EPN-V2

MAME4210 Project plan Course description

Course name in Norwegian
Prosjektbeskrivelse
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2017/2018
Course history
  • Learning outcomes

    Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

    Kunnskap

    Studenten

    • har inngående kunnskap om forskningsprosessen
    • har avansert kunnskap om forskningsetikk og formelle krav til forskningsprosjekter
    • har inngående kunnskap om vitenskapelige hypoteser og problemstillinger

    Ferdigheter

    Studenten

    • kan gjennomføre litteratursøk, sammenfatte og diskutere andres funn, samt referere korrekt
    • kan planlegge et forskningsprosjekt, formulere relevante problemstillinger og skrive en prosjektbeskrivelse

    Generell kompetanse

    Studenten

    • kan analysere og forholde seg kritisk til ulike kilder til data om ernæring og helse og kan anvende kildene i faglige resonnementer
    • kan vurdere om et forskningsprosjekt krever registrering hos NSD og godkjenning hos REK
  • Teaching and learning methods

    De viktigste arbeidsformene i emnet er forelesninger, individuelle litteraturstudier og skrivearbeid, muntlige presentasjoner, gruppediskusjoner og individuell og gruppeveiledning.

    Arbeidskrav

    Følgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

    • To kortere innlegg/presentasjoner med påfølgende diskusjon i grupper (fire til fem stykker).
  • Assessment

    Eksamensinnhold: Læringsutbyttene.

    Eksamensform: Prosjekteksamen, individuell prosjektbeskrivelse for eget masterprosjekt. Omfang på besvarelsen: 2000 ord (+/- 20 prosent).

    Sensorordning: To interne.

    Vurderingsuttrykk: Bestått/ ikke bestått.

    Hjelpemidler til eksamen

    Alle.

    Valgfritt pensum (ca. 500 sider).