EPN-V2

MBD5900 Masteroppgave Emneplan

Engelsk emnenavn
Master's Thesis
Studieprogram
Masterstudium i barnehagekunnskap
Omfang
45.0 stp.
Studieår
2024/2025
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:

  • Innlevering av notat før veiledning på fagartikkelen (eksamen) med utdrag av oppgaveteksten på 800 ord (+/- 10%) på engelsk. Individuell oppgave.
  • Studenten skal innen fastsatt frist levere en skisse på 1800 ord +/-10 % for masteroppgaven. Gjennom arbeidskravet skal studenten se emnet i sammenheng med masteroppgaven og vise en forståelse for hva som er faglig relevante temaer å arbeide videre med. Når skissen for masteroppgaven er levert, vil studenten få tildelt veileder for masteroppgaven.

Anbefalte forkunnskaper

All exams are assessed by two examiners. At least 30% of the exam papers will be assessed by an external examiner. The external examiner’s assessment should benefit all the students.

Forkunnskapskrav

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:

Knowledge

The student can

  • describe essential behavioural phenomena of social psychology
  • explain specific fields of research and experiments within social psychology
  • explain the connection between behavioural analytic theories and practice concerning counselling/supervision

Skills

The student can

  • discuss behaviour analytic perspectives on behavioural phenomena within social psychology
  • explain the motivation theory on the basis of a social psychology and a behaviour analytic perspective
  • explain the counselling process and its stages, as well as conducting basic counselling and supervision skills
  • use different supervision/counselling techniques and effective communication
  • identify communication that can promote cooperation, trigger conflicts and solve conflicts
  • in a supervision/counselling process, give positive and corrective feedback

General competence

The student can

  • describe research from both social psychology and behaviour analysis in the analysis of social behaviour
  • discuss counselling and supervision from a behaviour analytic perspective
  • complete efficiently leading meetings and groups

Læringsutbytte

Work and teaching methods in which are included in course are lectures, interteaching, seminars, group work, practical exercises and demonstrations (workshops). The students’ learning outcomes will be documented through the home exam.

Innhold

Subjects covered by the course, with credits specified:

  • Biopharmaceutics and pharmaceutical science 10 credits

Arbeids- og undervisningsformer

To prepare for the examination must the following obtain approved:

  • Completing 11 minor tests (80% of the answers per test must be correct)
  • Attendance throughout the day at 4 workshops on mentoring skills

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Eksamen vurderes av to interne sensorer. En tilsynssensor er tilknyttet emnet, i henhold til retningslinjer for oppnevning og bruk av sensorer ved OsloMet.

Vurdering og eksamen

Fagfordypning i engelsk og engelskdidaktikk 2 legger til rette for at studentene får utvikle avansert kunnskap om engelskfaget i det flerspråklige og flerkulturelle klasserommet, med særlig vekt på elevmangfold, lærerens egen språkbevissthet og det engelske språkets plass globalt og i norsk skole. I arbeid med tekst legges det vekt på språk, kultur og identitet.

Hjelpemidler ved eksamen

Supervised individual written exam, 4 hours

Vurderingsuttrykk

Calculators, all types

Sensorordning

Grade scale A-F