Programplaner og emneplaner - Student
MALKA211 Introduksjon til atferdsanalyse Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Introduction to Behavior Analysis
- Studieprogram
-
Masterstudium i atferdsvitenskap, deltidMasterstudium i atferdsvitenskap - spesialisering i innovasjon og implementeringMasterstudium i atferdsvitenskap - spesialisering i begreper og anvendelse
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2019/2020
- Pensum
-
HØST 2019
- Timeplan
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Forkunnskapskrav
Praksisstudiet er knyttet til innholdet i kunnskapsområdene og relateres til studentenes erfaringsbakgrunn og kompetanse.
Læringsutbytte
Praksisopplæringens innhold skal gjennomføres i nært og forpliktende samarbeid mellom praksisbarnehager, praksislærere i barnehagen, studenter og faglærere på universitetet.
Innhold
Respondent and operant conditioning; reliability; sensation and perception; sensory modalities; observation and recording of behavior
Arbeids- og undervisningsformer
Praksisstudiet er en obligatorisk del av studiet og det er krav om 100 % tilstedeværelse.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Se praksiskalender for antall dager med praksis og når praksis skal gjennomføres på nettsiden:https://student.oslomet.no/praksis-barnehagelerer
40 dager obligatorisk praksis:
20 dager høst (del 1)
20 dager vår (del 2)
Ny praksisperiode
Studenter som blir vurdert til ikke bestått i en veiledet praksisperiode kan fullføre det påbegynte studieåret, men får deretter ett års opphold i ordinært studieløp. Ny praksisperiode gjennomføres neste gang ordinær praksis organiseres, normalt neste studieår. Hvis praksis blir vurdert til bestått ved andre gangs forsøk, kan studenten gjenoppta studiet. Hvis praksisperioden blir vurdert til ikke bestått ved andre gangs forsøk, må studiet avbrytes.
Vurdering og eksamen
Det er praksislærer som vurderer praksisperiodene.
Hjelpemidler ved eksamen
I heftet "Informasjon om praksisstudiene" vil innhold, fokus og oppgaver i de enkelte praksisperiodene bli beskrevet nærmere. Heftet publiseres på universitetets digitale læringsplattform.
Vurderingsuttrykk
A grading scale of A (highest) to F (lowest) where A to E is a pass grade and F is a fail grade
Sensorordning
One internal and one external examiner