EPN-V2

MAME4210 Prosjektbeskrivelse Emneplan

Engelsk emnenavn
Project plan
Studieprogram
Master i mat, ernæring og helse
Master i samfunnsernæring
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2017/2018
Emnehistorikk

Læringsutbytte

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har inngående kunnskap om forskningsprosessen
  • har avansert kunnskap om forskningsetikk og formelle krav til forskningsprosjekter
  • har inngående kunnskap om vitenskapelige hypoteser og problemstillinger

Ferdigheter

Studenten

  • kan gjennomføre litteratursøk, sammenfatte og diskutere andres funn, samt referere korrekt
  • kan planlegge et forskningsprosjekt, formulere relevante problemstillinger og skrive en prosjektbeskrivelse

Generell kompetanse

Studenten

  • kan analysere og forholde seg kritisk til ulike kilder til data om ernæring og helse og kan anvende kildene i faglige resonnementer
  • kan vurdere om et forskningsprosjekt krever registrering hos NSD og godkjenning hos REK

Arbeids- og undervisningsformer

De viktigste arbeidsformene i emnet er forelesninger, individuelle litteraturstudier og skrivearbeid, muntlige presentasjoner, gruppediskusjoner og individuell og gruppeveiledning.

Arbeidskrav

Følgende arbeidskrav må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

  • To kortere innlegg/presentasjoner med påfølgende diskusjon i grupper (fire til fem stykker).

Vurdering og eksamen

Eksamensinnhold: Læringsutbyttene.

Eksamensform: Prosjekteksamen, individuell prosjektbeskrivelse for eget masterprosjekt. Omfang på besvarelsen: 2000 ord (+/- 20 prosent).

Sensorordning: To interne.

Vurderingsuttrykk: Bestått/ ikke bestått.

Hjelpemidler til eksamen

Alle.

Valgfritt pensum (ca. 500 sider).