Programplaner og emneplaner - Student
MAIKT-STI Multimodal Design Course description
- Course name in Norwegian
- Design av sammensatte tekster
- Study programme
-
Master Programme in Digital Learning Design
- Weight
- 15.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Alle hjelpemidler er tillatt.
Required preliminary courses
Bestått/Ikke bestått
Vurderingskriterier
Bestått: God prestasjon som er tilfredsstillende på de fleste områder. Kandidaten viser kunnskaper om de viktigste områdene i fagfeltet og kan bruke kunnskapen selvstendig. Kandidaten demonstrer forståelse av sentrale deler av fagstoffet. Drøftingen viser at kandidaten kan kombinere kunnskap fra ulike sider av pensum og har personlig grep om stoffet.
Ikke bestått: Prestasjonen tilfredsstiller ikke de faglige minimumskravene. Kandidaten viser ikke tilstrekkelig kunnskap om/forståelse av sentrale sider ved eksamensstoffet. Kandidaten viser både manglende vurderingsevne og selvstendighet. Innholdet i besvarelsen har ikke tilstrekkelig relevans til pensum. Besvarelser med stor grad av avskrift fra andre tekster gir ikke bestått.
Learning outcomes
Eksamen vurderes av intern og ekstern sensor.
Content
- Multimodal design
- Digital genres
- Digital publishing and Internet design
- Analysis of user groups and user needs
- Universal accessibility
Teaching and learning methods
Course requirements
Tolkefaget er et ferdighetsfag. Emnet inneholder derfor teoretiske og praktiske disipliner, og det forbereder studenten på tolkeoppgaver i offentlig sektor. Emnet har både kunnskaps- og ferdighetsmål.
- Studenten skal øke sin forståelse for de språklige valg tolken står overfor i tolkeprosessen.
- Studenten skal forbedre sine tolkeferdigheter med særlig hensyn til kommunikative og retoriske strategier.
Emnet inneholder følgende tre temaer:
- Kommunikativ kompetanse i tolking
- Retorikkens plass i tolking
- Tekstanalyse
Assessment
The assessment of learning outcomes will be based on the accomplishment and the report, an oral and visual presentation, including a poster presentation in plenary session and an oral individual examination.
1);;; The report counts for 70%.
2);;; The accomplishment and oral and visual presentation by the group, and the oral individual examination count for 30%. ;
Part 1) of the exam: The exam results can be appealed.
Part 2) of the exam: The exam results cannot be appealed.
If the assessment of the written work is changed upon appeal, a new oral examination shall be arranged.
Both parts of the exam must be awarded grade E or better for the student to pass the course.
Permitted exam materials and equipment
All.
Grading scale
Grade scale A-F.
Examiners
Two internal examiners. External examiners are used regularly.