EPN-V2

ORI1000 Ortopediingeniørfagets grunnlag Emneplan

Engelsk emnenavn
Introduction to Prosthetics and Orthotics
Studieprogram
Bachelorstudium i ortopediingeniørfag
Omfang
15.0 stp.
Studieår
2023/2024
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Emnet gir en innføring i basiskunnskaper for helseprofesjonsstudier, og har fokus på kunnskap og ferdigheter som spesifikt kan knyttes til ortopediingeniørfaget.  Felles basiskunnskap inkluderer temaer som helseforståelse, hvordan norsk helsetjeneste er organisert og hvilket lovverk som anvendes. Profesjonalitet i helsefaglig og akademisk arbeid belyses med fokus på kommunikasjon i et moderne flerkulturelt samfunn, etikk, verdivalg, litteratursøk, kildebruk, fusk og plagiat. I emnet blir studentene kjent med rehabiliteringsfaget og hvordan man anvender begrepsmodeller, målsettinger og utfallsmål.

De ortopediingeniørfaglige temaene omhandler klinikkprosedyrer, samhandling i klinikk, og teknisk ferdighetstrening i grunnleggende fremstillingsprosesser. I dette inngår fagterminologi, innføring i bruk av verktøy, maskiner og andre tekniske installasjoner, samt HMS (helse, miljø og sikkerhet) i klinikk og laboratorier. Det gis også en introduksjon til faget materialteknologi med fokus på materialvalg innenfor design av ortopeditekniske hjelpemidler.

Forkunnskapskrav

Studenten må være tatt opp på studiet.

Læringsutbytte

This course has a focus on the practices and technologies used for network-based services such as large web sites and backend systems. It provides topics specific to large architectures, such as: containers, service architectures, load balancing and service continuity. In addition, topics which are relevant for working with software projects often found in this context are covered, such as release management, automated testing and agile development principles.

Arbeids- og undervisningsformer

Arbeids- og undervisningsformene i emnet omfatter selvstudier, gruppearbeid, seminarer, ferdighetstrening og forelesninger. I undervisningen benyttes studentaktive læringsformer og digitale verktøy som fremmer kommunikasjon og engasjement. 

Studentene skal ha 1 dag observasjonspraksis ved ortopeditekniske virksomheter.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

No formal requirements over and above the admission requirements.

Vurdering og eksamen

Mappevurdering: Individuell mappe bestående av 3 skriftlige oppgaver. Samlet omfang 6 000 - 7 000 ord.

Vekting: Det gis en samlet karakter på mappen. Ved karakterfastsetting teller de tre oppgavene i mappen likt, men dersom én av oppgavene blir vurdert til F blir også samlet karakter F.  

Ny eksamen: Studenten har anledning til å omarbeide oppgaven(e) i mappen som har fått F én gang.

Hjelpemidler ved eksamen

The student should have the following outcomes upon completing the course:

Knowledge

Upon successful completion of the course, the student will:

  • have advanced knowledge of service architectures and how they are applied in the industry
  • have advanced knowledge of the platforms used to deploy large-scale; services
  • have a deep understanding of the principle of service continuity and the techniques and methods used to make services scalable and robust
  • have a deep understanding of the DevOps movement and its history
  • have expert insight into release management from an operations perspective

;

Skills

Upon successful completion of the course, the student:

  • can evaluate and discuss a service architecture in relationship to;the intended service function with regard to performance, scale and robustness
  • can apply load balancing and scaling;techniques in order to create robust;services
  • can define release-management strategies
  • can evaluate and discuss a release-management plan in relationship to an agile development project

;

General competence

Upon successful completion of the course, the student:

  • can discuss;the state of agile service;management in the industry
  • can communicate challenges, analysis and conclusions in developer operations with regard to service architectures and release management to specialists as well as the general public

Vurderingsuttrykk

This course uses the flipped classroom methodology to cover topics in its theoretical form as homework and let students experience them with hands-on work in the classroom. Students work individually in order to complete technical assignments. Lab-work is supervised by the teacher who provides feedback to the student along the way.;

Students will organize their work surrounding a chosen project. The project;report will based on a;task which they can choose from a list of available projects. The task will be a combination of technical work along with a theoretical discussion.

Towards the end of the course, students will spend more time on their own projects in class under continuous supervision from the course teachers. Students can use that time to discuss approaches and challenges to their own projects.;

Sensorordning

Hver besvarelse vurderes av to sensorer. Ekstern sensor vurderer minimum 20 % sammen med intern sensor. Øvrige besvarelser vurderes av to interne sensorer. Ekstern sensors vurderinger skal komme alle studentene til gode.

Emneoverlapp

  • 10 studiepoeng overlapp med ORTO1000 Ortopediingeniørfagets grunnlag.