EPN-V2

MAIKT-EDU IKT-støttet utvikling og utdanning i det globale Sør Emneplan

Engelsk emnenavn
ICT-supported Development and Education in the South
Studieprogram
Masterstudium i digitalt læringsdesign
Omfang
15.0 stp.
Studieår
2022/2023
Emnehistorikk

Innledning

For å fremstille seg til eksamen må følgende være utført og godkjent:

  • Skriftlig oppgave, individuelt eller i gruppe, inntil 3 studenter, omfang: 750 ord (+/- 10 %)
  • Deltakelse i obligatoriske aktiviteter, 80 % deltakelse i forelesninger, seminarer, simulerings- og relasjonell ferdighetstrening

Forkunnskapskrav

Prosjekteksamen, i form av skriftlig oppgave i gruppe på inntil 3 studenter.

Omfang: 2500 ord (+/- 20 %). Går over hele emneperioden, med innleveringsdato etter endt

undervisning.

Ny eksamen: Dersom det skriftlige arbeidet vurderes til F (ikke bestått), har studenten anledning til å levere omarbeidet versjon én (1) gang.

Læringsutbytte

Bestått/Ikke bestått

Innhold

  • Project as organization - project versus line organization
  • Characteristics of projects for development, research, and learning
  • Long term and short term projects, global and local projects
  • Techniques and methods for estimation, diagrams, risk, planning and reporting

Arbeids- og undervisningsformer

Hver besvarelse vurderes av 2 sensorer. Ekstern sensor vurderer et uttrekk av besvarelsene (minimum 20 prosent). Ekstern sensors vurderinger skal komme alle studentene til gode.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

No prerequisites required.

Vurdering og eksamen

The course is fully net based. The course is organized around a case that will be evolving and unfolding during the course. The students will act as project management consultants in groups of 2-5 students. The course literature will be discussed in net chat meetings.

Hjelpemidler ved eksamen

No requirements.

Vurderingsuttrykk

Examination support material is permitted.

Sensorordning

A graded scale from A to E for passed and F for not passed will be used.