Programplaner og emneplaner - Student
MSL4101 Organization, Management and Change in the Public Sector Course description
- Course name in Norwegian
- Organisasjon, lederskap og endring i offentlig virksomhet
- Study programme
-
Executive Master in Public Management
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2019/2020
- Curriculum
-
SPRING 2020
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Emnet omfatter teorier og modeller for analyse av ledelse, organisasjoner og organisasjonsendring med vekt på offentlige virksomheter. Det fokuserer på nasjonale og internasjonale drivkrefter og forutsetninger for endring, effektivisering og omstilling, samt på endringsprosesser og -strategier. Emnet har en virkemiddelorientert tilnærming til organisasjon og ledelse.
Required preliminary courses
Det er ingen spesielle forkunnskaper til emnet.
Learning outcomes
Kunnskap
Studenten har
- inngående kunnskap om organisasjon- og ledelse med relevans for forvaltning, tjenesteyting, styring og omstilling i offentlig virksomhet
- inngående kunnskap om endringsbehov og endringsatferd i organisasjoner
- kjennskap til nasjonale og internasjonale drivkrefter og forutsetninger for stabilitet og endring i offentlige virksomheter
Ferdigheter
Studenten kan
- reflektere over organisasjon og ledelse som virkemiddel i offentlig sektor
- analysere organisasjonsforhold og identifisere utviklingsbehov i offentlige organisasjoner
- anvende kunnskap om organisasjon og ledelse for å vurdere endringsstrategier og aktuelle organisatoriske løsninger
Generell kompetanse
Studenten kan:
- anvende kunnskaper og ferdigheter på nye områder for å gjennomføre avanserte arbeidsoppgaver og prosjekter innen administrasjon, styring og ledelse
- ha en aktiv rolle i fornyings- og omstillingsarbeid og bidra med kritiske perspektiver i slike prosesser
- anvende kunnskaper og ferdigheter i innhenting og bruk av aktuelle kilder, litteratur og annen informasjon, kan henvisnings- og sitatteknikk, og kan definere hva som er plagiat og fusk
Teaching and learning methods
Healthcare decisions for individual patients and for public health policies should be informed by the best available research evidence. The evidence comes from good reviews which is a state-of-the-art synthesis of current evidence on a given research question.Systematic reviews and meta-analyses play an important role in clinical guidelines, patient information, in clinical and political decision-making and in an evidence-based practice. A systematic review can also play an important role in a PhD Thesis by providing an overview of the thesis topic.
This course offers an overview of the use of systematic reviews, the method of systematic reviews, qualitative evidence synthesis (QES) and meta-analysis and how to critically appraise a systematic review or QES. The course will focus on systematic reviews of qualitative and quantitative studies, and will be partly organized as parallel sessions. The course will be run as a five day course over a period of three months.
Course requirements
None
Assessment
On completion of the course, the PhD candidate has achieved the following learning outcomes, defined in terms of knowledge, skills, and general competence:
Knowledge
The PhD candidate:
- is at the forefront of knowledge in how to write a protocol of a systematic review or qualitative evidence synthesis
- understands the role of best evidence research in clinical and political decision-making
Skills
The PhD candidate can:
- plan and write a protocol of a systematic review or qualitative evidence synthesis
- formulate a focused research question
- plan a literature search
- conduct a systematic and explicit selection process of the available articles
- assess the methodological quality of included articles
- extract data from included studies and plan analyses
- critically assess a systematic review
General competence
The PhD candidate can:
- the principles of how to search for research literature
- the principles of how to run a meta-analysis or a synthesis of qualitative studies
- the principles of how to assess the quality of evidence by Grading of Recommendations, Assessment, Development and Evaluation (GRADE) or GRADE CERQual
- the principles of how to conduct a systematic review
Permitted exam materials and equipment
Work and teaching methods consist of lectures, small group work and discussions, self-study, and practical exercises. The outcomes of the small group sessions are presented and discussed in plenary. Parallel sessions offer, teaching and small group work in critical assessment of included studies, analysis, and the quality of evidence within systematic reviews of qualitative or quantitative studies.
Grading scale
None
Examiners
Each candidate must plan and write a protocol of a systematic review based on a research question of their choice. The protocol must consist of all the elements of a systematic review, and be submitted no more than 6 months after the first day of the course.
Course contact person
All