EPN-V2

MAJO4100 Sexual and Reproductive Health and Rights Course description

Course name in Norwegian
Seksuell og reproduktiv helse og rettigheter
Study programme
Master's Programme in Midwifery
Elective modules, Master's Programme in Midwifery
Weight
5.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
FALL 2024
Schedule
Course history

Introduction

Det anvendes en karakterskala fra A til E for bestått (A er høyeste karakter og E er laveste) og F for ikke bestått.

Vurderingskriterier

  • A: Fremragende prestasjon som klart utmerker seg gjennom svært god gjengivelse med de aller fleste nyanser intakt, samt naturlig flyt og hensiktsmessig tempo. Kandidatens stemmebruk er naturlig og forstyrrer ikke kommunikasjonen. Kandidaten bruker gjennomgående ulike gjengivelsesstrategier på en måte som er tilpasset teksten og situasjonens hensikt og ivaretar lytterperspektivet. Studenten anvender aktivt strategier som det er undervist i på emnet.
  • B: Meget god prestasjon med gjennomgående god gjengivelse og stor grad av nyanser intakt, samt overveiende grad av naturlig flyt og hensiktsmessig tempo. Kandidatens stemmebruk er naturlig og forstyrrer sjelden kommunikasjonen. Kandidaten bruker stort sett ulike strategier på en måte som er tilpasset teksten og situasjonens hensikt og ivaretar lytterperspektivet. Studenten anvender flere strategier som det er undervist i på emnet.
  • C: God prestasjon med en del nyanser intakt, for det meste naturlig flyt og hensiktsmessig tempo. Kandidatens stemmebruk stort sett naturlig og forstyrrer i liten grad kommunikasjonen. Kandidaten bruker til en viss grad ulike strategier på en måte som er tilpasset teksten og situasjonens hensikt og ivaretar lytterperspektivet. Studenten anvender delvis strategier som det er undervist i på emnet.
  • D: En akseptabel prestasjon som har enkelte vesentlige mangler bl.a. gjennom unøyaktigheter i gjengivelsen, samt ujevnt tempo. Kandidatens stemmebruk gjør at kandidaten framstår som såpass nølende/usikker eller overivrig/dominerende at det forstyrrer kommunikasjonen. Benytter i liten grad strategier for å ivareta lytteren. Studenten anvender få strategier som det er undervist i på emnet.
  • E: Prestasjonen tilfredsstiller de faglige minimumskravene men gjengivelsen preges av flere unøyaktigheter, samt sjenerende avvik i forhold til flyt og hensiktsmessig tempo. Kandidatens stemmebruk og bruk av gjengivelsesstrategier er forstyrrende for kommunikasjonen. Benytter få strategier for å ivareta lytteren. Studenten anvender ikke strategier som det er undervist i på emnet.
  • F: Prestasjonen tilfredsstiller ikke de faglige minimumskravene og kandidaten behersker ikke tolketekniske ferdigheter i en slik grad at han/hun mestrer situasjonen.

Required preliminary courses

The student must be admitted to the master's program in midwifery.

Learning outcomes

Upon completion of the course, the student will have achieved the following learning outcomes defined in knowledge, skills, and general competence:

Knowledge

The student

  • can assess the importance of reproductive health and rights in family planning, prescribing and administering contraception, and counseling on abortion
  • can identify and analyze various types of violence and abuse, negative social control, and genital mutilation including legal rights and obligations in collaboration around victims of violence
  • can recognize knowledge about gender, diversity of sexuality, sexual rights, and sexual health and illness at different stages of life and from a national and international perspective, including factors that affect perceptions of sexual and reproductive health
  • can explain hormonal changes throughout a woman's life, including menstruation and menopause
  • can analyze human rights, inclusion, equality, and non-discrimination, regardless of culture, language, ethnicity, religion, functional level, gender, gender identity, sexual orientation, gender expression, age, and family form, which is relevant for the midwifery profession

Skills

The student

  • can use knowledge about human rights to promote, protect, and support reproductive and sexual health and rights
  • has an advanced understanding of different users' individual needs and applies knowledge about sexual and reproductive health and rights in an open and inclusive manner

General Competence

The student

  • apply knowledge about culture and diversity to promote sexual and reproductive health and rights at the individual and population level.

Teaching and learning methods

The course will use varied, student-active working methods. It is based on blended learning, combining digital learning resources that can be used flexibly, and real-time learning. This includes group assignments and self-study. Digital gatherings are arranged.

Course requirements

The following work requirements must be completed and approved to be eligible for the exam:

  1. a minimum of 80% attendance at digital seminars, including where students present their work
  2. Digital test, can be retaken until it is approved within a given deadline.

Assessment

Written group project exam with up to 3 students, based on given criteria and developed during the course period. Length: up to 1500 words. The exam can be answered in English or a Scandinavian language (Norwegian, Swedish, or Danish).

Re-examination: If the exam is failed, the student has the opportunity to submit a revised version once.

Permitted exam materials and equipment

All aids are allowed as long as rules for citation are followed.

Grading scale

Pass - Fail

Examiners

Each submission is assessed by one examiner.