EPN-V2

MALKA211 Introduksjon til atferdsanalyse Emneplan

Engelsk emnenavn
Introduction to Behavior Analysis
Studieprogram
Masterstudium i atferdsvitenskap, deltid
Masterstudium i atferdsvitenskap - spesialisering i innovasjon og implementering
Masterstudium i atferdsvitenskap - spesialisering i begreper og anvendelse
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2019/2020
Timeplan
Emnehistorikk

Forkunnskapskrav

Praksisstudiet er knyttet til innholdet i kunnskapsområdene og relateres til studentenes erfaringsbakgrunn og kompetanse.

Læringsutbytte

Praksisopplæringens innhold skal gjennomføres i nært og forpliktende samarbeid mellom praksisbarnehager, praksislærere i barnehagen, studenter og faglærere på universitetet.

Innhold

Respondent and operant conditioning; reliability; sensation and perception; sensory modalities; observation and recording of behavior

Arbeids- og undervisningsformer

Praksisstudiet er en obligatorisk del av studiet og det er krav om 100 % tilstedeværelse.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Se praksiskalender for antall dager med praksis og når praksis skal gjennomføres på nettsiden:https://student.oslomet.no/praksis-barnehagelerer

40 dager obligatorisk praksis:

20 dager høst (del 1)

20 dager vår (del 2)

Ny praksisperiode

Studenter som blir vurdert til ikke bestått i en veiledet praksisperiode kan fullføre det påbegynte studieåret, men får deretter ett års opphold i ordinært studieløp. Ny praksisperiode gjennomføres neste gang ordinær praksis organiseres, normalt neste studieår. Hvis praksis blir vurdert til bestått ved andre gangs forsøk, kan studenten gjenoppta studiet. Hvis praksisperioden blir vurdert til ikke bestått ved andre gangs forsøk, må studiet avbrytes.

Vurdering og eksamen

Det er praksislærer som vurderer praksisperiodene.

Hjelpemidler ved eksamen

I heftet "Informasjon om praksisstudiene" vil innhold, fokus og oppgaver i de enkelte praksisperiodene bli beskrevet nærmere. Heftet publiseres på universitetets digitale læringsplattform.

Vurderingsuttrykk

A grading scale of A (highest) to F (lowest) where A to E is a pass grade and F is a fail grade

Sensorordning

One internal and one external examiner