EPN-V2

ORIPRA2 Praksis – Ortopediske hjelpemidler til foten Emneplan

Engelsk emnenavn
Placement: Orthosis and Prosthesis of the Foot
Studieprogram
Bachelorstudium i ortopediingeniørfag
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2023/2024
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Emnet er en veiledet praksisperiode på 6 uker (totalt 180 timer) i ortopediteknisk virksomhet. Praksis er rettet mot brukere som trenger fotortoser og/eller fottøy, og fokus er på klinisk arbeid, kommunikasjon med brukere og skriftlig dokumentasjon av arbeidet.

Forkunnskapskrav

Det er ein fordel om deltakarane alt har gjennomført emnet PHUV9110 Kunnskapsteorier for lærerutdanningsrelatert forskning eller tilsvarande før dei tar dette emnet.

Emnet kan takast som del av opplæringsdelen av ph.d.-programmet i utdanningsvitskap for lærarutdanning (180 studiepoeng).

Læringsutbytte

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten kan

  • gjøre rede for brukermedvirkning og kjenne til prinsippene for å anvende klientsentrert tilnærming i klinikken
  • gjøre rede for organisatoriske og strukturelle forhold som virker inn på yrkesutøvelsen ved praksisstedet
  • gjøre rede for NAVs regelverk som gjelder for ortoser til foten

Ferdigheter

Studenten kan

  • anvende ortopediingeniørfaglig kunnskap i forhold til aktuelle brukere, problemstillinger og oppgaver knyttet til fottøy og fotortoser
  • anvende klinisk resonnering for å integrere teori og praksis
  • bruke fagspesifikke metoder, verktøy og redskaper som er aktuelle for klinisk praksis i fottøy og fotortoser
  • anvende ICF rammeverk og relevante utfallsmål for å måle virkning av funksjonsnedsettelse med årsak i fotproblematikk
  • formulere mål med utgangspunkt i brukers ønsker om og rett til aktivitet, arbeidsinkludering og samfunnsdeltakelse
  • veilede brukeren i bruk og vedlikehold av fottøyet/fotortosen
  • søke etter, diskutere og anvende faglitteratur og forskningsartikler

Generell kompetanse

Studenten kan

  • reflektere over kommunikasjon og bidra i tverrprofesjonelt samarbeid
  • med noe veiledning skrive journal og andre dokumenter som brukes på praksisstedet
  • utvise og reflektere over profesjonalitet i oppgaver på praksisstedet
  • anerkjenne og reflektere over brukers rett til medbestemmelse og autonomi
  • ta ansvar og initiativ, vise samarbeidsevner, selvstendighet, omstillingsevne og møte brukere, samarbeidspartnere og andre med empati og respekt
  • drøfte ulike faglige tilnærminger i tverrprofesjonelle team for å utvikle god praksis
  • drøfte og kritisk reflektere over etiske dilemmaer og praktisere i henhold til yrkesetiske retningslinjer

Arbeids- og undervisningsformer

Arbeids- og undervisningsformene i emnet omfatter selvstudie, tverrprofesjonell samarbeidslæring og ekstern veiledet praksis.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Undervisninga i emnet går normalt over eit halvt semester. Emnet er i hovudsak organisert som studentaktivt seminar. Det blir lagt stor vekt på lesing og diskusjon av tekstar i leselista. På grunn av dette er det krav om 80 % deltaking i undervisninga. Deltaking betyr at kvar student kan dele lesenotata sine og deltar aktivt i presentasjonar og diskusjonar. Både før og undervegs i emnet er det ein føresetnad at studentane førebur seg til seminara gjennom å arbeide med pensumlitteraturen.

Vurdering og eksamen

Følgjande arbeidskrav må vere godkjent før eksamen kan avleggjast:

  • To munnlege framlegg på 10-15 min. basert på lesing av tekstar i litteraturlista.

Arbeidskrav skal vurderast til "Godkjent" eller "Ikkje godkjent".

Det er krav om 80 % deltaking. Emnet er i stor grad organisert som studentaktive seminar som øver opp ferdigheit til å gi akademiske presentasjonar og føre kritiske diskusjonar om fenomenologi. Dette gir ein kompetanse som ikkje kan tileignast gjennom lesing av pensum åleine. Studentar med meir enn 20 % fråvær vil ikkje få sluttvurdering i emnet.

Hjelpemidler ved eksamen

Ikke relevant.

Vurderingsuttrykk

Eit skrifteleg refleksjonsnotat på 2000 ord +/- 10 %. Refleksjonsnotatet skal utformast på bakgrunn av eit fritt valt tema innanfor faglitteraturen til emnet. Refleksjonsnotatet skal leverast inn seinast tre veker etter at undervisning er avslutta.

Ny og utsatt eksamen

Det blir gitt inntil tre forsøk på refleksjonsnotatet. Ny innlevering av refleksjonsnotat må avtalast mellom emneansvarleg og student.

Sensorordning

Vurderingsuttrykk er bestått/ikkje bestått.

Emneoverlapp

  • 10 studiepoeng overlapp med ORTOPRA2 Praksis - Ortoser til foten.