Programplaner og emneplaner - Student
MAIKT-EDU IKT-støttet utvikling og utdanning i det globale Sør Emneplan
- Engelsk emnenavn
- ICT-supported Development and Education in the South
- Studieprogram
-
Masterstudium i digitalt læringsdesign
- Omfang
- 15.0 stp.
- Studieår
- 2022/2023
- Emnehistorikk
-
Innledning
For å fremstille seg til eksamen må følgende være utført og godkjent:
- Skriftlig oppgave, individuelt eller i gruppe, inntil 3 studenter, omfang: 750 ord (+/- 10 %)
- Deltakelse i obligatoriske aktiviteter, 80 % deltakelse i forelesninger, seminarer, simulerings- og relasjonell ferdighetstrening
Forkunnskapskrav
Prosjekteksamen, i form av skriftlig oppgave i gruppe på inntil 3 studenter.
Omfang: 2500 ord (+/- 20 %). Går over hele emneperioden, med innleveringsdato etter endt
undervisning.
Ny eksamen: Dersom det skriftlige arbeidet vurderes til F (ikke bestått), har studenten anledning til å levere omarbeidet versjon én (1) gang.
Læringsutbytte
Bestått/Ikke bestått
Innhold
- Project as organization - project versus line organization
- Characteristics of projects for development, research, and learning
- Long term and short term projects, global and local projects
- Techniques and methods for estimation, diagrams, risk, planning and reporting
Arbeids- og undervisningsformer
Hver besvarelse vurderes av 2 sensorer. Ekstern sensor vurderer et uttrekk av besvarelsene (minimum 20 prosent). Ekstern sensors vurderinger skal komme alle studentene til gode.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
No prerequisites required.
Vurdering og eksamen
The course is fully net based. The course is organized around a case that will be evolving and unfolding during the course. The students will act as project management consultants in groups of 2-5 students. The course literature will be discussed in net chat meetings.
Hjelpemidler ved eksamen
No requirements.
Vurderingsuttrykk
Examination support material is permitted.
Sensorordning
A graded scale from A to E for passed and F for not passed will be used.