Programplaner og emneplaner - Student
MEDK4000 Mediedesign, -produksjon og prosjektutvikling Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Media Design, Production and Project Development
- Studieprogram
-
Masterstudium i medieutviklingMasterstudium i medieutvikling, deltidEnkeltemner knyttet til masterstudium i journalistikk
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2020/2021
- Pensum
-
HØST 2020
- Timeplan
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Studenten må være tatt opp på masterstudiet i helsevitenskap og ha autorisasjon som fysioterapeut.
Forkunnskapskrav
Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:;
;Kunnskap;
Studenten;kan
- gjøre rede for sentrale teoretiske perspektiver om barn og unges bevegelsesutvikling og motoriske læring
- vurdere og analysere typisk og atypisk bevegelsesutvikling
- gjøre rede for valg og bruk av kartleggingsinstrumenter som grunnlag for å beskrive motorisk funksjon og identifisere funksjonsvansker
- gjøre rede for hva som danner basis for kliniske beslutningsprosesser i fysioterapi
Ferdigheter;
Studenten;kan
- anvende relevante teorier i analyse av barn og unges bevegelse, aktivitet og deltakelse
- kritisk reflektere og vurdere bruk av kartleggingsinstrumenter i klinisk praksis og forskning
- integrere teori, forskning, erfaringsbasert kunnskap, brukerperspektivet og prinsipper i familiesentrerte tjenester i utredning av barns utvikling, funksjon og livssituasjon
Generell kompetanse;;
Studenten;kan
- analysere og kritisk reflektere over hvordan ulike forståelser av barn og barndom får konsekvenser for fysioterapeuters arbeid;;
- vurdere og kritisk reflektere over kunnskapsgrunnlaget for ulike tiltak og intervensjoner i fysioterapipraksis
- identifisere og analysere faglige og etiske dilemmaer i utredning og kartleggingsarbeid
Læringsutbytte
Emnet vil benytte varierte, studentaktive arbeidsformer. Undervisningen er samlingsbasert med 2 ukesamlinger med 4 dager undervisning og en studiedag pr uke. Det er 4-6 uker mellom hver samling. På samlingene veksles det mellom forelesninger og studentaktive læringsformer i form av seminarer, gruppearbeid og presentasjoner. Utover den samlingsbaserte undervisningen inngår selvstudier og arbeid med eksamensoppgaven. Studentene har i løpet av studiet tilbud om å levere inn et utkast til eksamensbesvarelsen (ca. 1000 ord). Det vil bli gitt muntlig tilbakemelding på innleverte utkast fra lærer og medstudenter.
Arbeids- og undervisningsformer
Individuell prosjekteksamen, i form av selvvalgt tema som utarbeides i løpet av emneperioden. Omfang: 3000 ord (+/- 10 %).
Ny eksamen: Dersom oppgaven vurderes til F (ikke bestått) har studenten anledning til å levere omarbeidet versjon én (1) gang.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Undervisningen foregår som en kombinasjon av forelesninger og oppgaveregning. Det undervises tilsvarende 19 timer per uke med forelesninger og regneøvelser i sommerterminen, og tilsvarende 6 timer per uke med forelesninger og regneøvelser i høst- og vårsemesteret.
Vurdering og eksamen
Minst fire av til sammen åtte innleveringsoppgaver i løpet av studieåret må være godkjent for at studenten skal kunne gå opp til eksamen.
Hjelpemidler ved eksamen
Emnet har 10 stp. overlapp med FYSBA6010 Fysioterapi for barn - kunnskapsgrunnlag og praksis 1, 20 stp.
Vurderingsuttrykk
Gradert skala A-F.
Sensorordning
En intern sensor. Ekstern sensor brukes jevnlig.