EPN-V2

PHUV9330 Phenomenology Course description

Course name in Norwegian
Fenomenologi
Weight
5.0 ECTS
Year of study
2023/2024
Course history
Curriculum
SPRING 2024
Schedule
  • Introduction

    The grades are "pass" or "fail". The requirement for "pass" is that paper builds on the learning outcomes and on parts of the syllabus.

  • Required preliminary courses

    The paper will be assessed by the course coordinator and a member of the academic staff involved in the PhD-program. 

  • Learning outcomes

    Target group

    In societies characterized by linguistic diversity, language barriers are a commonplace experience for practitioners within most professions. Even in research projects on professional practice that are not directly oriented towards linguistic plurality in itself, the candidate may be compelled to address challenges related to communication across languages barriers, with or without the involvement of an interpreter. In order to handle complex language situations in an adequate way, it is often necessary for the researcher to account for linguistic diversity and the use of interpreters (or lack thereof), and in a broader perspective than we experience today.

    The target groups are PhD candidates / students and scientific staff who want to learn about professional practice and language barriers and thereby expand their research tool kit. The course aims at PhD candidates admitted to the PhD Program in Educational Sciences for Teacher Education and other relevant programs. It is also open to staff members at OsloMet and other universities / colleges. The course is also open for candidates from other universities in Norway and abroad.

    Admission requirements

    The admission requirement is a five-year master’s degree (three years + two years) or equivalent qualifications in teacher education, other pedagogical education, educational science, development studies, or other education on equivalent level in subjects relevant for teacher education.

    In case of a large number of applicants, PhD-students enrolled in the PhD programme in Educational Sciences for Teacher Education will be prioritized, then students in other PhD-programmes, then academic employees at the Faculty of Teacher Education and International Studies.

    Applicants that are not enrolled on the PhD-programme at the Faculty of Education and International Studies at OsloMet must send a summary in English of maximum one A4 sheet with relevant information about their own project / area of interest, containing topic, methodology, theoretical approach, and why this course might be relevant for their project.

  • Content

    Studentene forventes å lese gjennom pensumlitteraturen før emnet for å kunne delta aktivt i diskusjoner.

  • Teaching and learning methods

    Undervisninga i emnet går normalt over eit halvt semester. Emnet er i hovudsak organisert som studentaktivt seminar. Det blir lagt stor vekt på lesing og diskusjon av tekstar i leselista. På grunn av dette er det krav om 80 % deltaking i undervisninga. Deltaking betyr at kvar student kan dele lesenotata sine og deltar aktivt i presentasjonar og diskusjonar. Både før og undervegs i emnet er det ein føresetnad at studentane førebur seg til seminara gjennom å arbeide med pensumlitteraturen.

  • Course requirements

    Følgjande arbeidskrav må vere godkjent før eksamen kan avleggjast:

    • To munnlege framlegg på 10-15 min. basert på lesing av tekstar i litteraturlista.

    Arbeidskrav skal vurderast til "Godkjent" eller "Ikkje godkjent".

    Det er krav om 80 % deltaking. Emnet er i stor grad organisert som studentaktive seminar som øver opp ferdigheit til å gi akademiske presentasjonar og føre kritiske diskusjonar om fenomenologi. Dette gir ein kompetanse som ikkje kan tileignast gjennom lesing av pensum åleine. Studentar med meir enn 20 % fråvær vil ikkje få sluttvurdering i emnet.

  • Assessment

    Eit skrifteleg refleksjonsnotat på 2000 ord +/- 10 %. Refleksjonsnotatet skal utformast på bakgrunn av eit fritt valt tema innanfor faglitteraturen til emnet. Refleksjonsnotatet skal leverast inn seinast tre veker etter at undervisning er avslutta.

    Ny og utsatt eksamen

    Det blir gitt inntil tre forsøk på refleksjonsnotatet. Ny innlevering av refleksjonsnotat må avtalast mellom emneansvarleg og student.

  • Grading scale

    After completing the course, the student shall have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

    Knowledge

    The student will:

    • Recognize and understand the various sources from which financial data can be gathered, including government databases, company filings, etc.
    • Learn essential data science techniques such as data collection, data cleaning, and data visualization.
    • Gain a foundational understanding of key financial terms, jargon, and frameworks

    Skills

    The student will:

    • Learn how to use basic programming skills (i.e. Python, R or Excel), to collect and manipulate data for reporting.
    • Gain hands-on experience in using data visualization tools to make complex financial data more understandable to the general audience.
    • Acquire the skill of narrating complex financial stories in an easy-to-understand manner, including infographics, charts, and other visual aids.

    General competence

    The student will:

    • Understand and apply ethical guidelines in financial reporting
    • Develop the ability to critically evaluate financial data, statements, and sources for credibility, bias, and other potential issues.
    • Become proficient in communicating complex financial topics in a way that can be easily understood by the general public.

  • Examiners

    Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte:

    Kunnskap

    Studenten har

    • bred kunnskap om hovedtrekkene i norsk og internasjonal yrkespedagogisk forskning
    • innsikt i teorier om yrkeskunnskap, yrkes- og profesjonslæring, arbeidets sosiale og faglige organisering, arbeid, yrke og yrkeskultur relatert til utdanning, arbeids- og samfunnsliv, og deres betydning i yrkespedagogisk forskning

    Ferdigheter

    Studenten

    • kan gjennomføre forskningsbaserte analyser av samfunnets, yrkenes og bedriftenes kompetansebehov som grunnlag for utdanningsvirksomhet
    • kan kritisk vurdere egen og andres forskning på det yrkespedagogiske feltet

    Generell kompetanse

    Studenten

    • kan identifisere sentrale yrkespedagogiske utfordringer og bidra til forskning, utvikling og endring av utdanning i skole og arbeidsliv
    • kan gi overblikk over det yrkespedagogiske kunnskapsfeltet og problematisere dets kunnskapsteoretiske premisser i yrkesfaglig kontekst
  • Target group and admission

    Det gis organisert undervisning i form av forelesninger, seminarer og veiledning. Det er forventet at studentene deltar aktivt i alle deler av undervisningen.