Programplaner og emneplaner - Student
MINT5900 Masteroppgave Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Master's Thesis
- Studieprogram
-
Masterstudium i intensivsykepleie
- Omfang
- 30.0 stp.
- Studieår
- 2018/2019
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Studenten skal, under veiledning, gjennomføre et selvstendig vitenskapelig arbeid i form av en masteroppgave. Arbeidet må ta utgangspunkt i intensivsykepleierens ansvars- og funksjonsområder. I arbeidet med masteroppgaven skal studenten videreføre den kompetansen han/hun har tilegnet seg gjennom de øvrige delene av studiet. Masteroppgaven skal vise forståelse, modning og refleksjon.
Masteroppgaven kan skrives individuelt eller i gruppe på inntil tre studenter. Ved gruppeoppgave leveres det ett felles arbeid. Hensikten med å arbeide i gruppe er å utvikle samhandlingskompetanse, slik det er beskrevet under generell kompetanse i læringsutbyttet for hele programmet. Å utøve intensivsykepleie krever i stor grad samhandlingskompetanse i behandlingsteamet, og samhandlingskompetanse er derfor en viktig del av handlingskompetansen som intensivsykepleier.
Masteroppgaven kan være et selvstendig forskningsarbeid eller inngå som en avgrenset del av et pågående forskningsarbeid ved høgskolen eller andre samarbeidende institusjoner. Oppgaven kan også være et kvalitetsarbeid i form av et fagutviklingsarbeid, et kvalitetssikringsarbeid eller et kvalitetskontrollarbeid.
Masteroppgaven kan leveres i form av en monografi, som et artikkelmanus, en retningslinje, standard for en prosedyre, informasjonsbrosjyre eller en informasjonsvideo. Innlevering av masteroppgaven i artikkelform forutsetter at artikkelen er utviklet i tråd med kriteriene (guidelines) for det valgte og faglig relevante vitenskapelige tidsskriftet. Leveres masteroppgaven i et annet format enn en monografi, må det i tillegg skrives et fordypningsnotat/en kappe. I fordypningsnotatet/kappen skal studenten(e) drøfte og utdype et avgrenset metodologisk og/eller substansielt tema.
Masteroppgaven skal ha en systematisk og vitenskapelig oppbygning og skal baseres på aktuell og relevant vitenskapelig litteratur som besvarer den problemstillingen studenten(e) selv har utviklet.
Masteroppgaven skal utarbeides i henhold til Masterhåndbok for kull 2017.
Forkunnskapskrav
The practical training placement must be approved before students register for the final exam. OsloMet is responsible for the practical training placement and approval of relevant places. Approval of placement must be given before commencement of clinical training.
Attendance in lectures and workshops is compulsory, with minimum 80 % participation . If absence exceeds 20 %, but less than 30 %, students can compensate by submitting an additional coursework requirement. The maximum absence limit is 30 % per academic year. Students whose absence exceeds 30 %, may not compensate by submitting coursework requirement and may not continue to the next year of the program, nor register for the final exam.
The university is responsible for the final assessment of the student according to the Act Relating to Universities and University Colleges. It is also referred to the Regulations on studies and exams at OsloMet - the metropolitan university Chapter 8. Guided practice. Number of attempts.
Course work requirements
Second semester: Students submit a written assignment of 3 pages (+/- 10 per cent) in preparation for practice. The required coursework must be approved before students undertake clinical training. It is possible to resubmit the coursework once if the assignment is not approved.
Fifth semester: Students submit a practical training report of 8 pages (+/- 10 per cent) with reflections over learning outcomes relating to therapeutic development. Work on the report should be done throughout the clinical training placement, and the report should form the basis for individual midway meetings with the clinical training supervisor.
The clinical training report must be approved by the clinical training supervisor and signed by both the clinical training supervisor and the student. The clinical training report must be approved before the student's clinical training period is approved.
Sixth semester: For the final exam, students' provide an edited video recording on a memory stick. Students individually present a 15 min. video recording of one or max two family therapy sessions. In the clip, students are expected to role-play the main therapist, and rely on friends, co-workers etc to act roles like co-therapist and family-members. The clip must not depict a real-life therapy session.
In qualification for the final exam, students submit the following coursework requirements by the stipulated deadline:
- a written presentation of the role-play video recording. This presentation must not exceed one A4 page with single line spacing.
- a verbatim transcript of the dialogue in the clip.
- a genogram (family tree). Drawn on a separate sheet, the genogram must provide information about at least three generations.
Students cannot register for the exam before these coursework requirements are approved.
Læringsutbytte
The course concludes with an hour long oral exam. The exam is based on the written coursework requirements, the video recording and the syllabus from the three academic years. The oral exam is graded by one internal and one external examiner.
Guidelines for the video presentation
Students present a video recording from their clinical work, about 15 minutes duration. The recording must be from the last year of the program. The purpose of this form of exam is to provide the student the opportunity to demonstrate:
- excellent skills in clinical intervention
- ability to relate theory and practice
- professional (theoretical and clinical) development during the program.
It is important that students demonstrate an ability to apply academic thinking in practice. Furthermore, students must be able to reflect over what occurs in "the clinical moment" and link this to the treatment process.
Course requirements accepted prior to the exam should preferable be used for the same exam, but in cases where examination is postponed, a revised version may be submitted. If ethically required and approved in advance.
Arbeids- og undervisningsformer
Own notes.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Pass/Fail.
Vurdering og eksamen
Skriftlig masteroppgave utført individuelt eller i gruppe på inntil tre studenter samt individuell muntlig eksaminasjon. Oppgaven skal skrives ifølge gjeldende retningslinjer. Monografier skal ha et omfang på 15 000 ord (+/- 20 prosent). Velges artikkelmanus, skal fordypningsnotatet/kappen ha et omfang på 3000 ord (+/- 20 prosent). Velges et annet format, skal omfanget til fordypningsnotatet/kappen være på 9000 ord (+/- 20 prosent). Kravet til omfang er det samme for individuelle masteroppgaver og masteroppgaver skrevet i gruppe.
Hjelpemidler ved eksamen
One examiner from OsloMet and one external.
Vurderingsuttrykk
Kjetil Wathne.
Sensorordning
Hver masteroppgave vurderes av to sensor, hvorav én sensor må være ekstern.
Emneansvarlig
Vibeke Lohne