Programplaner og emneplaner - Student
MGRL4100 RLE og RLE-didaktikk 1 Emneplan
- Engelsk emnenavn
- RLE and RLE Education 1
- Studieprogram
-
Grunnskolelærerutdanning for trinn 1-7Grunnskolelærerutdanning for trinn 5-10
- Omfang
- 15.0 stp.
- Studieår
- 2019/2020
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Fagplan
The following work requirements are mandatory and must be approved in order to prepare for the exam:
- A compulsory Orientation Meeting at the start of the semester.
- A standard learning agreement must be entered into between the project provider / supervisor and the student(s), and this must be approved by the course coordinator;before the project can start.
- An oral mid-term presentation, individual or in groups (max 5 students), 10 minutes + 5 minutes Q&A.
;
The deadlines for submitting the project outline and minutes of the meetings will be presented in the teaching plan, which is made available at the beginning of the semester.
Innledning
RLE og RLE-didaktikk 1 setter søkelys på forholdet mellom religion, samfunn og modernitet med særlig blikk på den sosiale og kulturelle konteksten for skolefaget.
Forkunnskapskrav
Ingen
Læringsutbytte
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskaper
Studenten
- har oppnådd fordypet kunnskap om rollen til religion i moderne samfunn, og forståelse av dynamikken i interreligiøse relasjoner og mellom religion og kultur
- har tilegnet seg bred innsikt i kulturelle prosessers betydning for religiøs endring (sekulariserings- og post-sekulariseringsteorier)
- har tilegnet seg bred innsikt i hvordan globaliseringsprosesser påvirker religiøse kulturer og omvendt
- har inngående kunnskap om hvordan opplæringen kan tilpasses alle elevers forutsetninger og behov
Ferdigheter
Studenten
- kan håndtere og problematisere fagspørsmål knyttet til emnet på en faglig og forskningsmessig forsvarlig måte
- kan gi faglig kompetente skriftlige og muntlige redegjørelser innenfor emnet
Generell kompetanse
Studenten
- kan bidra kunnskapsmessig til fagutvikling innenfor emnet på grunnopplæringsnivå
- kan formidle forskningsbasert kunnskap innenfor emnet både skriftlig og muntlig på en faglig forsvarlig måte
- kan bruke sin kunnskap med faglig integritet og etisk bevissthet
Innhold
Portfolio assessment subject to the following requirements:
- A project report, of about 2,000 words +/-10%, describing how the assignment has been solved, and demonstrating that the students have a fundamental grasp of the processes and the methods that have been employed.
- A ten-minute video presentation demonstrating the learning outcomes that the students have achieved during their work with the project.
The portfolio is assessed as a whole and given a single grade, but both the project report and the video presentation must be passed in order for the portfolio to receive a grade E or higher.;
For group projects, all members of the group receive the same grade. Under exceptional circumstances, individual grades can be assigned at the discretion of the project supervisor(s) and Head of Studies.;
The exam result can be appealed.
Arbeids- og undervisningsformer
Undervisningen på emnet vil i hovedsak være i form av forelesninger og/eller seminarer og veiledning. Emnet krever stor grad av selvstendig arbeid.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Retten til å avlegge eksamen forutsetter godkjente arbeidskrav og deltakelse i bestemte faglige aktiviteter.
- Seminarframlegg i gruppe. Arbeidskravet er knyttet til pensum i emne 1 og perspektiver etter nærmere retningslinjer. Framleggene er muntlige og gruppebaserte og skal ha en lengde på omlag 15 minutter.
- Gruppene skal også gi en muntlig respons til en annen gruppes framlegg på omlag 5 minutter.
Formålet med framlegget er å øve evne til lesing, syntetisering og presentasjon av sentralt fagstoff for andre. Ved manglende eller ikke-godkjent arbeidskrav vil det bli gitt en skriftlig kompensatorisk oppgave av tilsvarende omfang etter nærmere avtale med faglærer.
For generell informasjon om arbeidskrav, se den innledende fagplandelen.
Vurdering og eksamen
In this course, the student will carry out an IT project with a view to attracting interest in IT study programmes. In order to reach out to the public, the students will present the project at a relevant event, for example an education fair, a school visit, an ‘Open Day’ event etc. Other relevant outreach activity projects can also be considered in consultation with the supervisor.
The condition for choosing to do an outreach activity project is that the student and an internal supervisor at OsloMet agree on the project topic before the start of the semester.
The course will only run if there;sufficient number of students registered.
Hjelpemidler ved eksamen
No requirements over and above the admission requirements.
Vurderingsuttrykk
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:
Knowledge
The student:
- is aware of relevant societal issued related to technology development
- masters several methods used to communicate information about technology development to a varied audience
- understands the various factors that influence an understanding for IT and a motivation to learn about IT-related issues
Skills:
The student is capable of:
- presenting a technical product or a project in a comprehensive manner to an audience with various levels of knowledge of IT
- presenting and discussing the role IT has in society, with current examples from everyday life, news stories and popular culture
- mastering methodology to engage and involve the audience through recognisable examples and good stories
General competence
The student is capable of:
- presenting and discussing IT-related topics to a broad audience
- communicating clearly in writing and verbally about IT-related issues to an audience that is not necessarily tech-savvy
- motivating and engaging a diverse audience by using current IT issues
Sensorordning
Regular follow-up of the project work by a project supervisor. Students will write a report describing the project and what they have gained from participating in the project.
Projects are selected/distributed at the start of the semester.;