Programplaner og emneplaner - Student
NOLA6000 Kort introduksjonskurs til norsk språk og kultur Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Crash Course in Norwegian Language and Culture
- Studieprogram
-
Crash Course in Norwegian Language and Culture
- Omfang
- 5.0 stp.
- Studieår
- 2024/2025
- Emnehistorikk
-
Innledning
Ingen forkunnskapskrav.
Bachelorstudiet i medium og kommunikasjon har generelle progresjonsvilkår (sjå programplanen).
Forkunnskapskrav
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om norsk rettskriving og normer for god språkføring
- kjenner grunnleggande perspektiv, omgrep og modellar innanfor retorikk og andre former for tekstanalyse
- er medviten og har kunnskap om samanhengen mellom språk, tanke og røyndom
- har kunnskap om kva rolle språket speler i samfunnet
Ferdigheiter
Studenten
- kan skrive korrekt norsk
- kan skrive klare, poengterte og engasjerande tekstar i ulike sjangrar
- kan argumentere overtydande og vurdere andres argumentasjon kritisk
- kan analysere skriftlege og munnlege tekstar med utgangspunkt i retorikk og andre teoriar om språk og tekst
Generell kompetanse
Studenten
- har eit reflektert forhold til språkbruken hos seg sjølv og andre
- kan ytre seg i tråd med klarspråksideal og rettleie andre språkbrukarar i tråd med desse ideala
Læringsutbytte
Undervisninga vekslar mellom plenumsforelesingar og meir studentaktive undervisningsformer i større eller mindre grupper. Prosessorientert skriving står sentralt, der studentane diskuterer tekstutkast i responsgrupper og forbetrar tekstane sine etterpå. I tillegg les studentane pensum individuelt.
Innhold
The course comprises 40 hours of language instruction (4 hours * 10 weeks) organized as whole class instruction.
Arbeids- og undervisningsformer
Det er obligatorisk å delta på minst 80 prosent av forelesingane. Ved fråvær over 20 prosent mistar studenten eksamensretten. For å kunne ta eksamen må studenten i tillegg ha gjennomført og fått godkjent tre arbeidskrav.
- Arbeidskrav 1 er eit obligatorisk heildagsseminar der studentane skal skrive individuelle debattinnlegg. Dei jobbar prosessorientert og diskuterer tekstutkast i responsgrupper. Samla tekstlengde er om lag to sider. Formålet er å utvikle evna til å argumentere sakleg og overtydande, og å trene på debattinnlegget som sjanger.
- Arbeidskrav 2 er eit obligatorisk todagarsseminar der studentane skal analysere og diskutere normer for godt nyheitsspråk, og øve seg på å redigere ein nyheitstekst. Dei jobbar både individuelt og i grupper. Samla tekstlengde er to til fem sider. Formålet er å bli medviten om dei ulike aspekta ved godt språk, og å lære korleis journalistar tenker når dei skal nå ut til eit bredt publikum med informasjon.
- Arbeidskrav 3 er ein individuell, skriftleg retorisk analyse av ein aktuell tekst. Oppgåva blir gjennomgått i obligatoriske responsgrupper saman med faglærarar. Lengda er tre til fem sider. Formålet er å prøve ut retorisk teori i praktisk analysearbeid, og å trene på å skrive akademisk.
Studentane skal levere arbeidskrava på norsk, da emnet er eit norskfagleg ferdigheitsfag.
Formålet med arbeidskrava og obligatorisk aktivitet er å sikre at studentane oppnår læringsutbyte.
Det er faglæraren som godkjenner arbeidskrava. Alle arbeidskrava må vere gjennomførde og godkjende innan dei fastlagde fristane for at studenten skal kunne gå opp til eksamen. Dersom eit arbeidskrav ikkje blir godkjent, kan studenten levere ein forbetra versjon éin gong innan ein gitt frist.
Det er obligatorisk å delta på heildagsseminara (arbeidskrav 1 og 2) og på gruppegjennomgangen av arbeidskrav 3. Ugyldig fråvær kan føre til at studenten mistar eksamensretten.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Karakteren blir satt på bakgrunn av ein individuell, seks timars skuleeksamen.
Eksamenssvaret skal leverast på norsk, da emnet er eit norskfagleg ferdigheitsfag.
Vurdering og eksamen
Ingen hjelpemiddel er tillatne.
Hjelpemidler ved eksamen
Gradert skala A-F
Vurderingsuttrykk
Eksamenssvara blir vurderte av intern eller ekstern sensor. Eit utdrag på 25 prosent av svara blir sensurerte av to sensorar. Karakterane på utdraget fastset nivået for korleis resten av svara skal vurderast.
Sensorordning
Yngve Benestad Hågvar
Opptakskrav
Target Group
The target group of the course is international exchange students who are admitted to the study programmes at Oslo Metropolitan University for one or two semesters.
Admission
International exchange students, who are admitted to the study programmes at Oslo Metropolitan University (OsloMet) for the current term, will be given priority over other applicants. Other categories of international students who currently follow study programmes at OsloMet, may be admitted to the course provided that there will be available places. Trainees through the ‘Akademisk dugnad’ at OsloMet must be approved by the Section for Internationalisation and must meet the general admission requirements for Higher Education Entrance Qualification (GSK).
The flowing categories will not be able to apply for the course:
- Applicants with equivalent or higher language competence
- Other categories of applicants, who are not international students at OsloMet
- Students with ordinary admission to OsloMet
Ranking of qualified applicants
Qualified applicants will be ranked in the following order:
- Erasmus+ students and trainees.
- Exchange students from other exchange programmes.
- Trainees through the ‘Akademisk dugnad’ at OsloMet and have been recommended by the Section for Internationalisation.
- Master’s degree programme students.
Applicants in each category will be ranked according to drawing of lots principle.