Programplaner og emneplaner - Student
MED4000 Media Development and Media Research Course description
- Course name in Norwegian
- Medieutvikling og medieforskning
- Study programme
-
Master's Programme in Media DevelopmentMaster's Programme in Media Development, part-time
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Curriculum
-
FALL 2024
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Det obligatoriske emnet Medieutvikling og medieforskning skal forberede studentene til forsknings- og utviklingsarbeid i mediesektoren. Emnet gir en breddeoversikt over forskning om medienes strukturelle rammevilkår og innsikt i sentrale utviklingstrekk innenfor ulike deler av mediesektoren. Undervisningen legger vekt på å trene studentenes ferdigheter i å finne og anvende sentrale teorier og forskning. Slik gir emnet sammen med emnet MED4100 Innføring i forskningsmetode en felles plattform for alle masterstudentene på programmet før de spesialiserer seg i studieretningenes enkeltemner og arbeid med masteroppgaven.
Undervisningsspråk er norsk.
Required preliminary courses
Ingen forkunnskapskrav.
Learning outcomes
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om teorier og forskning knyttet til medienes strukturelle rammevilkår med særlig vekt på økonomiske og teknologiske betingelser, samt mediebruk
- har kunnskap om sentrale utviklingstrekk på mediefeltet i et nasjonalt og internasjonalt perspektiv, inkludert endrede profesjonspraksiser i mediesektoren
- har kunnskap om innovasjon og verdiskaping i et medieperspektiv
Ferdigheter
Studenten
- kan orientere seg selvstendig og kritisk i faglitteraturen
- kan formidle forskningsbasert kunnskap om medieutvikling
- kan utforme en problemstilling og en prosjektskisse for et teoretisk eller praktisk anlagt masterprosjekt innenfor medieutvikling
Generell kompetanse
Studenten
- har utviklet kompetanse til å vurdere andres forskningsarbeid kritisk
- har avansert forståelse av mediefeltets egenart og utfordringer
- kan arbeide selvstendig med praktisk og teoretisk problemløsning
Teaching and learning methods
Undervisningen består av forelesninger, skrivekurs og studentledede seminarer. Dette foregår fysisk på OsloMet og er ikke tilgjengelig digitalt. Emnet forutsetter høy grad av studentaktivitet.
Course requirements
None.
Assessment
After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student has:
- basic understanding of the operation and capabilities of software
- an understanding of what an algorithm is and the ability to use algorithmic problem-solving to address real-life problems in business and administration
- basic knowledge of the methods used to debug software
- basic knowledge of how processes within the realm of journalism can be automated using software
- insight in how software is written, and an understanding of various types of programming languages and their function in various areas of business and administration.
Skills
The student has acquired an ability to:
- format and write basic code
- explain how problem-solving principles are used in programming
- understand how to frame and elicit unstructured business and/or administration problems to solve them through programming,
- understand the steps required to make software more efficient
General competence
The student is:
- proficient in planning and implementing a project plan for software development for journalism
- able to identify and remediate bugs
Permitted exam materials and equipment
The course will take a hands-on learning approach in addition to learning the theoretical concepts behind programming. Course participants will work in groups on a project relevant to journalism.
Grading scale
No coursework requirements or compulsory activities.
Examiners
The exam in the course will be carried out in groups consisting of 2-5 candidates.
The exam consists of two parts:
- A portfolio consisting of a project report and a code repository. The exam report must have a scope of 2000 to 3000 words. Font and font size: Arial / Calibri 12 points. Line spacing: 1.5.
- An oral presentation with a scope of 10-15 minutes. Each group will be required to give an oral presentation of their project, including a question-and-answer session with the examiners.
The project report and the code repository counts for 60 % of the final mark and the oral presentation counts for 40 % of the final mark. Each part must be passed to be given a final grade. The oral presentation cannot be appealed.
Students awarded a fail grade are given one opportunity to submit an improved version of the portfolio for assessment.
Course contact person
Only personal notes written in non-digital media will be allowed during the oral exam. All support materials are allowed in the other exams.