EPN-V2

MASYD4050 Vitenskapsteori og forskningsmetode Emneplan

Engelsk emnenavn
Theory of Science and Research Methods
Studieprogram
Masterstudium i sykepleie - klinisk forskning og fagutvikling deltid
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2019/2020
Emnehistorikk

Innledning

After completion of the course, the student will have acquired the following learning outcomes, defined as knowledge, skills and general competence.

Knowledge

The student

  • has detailed knowledge of the sound system, intonation and grammatical structure of the Spanish languages, and insight into cultural conventions on language use.
  • has knowledge of the culture, geography, history, social structures, institutions and linguistic features of the Spanish language areas.
  • has knowledge of different genres and media of textual expressions in Spanish.

Skills

The student

  • is capable of communicating orally and in writing and freely using key language structures of Spanish and varied vocabulary in different social situations.
  • is capable of understanding fiction and other authentic texts in different genres and using different understanding and interpretation strategies.
  • is capable of facilitating the pupils’ exploration of the culture of Spanish speaking areas in relation to their own culture.
  • is capable of encouraging pupils to produce different types of texts adapted for different purposes.

General competence

The student

  • is capable of integrating the basic skills in the Spanish language subject.
  • is capable of assessing his/her own teaching practice
  • has developed own learning and communication strategies.
  • is capable of reflecting on own learning strategies
  • has contrastive competence in Norwegian and Spanish
  • has developed intercultural competence

Forkunnskapskrav

Spanish 2 is a Blended Learning course with digital learning combined with three periods of campus training in Oslo and two at the University of Valencia (Spain). Spanish Language and Culture is structured in an initial face-to-face week in Spain, and online training, with regular online classes, and an intermediate face-to-face period (1-3 days) in Norway.

It will be a communicative approach in the course, giving priority to the acquisition of skills in the teaching of Spanish as a Second Language, and a mixed methodology (classroom and online) will be employed through the creation of a virtual space in a networked platform. In this way, tasks and assessments will be carried out from different methodological approaches that students can subsequently apply in their daily teaching.

Læringsutbytte

Studentene skal fordype seg i et forskningsarbeid med utgangspunkt i en valgt farmasifaglig problemstilling. Studentene får praktisk erfaring med forskning og utvikler ferdigheter i å anvende valgt forskningsmetode. I arbeidet med bacheloroppgaven fokuseres det på valgt problemstilling samt analyse og diskusjon av egne forskningsresultater, men også vurdering av egne resultater opp mot publikasjoner innen fagfeltet

Emnets fagsammensetning, angitt i studiepoeng:

  • Fagspesifikt valgt område 13 studiepoeng
  • Vitenskapelig metode 2 studiepoeng

Innhold

  • Vitenskapsteori
  • Forskningsprosessen
  • Forskningsdesign og -metoder
  • Forskningsetikk
  • Datainnsamling, analyse og tolkning av kvantitative og kvalitative data

Arbeids- og undervisningsformer

Bestått andre studieår.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Arbeids- og undervisningsformene omfatter forelesninger, gruppearbeid, seminarer og fellessamlinger.

Deler av undervisningen er organisert som «omvendt undervisning». Digitale læringsressurser vil bli gjort tilgjengelig for studenter på forhånd og tiden ved universitetet vil bli brukt til oppgaveløsning og gruppearbeid.

Studentene får forslag til oppgaver fra faglærere og velger oppgave ut fra interessefelt. Bacheloroppgaven skrives i grupper på 3-6 studenter og gjennomføres som veiledet gruppearbeid. Veileder skal godkjenne prosjektplanen. Det gis tilbud om inntil 12 veiledningstimer per oppgave. Dersom oppgaven inkluderer labøvelser gis det noe mer veiledning for å sikre aktiviteten på lab.

Internasjonalisering

Det legges til rette for at studenter kan ta bacheloroppgaven ved en samarbeidsinstitusjon i utlandet. Undervisningen i FARMA3900 vil foregå dels på norsk og dels på engelsk, og kan tilbys på engelsk i sin helhet for internasjonale studenter ved behov. Studentene kan velge om de vil skrive sin bacheloroppgave på engelsk eller norsk. Studenter som reiser ut må skrive oppgaven på engelsk dersom utvekslingsoppholdet er utenfor Skandinavia.

Vurdering og eksamen

The exam will be assessed by two internal examiners. An external programme supervisor is affiliated with the course in accordance with the Guidelines for Appointment and Use of Examiners at OsloMet.

Hjelpemidler ved eksamen

Alle hjelpemidler tillatt på skriftlig del. Til muntlig eksamen kan studenten medbringe et eksemplar av sin bacheloroppgave.

Vurderingsuttrykk

Gradert skala A-F.

Sensorordning

Hver besvarelse vurderes av to sensorer. Uttrekk på minimum 20% av besvarelsene vurderes av ekstern sensor. Ekstern sensors vurdering skal komme alle studentene til gode. For MA og VU ABIO: Én intern og én ekstern.

Emneoverlapp

MAABI4050, MASYK4050, MASYD4050, MAPO4050, MAPSD4050, ABIO6050, KREFT6050, KARD6050, VPSY6050, VPSYD6050, PSYD6050, HEL6050, BIT6000 er 100% overlappende.