Programplaner og emneplaner - Student
MAVITD5900 Masteroppgave Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Master Thesis
- Omfang
- 50.0 stp.
- Studieår
- 2022/2023
- Emnehistorikk
-
- Pensum
-
VÅR 2023
- Timeplan
-
Innledning
Undervisningen i engelsk fagfordypning vil i hovedsak være i form av forelesninger og/eller seminarer og veiledning. Emnet krever stor grad av selvstendig arbeid med å sette seg inn i pensum. Arbeidsspråket i faget er engelsk, både muntlig og skriftlig. Undervisning, arbeidskrav og eksamen foregår og fullføres på engelsk.
-
Forkunnskapskrav
Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:
- Framlegg i grupper av en analyse og drøfting av en av fagartiklene fra pensumlisten. Framleggets omfang skal være 15-20 minutter og skal inkludere spørsmål til diskusjon. Formålet med arbeidskravet er å gi studentene erfaring med faglig formidling av forsknings- og utviklingsarbeid.
- Studenten skal innen fastsatt frist levere en skisse på 1800 ord +/-10 % for masteroppgaven. Gjennom arbeidskravet skal studenten se emnet i sammenheng med masteroppgaven og vise en forståelse for hva som er faglig relevante temaer å arbeide videre med. Når skissen for masteroppgaven er levert, vil studenten få tildelt veileder for masteroppgaven.
-
Læringsutbytte
Muntlig eksamen i gruppe på tre studenter (eller par hvis nødvendig ut fra studenttall), med varighet 20 minutter til presentasjon av et gitt tema og 10 minutter per gruppe til spørsmål fra sensorer. Eksamensspråket er engelsk. Det gis individuell karakter.
Ny/utsatt eksamen
Ny/utsatt eksamen arrangeres som ved ordinær eksamen. Av praktiske hensyn vil gruppeeksamen kunne gjennomføres som individuell eksamen ved ny/utsatt eksamen.
-
Arbeids- og undervisningsformer
Hver student kan ha med seg et A4-ark med notater.
-
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Det benyttes en gradert karakterskala fra A til E for bestått og F for ikke bestått eksamen.
-
Vurdering og eksamen
Eksamen vurderes av to interne sensorer. En tilsynssensor er tilknyttet emnet, i henhold til retningslinjer for oppnevning og bruk av sensorer ved OsloMet.
-
Hjelpemidler ved eksamen
Fagfordypning i engelsk og engelskdidaktikk 2 legger til rette for at studentene får utvikle avansert kunnskap om engelskfaget i det flerspråklige og flerkulturelle klasserommet, med særlig vekt på elevmangfold, lærerens egen språkbevissthet og det engelske språkets plass globalt og i norsk skole. I arbeid med tekst legges det vekt på språk, kultur og identitet.
-
Vurderingsuttrykk
Gradert skala A-F.
-
Sensorordning
En intern og en ekstern sensor vurderer hver besvarelse.;Studentens veileder kan ikke være sensor på masteroppgaven.