Programplaner og emneplaner - Student
MANES5900 Master's Thesis Course description
- Course name in Norwegian
- Masteroppgave
- Weight
- 30.0 ECTS
- Year of study
- 2020/2021
- Course history
-
- Programme description
-
Introduction
Fullført og bestått øvrige emner ved studiet, jamfør nasjonale retningslinjer for utdanningen; tilsvarende 255 studiepoeng.
-
Required preliminary courses
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte definert i form av kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har avansert kunnskap om design, kunst og håndverk som skolefag og forskningsfelt, nasjonalt, nordisk og internasjonalt
- har inngående kunnskap om egen profesjon, lærerrollen, undervisning og læring innen fagområdet
- har inngående kunnskap om vitenskapsteori og forskningsmetoder som er relevant for utdanningsforskning, med særlig vekt på praktiske og estetiske fag
- har inngående kunnskap om forskningsetikk rettet mot utdanning og praktisk skapende arbeid
Ferdigheter
Studenten
- kan kritisk analysere og reflektere over faglige problemstillinger basert på kunnskap om undervisning, fagets egenart og verdigrunnlag
- kan anvende avansert fagdidaktisk kunnskap som er relevant for et avgrenset tema på en selvstendig og reflektert måte
- kan analysere eksisterende teorier, anvende relevante metoder for forskning og reflektere over etiske problemstillinger
- kan anvende metoder for praktisk skapende arbeid i innovasjonsprosesser, design eller kreativ utforskning
- kan formidle eget praktisk skapende arbeid ved hjelp av digitale medier og verktøy.
Generell kompetanse
Studenten
- kan kritisk anvende forskningsbasert, profesjonsrettet kunnskap til utforskning av nye problemområder
- kan på et avansert nivå formidle og kommunisere om faglige problemstillinger knyttet til profesjonsutøvelsen
- kan analysere og forholde seg kritisk til ulike informasjonskilder og anvende disse til å strukturere og formulere faglige resonnementet
-
Learning outcomes
Arbeidet med masterprosjektet er i hovedsak et selvstendig arbeid, supplert med veiledning, praktisk estetisk arbeid og progresjonsseminarer hvor studentene legger fram sitt arbeid for hverandre.
-
Teaching and learning methods
Regular seminars are organised in connection with the master's thesis at which the students present and discuss the drafts of their theses in a larger forum. Important topics relevant to work on the master's thesis will also be dealt with at these seminars as required.
Supervision is an important part of the work on the master¿s thesis and provides a necessary quality-assurance, for example that the work complies with the applicable guidelines for research ethics. The person responsible for any research work will be the supervisor. Each student/group is assigned a supervisor. Ten hours of supervision is provided per thesis. In addition, students receive supervision in connection with the master's thesis seminars. One hour of supervision on start-up of the project is compulsory.
If problems arise in the supervisor-student relationship, the student(s) shall first raise the matter with the supervisor and then, if relevant, contact the programme coordinator for the master¿s programme.
Students have a duty to keep their supervisor informed about their work. This duty also applies to practical matters that could have a bearing on the project¿s progress. Relevant ethical principles must be observed. All external correspondence must be approved by the supervisor. Applications to approval bodies, for example the Regional Committees for Medical and Health Research Ethics (REC) and the Norwegian Centre for Research Data (NSD), must be approved by the supervisor before submission.
Groups/students who fail their master¿s thesis are offered three more hours of supervision.
-
Course requirements
Masterprosjektet gjennomføres individuelt og skal omfatte både praktisk estetisk arbeid og teoretisk skriftlig del.
Praktisk estetisk arbeid
Praktisk estetisk arbeid skal inngå i masterprosjektet. Studenten utarbeider en digital presentasjon for offentlig visning. Praktisk estetisk del teller 30% av samlet karakter.
Skriftlig oppgave
Teoretisk del av prosjektet skal være en skriftlig, forskningsmessig behandling av undersøkelsesfeltet og problemstilling(er). Omfang: 15.000-18.000 ord. Teoretisk del teller 70% av samlet karakter.
Dersom masteroppgaven blir vurdert til F (ikke bestått) kan studenten(e) levere omarbeidet versjon av oppgaven én (1) gang.
-
Assessment
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
-
Permitted exam materials and equipment
Gradert skala A-F.
-
Grading scale
Grade scale A-F.
For a thesis written by a group, all the students in the group are awarded the same grade.
The students are awarded a preliminary grade for the written master's thesis. Only students who have been awarded a pass grade (A-E) for the written master's thesis are permitted to take the oral exam. The final grade is set following an individual oral exam. The whole grade scale can be used when adjusting the preliminary grade.
The following applies when the grade F is awarded:
- Written thesis: If the master's thesis is written by a group, the whole group will be awarded this grade. The students will not be permitted to take the oral exam. The students are given one opportunity to submit a new or reworked version of the master's thesis for grading.
- Oral exam: If the grade F is awarded following the oral exam, F will be the student's final grade. In such cases, the student will have to retake the exam. The written thesis will be re-assessed in connection with the resit exam.
Appealing against grades
The grade for the written thesis can be appealed. If the grade is changed as a result of re-grading, the student must also take the oral exam again.
-
Examiners
All master's theses are assessed by two examiners, one of whom must be external.
-
Course contact person
Vibeke Lohne/Berit Taraldsen Valeberg