Programplaner og emneplaner - Student
MENDI1300 Funksjonsundersøkelse og manuelle ferdigheter Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Functional Assessment and Manual Skills
- Omfang
- 15.0 stp.
- Studieår
- 2018/2019
- Emnehistorikk
-
-
Innledning
The exam in the course is a supervised exam of 4 hours.
-
Forkunnskapskrav
The following aids are permitted:
- One notebook containing hand-written and/or printed notes.
- One dictionary Native language-English/English-native language or English/English
Please note that it is not allowed to bring any loose papers and post-it slips in the notebook.
-
Læringsutbytte
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- kan redegjøre for ICF som begrepsapparat og klassifisere enkel informasjon om funksjon med ICF- klassifikasjonssystemet
- kjenner til standardiserte målemetoder i funksjonsundersøkelsen og kunne relatere disse til emneområdene i ICF
- kan redegjøre for bevegelsesapparatet funksjon og kjenne til sentrale biomekaniske problemstillinger relatert til muskel- og skjelettsystemet
- en generell forståelse av barndom og av barn og unges oppvekstprosesser i et samfunn preget av sosialt og kulturelt mangfold *
Ferdigheter
Studenten kan
- veilede og instruere mensendieckøvelser som er relevante for pasienten/prøveeleven (pra)
- foreslå og begrunne valg av sykegrep som kan være relevante for pasienten/prøveeleven (pra)
- utføre sykegrep og massasjeteknikker på medstudent og forklare hvilke anatomiske strukturer som påvirkes
- anvende anatomisk og biomekanisk forståelse i analyse av stillinger og bevegelser i funksjonsundersøkelsen
- planlegge og gjennomføre en systematisk funksjonsundersøkelse med utgangspunkt i en kasuistikk
- anvende kunnskap om relasjon og kommunikasjon i funksjonsundersøkelsen.
- utforske jenter og gutters hverdagsliv og deres subjektive forståelse av dette *
Generell kompetanse
Studenten
- kan reflektere over etiske problemstillinger knyttet til funksjonsundersøkelse av pasient.
- har en begynnende forståelse av tverrprofesjonelt samarbeid med barn, unge og familiene deres *
Arbeidskrav og læringsutbytter merket med * er knyttet til det tverrfaglige undervisningsopplegget INTER1100 - Den samme ungen - ulike arenaer.
Læringsutbytter som testes i praksis er merket med (pra).
-
Arbeids- og undervisningsformer
The exam papers are assessed by one internal and one external examiner.
At least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.
-
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Muhammad Azeem Qureshi
-
Vurdering og eksamen
The course assumes that students are familiar with basic concepts of business finance, financial accounting, cost and management accounting, and strategic management.
-
Vurderingsuttrykk
Gradert skala A-F
-
Sensorordning
Alle studentene vurderes av to sensorer.15 % av studentene vurderes av en ekstern og en intern sensor. De øvrige vurderes av to interne sensorer.