Programplaner og emneplaner - Student
MAME4210 Prosjektbeskrivelse Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Project plan
- Studieprogram
-
Master i mat, ernæring og helseMaster i samfunnsernæring
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2017/2018
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Læringsutbytte
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har inngående kunnskap om forskningsprosessen
- har avansert kunnskap om forskningsetikk og formelle krav til forskningsprosjekter
- har inngående kunnskap om vitenskapelige hypoteser og problemstillinger
Ferdigheter
Studenten
- kan gjennomføre litteratursøk, sammenfatte og diskutere andres funn, samt referere korrekt
- kan planlegge et forskningsprosjekt, formulere relevante problemstillinger og skrive en prosjektbeskrivelse
Generell kompetanse
Studenten
- kan analysere og forholde seg kritisk til ulike kilder til data om ernæring og helse og kan anvende kildene i faglige resonnementer
- kan vurdere om et forskningsprosjekt krever registrering hos NSD og godkjenning hos REK
Arbeids- og undervisningsformer
De viktigste arbeidsformene i emnet er forelesninger, individuelle litteraturstudier og skrivearbeid, muntlige presentasjoner, gruppediskusjoner og individuell og gruppeveiledning.
Arbeidskrav
Følgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:
- To kortere innlegg/presentasjoner med påfølgende diskusjon i grupper (fire til fem stykker).
Vurdering og eksamen
Eksamensinnhold: Læringsutbyttene.
Eksamensform: Prosjekteksamen, individuell prosjektbeskrivelse for eget masterprosjekt. Omfang på besvarelsen: 2000 ord (+/- 20 prosent).
Sensorordning: To interne.
Vurderingsuttrykk: Bestått/ ikke bestått.
Hjelpemidler til eksamen
Alle.
Valgfritt pensum (ca. 500 sider).