Programplaner og emneplaner - Student
MESTD4312 Research Theory and Method 1 Course description
- Course name in Norwegian
- Vitenskapsteori og forskningsmetode 1
- Study programme
-
Master's Programme in Visual and Performing Arts - part-timeMaster of Aesthetic Practices in Society - part time
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The course provides an overview of the philosophy of science and research methods relevant for research and development work in aesthetic sciences, creative practices and human interaction. The philosophy of science will give insights into different traditions and paradigms, including practice-based and practice-led research. The course presents a breadth of research methods and scientific positions. Research ethics are included in the course. The course will form the basis for work on the master’s thesis.
Required preliminary courses
No requirements over and above the admission requirements.
Learning outcomes
After completing this course, the student will have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student:
- has in-depth knowledge of scientific theories, traditions and paradigms relevant to aesthetic sciences, creative practice and human interaction
- has in-depth knowledge of different research methodological perspectives as a basis for analysis and reflection on content and practice in their own specialisation
- has broad knowledge of research ethics relevant to their own specialisation
Skills
The student:
- can discuss and compare different, relevant scientific traditions and paradigms
- can discuss research methodological choices and apply his/her own insights to formulate academic reasoning
- can assess different ethical perspectives related to the research process
General competence The student:
- has knowledge of different methods of knowledge acquisition and source criticism in scientific publishing
- can apply and communicate their knowledge with research methodological argumentation
Teaching and learning methods
The teaching alternates between lectures, seminars and workshops, as well as self-study. Dialogue and reflection related to theory and practice are central. Students are encouraged to establish study groups. The teaching does not necessarily address all aspects of the course, but these must be covered by the students themselves through reading of syllabus literature and discussion in study groups.
Course requirements
The following coursework is compulsory and must be approved before the student can take the exam:
- Participate actively with prepared presentations in group work
Assessment
Individual written home exam over five days.
3000-4000 Words.
The result can be appealed.
Permitted exam materials and equipment
All aids are permitted.
Grading scale
Godkjent på fullmakt av leder i studieutvalget 21. november 2017. Revisjon godkjent på fullmakt av leder i utdanningsutvalget 17. januar 2018 og 7. november 2019. Redaksjonell endring lagt inn 3. mars 2021. Revisjon godkjent på fullmakt av leder i utdanningsutvalget 25. november 2023. Gjeldende fra vårsemesteret 2024.
I femte semester i bachelorstudiet kan studenter søke på hospitantplasser utlyst av vertsorganisasjoner som OsloMet har laget særskilt avtale med. Utlysningene publiseres på OsloMet sin digitale læringsplattform - sammen med nærmere spesifikasjoner om krav til søknaden.
Emnet er åpent for siste års studenter på bachelorstudiet i utviklingsstudier som har fått tildelt hospitantplass hos en av de tilknyttede vertsorganisasjonene. Vertsorganisasjonene rekrutterer et begrenset antall deltakere på bakgrunn av motivasjonsbrev, karakterer oppnådd tidligere i bachelorstudiet, samt intervju med søkere.
Sammensetning av vertsorganisasjoner, antall hospitantplasser og hospitantsteder vil variere fra år til år. Enkelte hospitantplasser er hos UNHCR i Genève, der hospiteringsperioden er på seks måneder (1. januar-1. juli), andre hos vertsorganisasjoner i Oslo, der hospiteringsperioden er på ti uker. Studentene i respektivt Genève og Oslo har derfor noe ulike ordninger hva gjelder undervisningsform, arbeidskrav og frist for innlevering av bacheloroppgaven.
Examiners
- For å kunne starte på sjette semester av bachelorstudiet, må minst 120 studiepoeng av utdanningen være bestått, hvorav minimum første, andre og tredje semester av studiet, til sammen 90 studiepoeng. 30 studiepoeng av de 120 studiepoengene kan være fra fjerde eller femte semester av bachelorstudiet, eller bestå av annen relevant utdanning som er søkt om og bekreftet godkjent for innpassing i bachelorstudiet.
- Ved siden av å ha fått tildelt hospitantplass, må studenter som skal ta emnet ha fullført og bestått det første emnet i femte semester av studiet, som vil alternere mellom å være UTVB3130 Recent Trends in Development Assistance og UTVB3002 Introduction to the Development Enterprise.
Overlapping courses
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har omfattende faglig kunnskap om én eller flere typer utviklingsintervensjoner (avhengig av hospitantplass) - bistand, samstemmighetspolitikk, talsmannsvirksomhet og transnasjonal aktivisme; næringslivets samfunnsansvar; samt formidlingen av slike intervensjoner
- har faghistorisk og erfaringsbasert kunnskap og oversikt over praksisfeltet og utviklingsteori relevant for dette feltet
Ferdigheter
Studenten
- kan velge ut og bruke relevant fordypningsstoff fra faglitteratur, egen innsamlet og foreliggende data i et selvstendig arbeid med tema innenfor emnet
- kan gi en skriftlig framstilling av en problemstilling innen praksisfeltet, basert på samfunnsvitenskapelig teori og metode
Generell kompetanse
Studenten
- kan drøfte kritisk ulike tilnærminger til utviklingsintervensjoner i lys av relevant teori
- har forståelse av etiske utfordringer som ligger i praksisfeltet og i studier av dette
- har gjennom hospitering ervervet kompetanse på arbeidsmåter og profesjonsutfordringer i praksisfeltet