Programplaner og emneplaner - Student
OAS4200 Politiske prosesser og virkemidler Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Political Processes and Policy Instruments
- Studieprogram
-
Masterstudium i offentlig administrasjon og styring
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2024/2025
- Pensum
-
HØST 2024
- Timeplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
This course provides an overview of third generation clinical models and interventions. It draws specifically on acceptance and commitment therapy (ACT) while presenting other clinical approaches among third wave cognitive-behavioral therapies (CBT). These therapies will be presented and discussed in light of a selection of diseases and disorders. This course aims at enhancing students’ ability to understand and select intervention strategies for approaching psychological distress.
Forkunnskapskrav
Admission to the study program
Læringsutbytte
Learning outcomes
On successful completion of the course, the student has the following learning outcomes classified as knowledge, skills, and competence:
Knowledge
The student can
- describe and discuss mindfulness concepts and techniques
- describe and discuss functional analyses in clinical behavior analysis
- describe and discuss value-based behavioral repertoirs
- describe and discuss roots of behavior influence
Skills
The student can
- describe and discuss acceptance and commitment therapy and a selection of other third-wave clinical behavior analysis approaches
- describe and discuss the application of cognitive-behavioral therapies with different clinical populations
- describe and discuss ethical considerations in the application of clinical behavior analysis
Competence
The student can
- present the conceptual underpinnings and describe practical cases of clinical behavior analysis
- present basic elements of exposure therapy
Arbeids- og undervisningsformer
For å fremstille seg til eksamen må følgende arbeidskrav være utført og godkjent:
- Arbeidskrav 1, Drapering og sømteknikk (individuelt eller gruppearbeid)
Et praktisk-estetisk arbeid knyttet til grunnleggende draperingsteknikker i emnet. Arbeidet skal følges av en skriftlig refleksjon
- Arbeidskrav 2, Skjorte (individuelt arbeid)
Et praktisk-estetisk arbeid knyttet til plagget skjorte med tilhørende tekniske detaljer. Individuelt arbeid. Se undervisningsplanene for nærmere informasjon om arbeidskrav. Studenten får muntlig tilbakemelding på arbeidskravene fra faglærer og medstudenter. Arbeidskrav vurderes til godkjent/ikke godkjent.
- Obligatorisk tilstedeværelse i undervisningen: Studenten kan ikke ha mer enn 20 prosent fravær i emnet.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
For å kunne fremstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente arbeidskrav:
- Arbeidskrav 1: Studentene skal presentere tema og problemstilling for semesteroppgaven (jfr. Vurdering/eksamen), og opponere på én medstudents presentasjon. Den muntlige presentasjonen på maksimalt 10 minutter tar utgangspunkt i et skriftlig notat på 1-3 sider. Den muntlige opposisjonen baserer seg på medstudentens notat og presentasjon.
Formålet med arbeidskravet er å oppøve ferdigheter i å anvende kunnskap for å analysere utfordringer i offentlig sektor, og i å kommunisere faglige problemstillinger.
Arbeidskravet må være gjennomført og godkjent innen fastlagt frist for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen. Dersom arbeidskravet ikke blir godkjent, gis det anledning til ny, eller alternativ, levering innen angitt frist.
Vurdering og eksamen
Individual home examination, 3 hours. Exam questions are in English. Students may submit their exams in Norwegian, Swedish, Danish or English.
Hjelpemidler ved eksamen
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Vurderingsuttrykk
En intern hovedssensor. En intern medsensor vurderer et utvalg av oppgavene. Ekstern sensor brukes jevnlig.
Sensorordning
All answers are assessed by one examiner.
An external examiner is used regularly, at a minimum of every third completion of the course. When selecting answers for external evaluation, a minimum of 10 percent of the answers shall be included, with no fewer than 5 answers. The external examiner’s assessment of the selected answers shall benefit all students.
Emneansvarlig
Sissel Hovik