EPN-V2

PENG9610 Evidence-based engineering Course description

Course name in Norwegian
Evidence-based engineering
Study programme
PhD Programme in Engineering Science
Weight
5.0 ECTS
Year of study
2020/2021
Curriculum
FALL 2020
Schedule
Course history

Introduction

Ingen forkunnskapskrav.

Recommended preliminary courses

Master's degree in engineering science or related fields.

Required preliminary courses

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om morfologiske prosesser, om proformtegn
  • har kunnskap om ulike tegnspråklige varianter hos tegnspråkbrukere i ulike aldre og med ulik bakgrunn
  • har utviklet sine språklige kunnskaper at de kan forstå og selv delta i samtaler om dagliglivets hendelser og gjøremål

Ferdigheter

Studenten

  • kan gjøre seg forstått og forstå videotekster om ulike emner fortalt av tegnspråkbrukere i ulike aldre og med ulik bakgrunn
  • kan bruke morfologiske endringer på tegn og aktivt kunne bruke proform-tegn

Generell kompetanse

Studenten

  • har kjennskap til hva som kreves i tegnspråklige monologer om ulike temaer
  • har kjennskap til prinsipper for å utvikle fagterminologi innen ulike fagområder

Learning outcomes

Knowledge

On successful completion of the course, the student:

  • knows how to formulate decision to be made or questions to be answered so that it can be subject to evidence-based engineering
  • knows about relevant sources for collection of evidence
  • knows about the most common empirical methods for creating empirical evidence
  • knows about theories and models for evaluation of argumentation and empirical evidence
  • knows about theories and models for synthesizing evidence, including that of systematic litterature reviews
  • knows about theories and models for good judgment and decision-making

Skills

On successful completion of the course, the student can:

  • formulate decisions and questions as basis for evidence-based engineering
  • collect and evaluate the quality and relevance of evidence
  • design empirical studies for the purpose of creating empirical evidence
  • aggregate the evaluated evidence so that it can be used to support a decision or answer a question
  • design proper processes for judgment and decision-making

General competence

On successful completion of the course, the student can:

  • practice evidence-based engineering in work settings
  • support and lead experimentation and other means of creating local evidence in work settings
  • assess the need for, initiate and drive innovation in the use of evidence-based principles in engineering contexts.

Content

The topics covered in this course aims at giving the students the necessary skills to be evidence-based and includes lectures on:

  • The basics of evidence-based engineering
  • Empirical methods and their use in engineering disciplines
  • How to critically evaluate and give rational argumentations
  • How to collect, evaluate and use practice-based experience
  • How to collect, evaluate and use research-based evidence
  • How to conduct empirical studies
  • How to aggregate evidence
  • How to design good judgment and decision-making processes

To illustrate the topics and exemplify the use of evidence-based decision processes, selected engineering topics, such as software development methods, cost estimation, project management and workplace organization, will be used as cases. The course contains mandatory deliveries, exercises and student presentations.

Teaching and learning methods

Den praktiske undervisningen foregår gruppevis med faglærer. Det forutsettes aktiv bruk av video ved selvstudium. Det blir gitt fortløpende tilbakemeldinger fra faglærerne på studentenes tegnspråklige produksjon. Undervisningen gis i all hovedsak på norsk tegnspråk. Det forventes at studentene ikke bruker talespråk i disse timene. Det benyttes tolk ved behov.

Undervisningen gis i form av forelesninger, veiledning og praktiske oppgaver. Gjennomføring av praktiske oppgaver skjer på tegnspråk. Tavlebruk, bilder, skrift, video og håndalfabet vil også bli benyttet. Utstyr som hørselsvern og ørepropper vil benyttes i perioder.

Course requirements

Arbeidskrav

Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:

Studentene skal levere til faglærer og få godkjent fire arbeidskrav, to av disse i gruppe. Av praktiske hensyn bør gruppen bestå av to studenter. Formålet med arbeidskravet er å gi studenten tilstrekkelig refleksjonsgrunnlag og veiledning i emnets faglige innhold. Studentene vil gi hverandre tilbakemelding på to av arbeidskravene, på de to andre gis tilbakemelding av faglærer.

Faglig aktivitet med krav om deltakelse

Det er krav om tilstedeværelse i undervisningen i emnet. Kravet om tilstedeværelse har sammenheng med emnets praktiske karakter. For å få avlegge eksamen kreves minimum 80 prosent tilstedeværelse. Sykdom og dokumentert fravær fritar ikke for kravet om deltakelse. Ved helt spesielle omstendigheter kan det etter avtale med faglærer gis kompensatoriske oppgaver ved overskridelse av fraværet.

Assessment

The exam itself is a report written on a self-selected estimation topic. The structure and content of the report should follow evidence-based principles and require searching for, evaluating and summarising practice and research-based evidence.

The exam can be appealed.

Permitted exam materials and equipment

All aids are permitted.

Grading scale

Ingen hjelpemidler tillatt.

Examiners

Det gis gradert bokstavkarakterskala fra A til F, der A er beste karakter og F er ikke bestått.