Programplaner og emneplaner - Student
PINS9300 Sustainable Innovation: Interdisciplinary Research in Practice Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Sustainable Innovation: Interdisciplinary Research in Practice
- Studieprogram
-
PhD Programme in Innovation for Sustainability
- Omfang
- 5.0 stp.
- Studieår
- 2023/2024
- Pensum
-
VÅR 2024
- Timeplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Innovation is an essential part of developing sustainability. Society needs new thinking, new technology and alternative perspectives on value. This course provides candidates with a solid theoretical basis and the ability to design and implement research projects within sustainability (corporate sustainability, sustainable development, environmental management, transformation management and social entrepreneurship) and innovation (social innovation, technological innovation, innovative business models). The syllabus may be abbreviated and adapted to fit the interest participants of the course in cooperation with the supervisors.
The course will address the following, non-exclusive list of themes in Sustainability and innovation
-
- Sustainability and innovation
- Definitions and concepts
- Professions, participation, and management of sustainable innovation
Forkunnskapskrav
Completed Master’s degree (120 ECTS credits) or equivalent education level.
Læringsutbytte
Upon completing the course, the candidates are expected to have gained the following learning outcomes (knowledge, skills, and general competence).
Knowledge
The candidate:
-
- has deep understanding of theories, documents, concepts, and definitions within the area of sustainable innovation and entrepreneurship
- has advanced knowledge of the nature of cultural, organizational, institutional, economic, and business based innovation for sustainability.
- has a nuanced understanding of the multiple challenges in the development of innovative sustainable solutions for a fair society
- has knowledge of professions and the role of professions in sustainable innovation.
Skills
The candidate:
-
- has developed an ability to critically examine and challenge established thinking and solutions to ‘wicked’ and complex problems
- can work and contribute efficiently in cross- and multidisciplinary teams concerning sustainable innovation
- can apply a sustainable and policy relevant approach to scientific problem identification and development work.
General competence
The candidate:
-
- can identify new, relevant research problems and challenge established knowledge and practice within sustainable innovation
- can contribute to new, advanced knowledge and insight within the area of sustainable innovation and entrepreneurship based on scientific judgement and integrity
- can communicate research and development work to society as well as through recognized academic channels such as scientific workshops, conferences and journals in the field of sustainable innovation
Arbeids- og undervisningsformer
Seminars will be given in the format of discussions, lectures, and candidate presentations and reviews. Concrete examples, preferably from the candidates’ own PhD projects, will be used as a basis for discussing different perspectives and aspects of the course content.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Bachelorstudiet i medier og kommunikasjon har generelle progresjonsbestemmelser:
- Emner tilsvarende minst 50 studiepoeng av første studieår må normalt være bestått før studenten kan fortsette på andre studieår.
- Hele første studieår og emner tilsvarende minst 45 studiepoeng av andre studieår må normalt være bestått før studenten kan fortsette på tredje studieår.
- For å kunne ta emnene MOK3900 Bacheloroppgave og MOKVPRAK Praksis må 120 studiepoeng være bestått.
Studenter som mangler flere studiepoeng enn beskrevet ovenfor, får ikke fortsette på neste studieår før kravet er oppfylt.
Vurdering og eksamen
Kunnskaper
Studenten
· kjenner de viktigste aktører i norsk arbeidsliv
· kjenner de grunnleggende lover og regler som gjelder i norsk arbeidsliv
· har oversikt over medie- og kommunikasjonsbransjen
Ferdigheter
Studenten
· kan utføre mediefaglige arbeider og ta del i produksjonsprosesser i samarbeid med andre
· kan opptre profesjonelt i jobbsammenheng som arbeidstaker og profesjonsutøver
· kan kommunisere godt muntlig og skriftlig og samarbeide effektivt på arbeidsplassen
Generell kompetanse
Studenten
· har innsikt i faglige og profesjonsetiske problemstillinger i arbeidslivet og i medie- og kommunikasjonsbransjen
· kan ta initiativ og bidra med kreativitet i jobbsammenheng
· kan bidra til utvikling av god praksis og godt samarbeid med arbeidslivet
Hjelpemidler ved eksamen
Skjema for praksissted: Studenten skal levere et skjema for valg av praksissted. I skjemaet skal det angis praksissted, forventede arbeidsoppgaver og veileder ved praksisstedet.
Emneansvarlig godkjenner praksisoppholdet og tildeler kontaktlærer. Innleveringsfrist er normalt medio november i 5. semester og godkjenning foreligger normalt medio desember.
Minimum 80% av den normale praksisperioden på 9 uker må være gjennomført for å kunne gå opp til eksamen.
Arbeidskrav må være gjennomført og godkjent innen fastlagt frist for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen. Ved sykdom eller andre tungtveiende årsaker til fravær kan faglærer gjøre en individuell vurdering.
Vurderingsuttrykk
Praksisrapport bestående av fire deler:
- En egen vurdering av praksisperioden.
- Et mediefaglig arbeid fra praksisperioden, alternativt et dokument på inntil 2 sider som viser hva studenten har arbeidet med når studenten ikke har laget et eget mediefaglig arbeid i praksisen.
- Et refleksjonsnotat til det mediefaglige arbeidet/dokumentet.
- En signert kommentar og helhetsvurdering av veileder.
Praksisrapportens punkt 1 og 3 skal totalt utgjøre 5-10 sider. Skrifttype Arial eller Calibri, størrelse 12pkt, linjeavstand: 1,5.
Alle eksamensdeler må være bestått for å få bestått karakter
Kandidater som ikke består eller har gyldig fravær fra ordinær eksamen kan levere en omarbeidet versjon til ny/utsatt eksamen.
Sensorordning
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.