Programplaner og emneplaner - Student
ORTOPRA2 Praksis - Ortoser til foten Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Placement in Foot Orthosis
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2020/2021
- Emnehistorikk
-
-
Innledning
No formal requirements over and above the admission requirements.
-
Forkunnskapskrav
After completion of this course, the student has the following learning outcomes, defined as knowledge, skills, and general knowledge:
Knowledge
The student has:
- in-depth understanding of the synthesis of user needs, user interface design, and users’ interaction with technologies.
- advanced knowledge within areas in designing, developing and evaluating user interfaces.
- in-depth knowledge about conducting a human-computer interaction project.
- understanding of the importance of different roles in a human-computer interaction project.
Skills
The student can:
- apply human-computer interaction approaches and methods, and design principles in a project.
- conduct a project referring to human-computer interaction life cycle model.
- execute a human-computer interaction project systematically, from identifying user requirements, designing, and developing user interface to evaluations with users.
- work in a human-computer interaction project with group members from diverse disciplines.
General competence
The student can:
- identify issues related to user interfaces and propose relevant solutions.
- reflect on the importance of incorporating universal design, accessibility, and usability in human-computer interaction projects.
- reflect and discuss on the use of different approaches and methods in human-computer interaction projects.
-
Læringsutbytte
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten kan
- gjøre rede for brukermedvirkning og klientsentrert tilnærming i ortopediingeniørfag
- gjøre rede for organisatoriske og strukturelle forhold som virker inn på yrkesutøvelsen ved praksisstedet
- gjøre rede for NAVs regelverk som gjelder for ortoser til foten
Ferdigheter
Studenten kan
- anvende ortopediingeniørfaglig kunnskap i forhold til aktuelle brukere, problemstillinger og oppgaver knyttet til fottøy og fotoroser
- anvende klinisk resonnering for å integrere teori og praksis
- bruke fagspesifikke metoder, verktøy og redskaper som er aktuelle for klinisk praksis i fottøy og fotoroser
- anvende og reflektere om ICF og utfallsmål
- formulere mål med utgangspunkt i brukers ønsker om og rett til aktivitet, arbeidsinkludering og samfunnsdeltakelse
- veilede brukeren i bruk og vedlikehold av fottøyet/fotorosen
- søke etter, diskutere og anvende faglitteratur og forskningsartikler
Generell kompetanse
Studenten kan
- reflektere over kommunikasjon og bidra i tverrprofesjonelt samarbeid
- med noe veiledning skrive journal og andre dokumenter som brukes på praksisstedet
- utvise og reflektere over profesjonalitet i oppgaver på praksisstedet
- anerkjenne og reflektere over brukers rett til medbestemmelse og autonomi
- ta ansvar og initiativ, vise samarbeidsevner, selvstendighet, omstillingsevne og møte brukere, samarbeidspartnere og andre med empati og respekt
- drøfte ulike faglige tilnærminger i tverrprofesjonelle team for å utvikle god praksis
- drøfte og kritisk reflektere over etiske dilemmaer og praktisere i henhold til yrkesetiske retningslinjer
-
Arbeids- og undervisningsformer
The following required coursework must be approved before the student can take the exam:
An individual peer review report. This report will document feedback from the student directed to each of the other group members, reflecting the submitter’s insights about the others’ contribution to the project and constructive comments.
-
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Exam in two parts:
- Group project report (two to four members in a group, 4000-5000 words) plus a copy of the individual reflection report. The individual reflection will provide the examiners of the final report with insights into how each student contributed and viewed others’ contributions to the group work. This part counts 60% of the final grade.
- Group presentation for the project (20 minutes for each group presentation followed by a minimum of 10-minute question and answer). Students are graded individually. This part counts 40% of the final grade.
Both parts must be passed in order to pass the course.
The group presentation examination cannot be appealed.
New/postponed exam: In case of failed exam or legal absence, the student may apply for a new or postponed exam. New or postponed exams are offered within a reasonable time span following the regular exam. The student is responsible for registering for a new/postponed exam within the time limits set by OsloMet. The Regulations for new or postponed examinations are available in Regulations relating to studies and examinations at OsloMet.
-
Vurdering og eksamen
All aids are permitted, provided the rules for plagiarism and source referencing are complied with.
-
Vurderingsuttrykk
A-F
-
Sensorordning
Two internal examiners. External examiner is used periodically.