Programplaner og emneplaner - Student
MALK4000-403 Atferdsanalyse og radikalbehaviorisme Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Behavior Analysis and Radical Behaviorism
- Studieprogram
-
Masterstudium i atferdsvitenskap, deltidMasterstudium i atferdsvitenskap - spesialisering i innovasjon og implementeringMasterstudium i atferdsvitenskap - spesialisering i begreper og anvendelse
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2021/2022
- Pensum
-
HØST 2021
- Timeplan
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Emnebeskrivelsen finnes kun på engelsk. Velg engelsk versjon av nettsiden for å se fullstendig emnebeskrivelse.
Forkunnskapskrav
Coursework requirements from MALK4000-401 must be approved to participate and submit coursework requirements in MALK4000-403
Læringsutbytte
On successful completion of the course, the student has the following learning outcomes classified as knowledge:
Knowledge
The student can
- discuss the arguments for and against a natural-science approach to human behavior
- explain a scientific position where the goals are description, prediction and control
- place behavioral analysis in a historical context
- explain the relationship between behavior analysis, evolutionary biology, and social anthropology
- describe the relation between a behavior-analytic approach and key philosophies of science, including positivism, empiricism and contextualism
- account for selection as explanation of behavior at the phylogenetic, ontogenetic and cultural level
- define the concept of category errors and discuss such errors in explaining behavior
- explain a functional account of verbal behavior, including discussing the role of consequences in establishing and maintaining verbal behavior; various elements of a verbal episode; the distinction between the terms communication, language and verbal behavior, and a behavior-analytic understanding of the "meaning" of verbal behavior
- give an account of methodological and radical behaviorism and the distinction between them
Arbeids- og undervisningsformer
In the BSCA specialisation, campus-based lectures and seminars are the main teaching methods. The lectures will partly be based on Interteaching sequences using readings from the curriculum. Texts used for Interteaching are announced in the digital learning platform of the university.Students read selected texts in advance for each day of class, and everyone is expected to participate in class through questions and through joining in discussion. In the BSII specialisation, the main teaching method is digital course sequences, and feedback on details of course content, and supervised discussion groups will be available during pre-determined time periods. Feedback on written assignments is used in both specialisations.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
The following required coursework must be approved before the student can take the exam:
- 4 individual written assignments submitted digitally, each with maximum 6000 keystrokes
Vurdering og eksamen
Dette emnet skal gi studenten grunnleggende forståelse og ferdigheter innen imperative programmeringsprinsipper og objekt-orientert programmering.
Hjelpemidler ved eksamen
All
Vurderingsuttrykk
Ingen ut over opptakskrav.
Sensorordning
Etter å ha gjennomført dette emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
- Studenten kjenner til grunnleggende konsepter innen programmering, med fokus på prosedyre-orientert og objekt-orientert programmering. Selv om studenten kan primært programmere i Java, så forventes det at studenten kan overføre sine kunnskaper til andre imperative programmeringsspråk.
Ferdigheter
Studenten kan håndtere følgende programmeringskonstruksjoner i Java:
- Operatorer og typer
- Kontrollstrukturer
- Funksjoner (prosedyrer) og metoder
- Tabeller (arrayer)
- Klasser, konstruktører, og referanser
- Arv og polymorfisme
- Enkle grafiske brukergrensesnitt
Generell kompetanse
Studenten kjenner til:
- grunnleggende prinsipper for oppbygging av programmer
- sammenhengen mellom programmeringsspråk og programutvikling
- konsepter relatert til kvalitet og lesbarhet av kode