EPN-V2

MSLV4800 Staten og kommunene som markedsaktører – offentlige anskaffelser, statsstøtte og selskapsorganisering Emneplan

Engelsk emnenavn
The State and Municipalities as Market Actors – Public Procurement, State Aid, and Corporate Organization
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2022/2023
Emnehistorikk
Timeplan
  • Innledning

    Det er krav om ledererfaring

  • Forkunnskapskrav

    Kunnskap

    Studenten har

    • inngående innsikt i sentrale og internasjonale ledelsesteorier med særlig relevans for utøvelsen av ledelse
    • inngående kunnskap om utfordringer i lederrollen
    • inngående kunnskap om konflikt og konflikthåndtering

    Ferdigheter

    Studenten kan

    • arbeide systematisk med egne lederutfordringer
    • kommunisere og samarbeide i utøvelsen av lederrollen
    • analysere konflikter og håndtere ulike typer av konflikter
    • legge til rette for læring og teamutvikling

    Generell kompetanse

    Studenten kan

    • anvende kunnskaper og ferdigheter til å forbedre samhandlingsprosesser med medarbeidere og andre ledere i ulike kontekster
    • kommunisere om faglige problemstillinger og analyser innenfor fagfeltet ledelse.
  • Læringsutbytte

    Det er lagt til rette for at en vesentlig del av læringen skjer gjennom deltakernes egne opplevelser og arbeidserfaringer. Dette blir gjort gjennom gruppearbeid, øvelser og jobbrelaterte oppgaver. Mellom samlingene får deltakerne arbeidsoppgaver som er knyttet til undervisningsopplegget.

  • Arbeids- og undervisningsformer

    Arbeidsmåten i deler av emnet forutsetter aktiv deltakelse. I disse delene vil det derfor være obligatorisk oppmøte. Obligatorisk oppmøte regnes som et arbeidskrav, som må være innfridd for å få adgang til eksamen. Obligatorisk oppmøte blir nærmere angitt ved semesterstart.

  • Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

    Individuell hjemmeeksamen over 3 dager.

    Besvarelsen skal ha et omfang på 8-10 sider. Skrifttype og skriftstørrelse: Arial / Calibri 12pkt. Linjeavstand: 1,5.

  • Vurdering og eksamen

    Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning blir fulgt...

  • Hjelpemidler ved eksamen

    Bestått-Ikke bestått

  • Vurderingsuttrykk

    Det benyttes en intern og en ekstern sensor til sensurering av besvarelsene.

    Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på de besvarelsene som er vurdert skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.

  • Sensorordning

    A student who has completed his or her qualification has the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

    Knowledge

    The student

    • has advanced knowledge of concepts, components or frameworks deriving from central theories, paradigms and approaches within the field of distributed collaborative learning
    • has thorough knowledge of the interrelationships between education and ICT development processes and their manifestations in international and national practices

    Skills

    The student

    • can analyse specific issues that are pertinent to development and change of online teaching environments in their societal context.
    • can analyse and deal critically with various sources of information from the field of distributed collaborative learning and apply them to structure and formulate scholarly arguments
    • can analyse existing theories and methods in the field of distributed collaborative learning and work independently on practical and theoretical problems
    • can carry out an independent limited research or development projects within the field of distributed collaborative learning under supervision and in accordance with applicable norms for research ethics.

    General competence

    The student

    • can apply his/her competence and skills in the field of distributed collaborative learning in order to carry out advanced assignments and projects.
    • can communicate and discuss research-based knowledge in the field of distributed collaborative learning with professionals and non-professionals
    • can contribute in critical ways to the development of the field of distributed collaborative learning
  • Emneansvarlig

    ØABED3500 Investments