the required coursework with a scope of about 4,000 words (+/- 10%).

Resit/rescheduled exams

Resit/rescheduled exams are organised in the same way as ordinary exams. Students can submit a reworked version of the semester paper for the first resit or rescheduled exam. A new assignment must be submitted for subsequent attempts. It is the student’s responsibility to register for any resit/rescheduled exams by the deadline.

Arbeids- og undervisningsformer

Grade scale A-F.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Gradert skala A-F.

Vurdering og eksamen

None

Vurderingsuttrykk

Ola Jetlund

Sensorordning

Teaching activities comprise lectures, seminars, seminar group work, supervision, practical work and assignments between the teaching sessions. Work in seminar groups and between sessions will be related to relevant issues that have emerged in connection with the teaching activities. This work, along with the supervision, is intended to support the students’ work on the exam, and students are expected to participate in seminar groups and submit assignments between teaching sessions.