EPN-V2

MAERGD5900 Master Thesis Course description

Course name in Norwegian
Masteroppgave
Study programme
Master Programme in Occupational Therapy
Weight
60.0 ECTS
Year of study
2019/2020
Course history

Introduction

The work and teaching methods include self-study, group work, seminars, lectures and practical skills training. Some of the lectures will be in English.

Required preliminary courses

Emnet bygger videre på den praktisk-estetiske og teoretiske kompetansen studenten har tilegnet seg i Emne KDK1100: Idéutvikling og grunnleggende teknikker (30 stp), og gir en innføring i utstillingsproblematikk og kunstformidling. Refleksjon, presentasjon og kommunikasjon står sentralt i emnet. Det blir gjennomgående lagt vekt på forholdet mellom praksis og teori.

Learning outcomes

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:

Knowledge

The student

  • has advanced knowledge about relevant research, theory and methods of importance to the work on preparing a limited occupational therapy research question relating to daily life or working life

Skills

The student is capable of

  • developing a research design in line with the applicable research ethical guidelines and analysing their own or existing material and disseminating the results

Competence

The student is capable of

  • designing, initiating and carrying out small-scale research studies
  • assessing the methodological and theoretical preconditions for scientific studies
  • disseminating the results of their own and other's research to professionals and the general public

Teaching and learning methods

For å fremstille seg til eksamen må følgende obligatoriske arbeidskrav være utført og godkjent:

Arbeidskrav i prosjekt 1: Praktisk arbeid og fordypning (individuelt).

  • Et individuelt praktisk-estetisk arbeid knyttet til grunnleggende teknikker i emnet. Arbeidet skal følges av en skriftlig refleksjon (om lag 1500 ord).

Arbeidskrav i prosjekt 2: Presentasjon og kunstformidling (individuelt og gruppe).

  • Planlegging og gjennomføring av et formidlingskonsept. Arbeidet skal følges av en skriftlig refleksjon (om lag 350 ord).
  • Skriftlig og teoretisk oppgave som knytter seg til presentasjon og kunstformidling (om lag 1200).

Arbeidskrav vurderes til Godkjent/ ikke godkjent og når arbeidskravet gjennomføres som gruppearbeid vurderes gruppen under ett.

Obligatorisk tilstedeværelse i undervisningen: Studenten kan ikke ha mer enn 20 prosent fravær i emnet.

Course requirements

Grade scale A-F.

Assessment

All answers are reviewed by one examiner.

An external examiner is regularly involved in the design of assignment sets and assessment criteria, at least every third completion of the course.

Grading scale

I forbindelse med avsluttende vurdering benyttes en karakterskala fra A til E for bestått (A er høyeste karakter og E er laveste) og F for ikke bestått.

Examiners

Eksamen vurderes av to interne sensorer. Emnet kan bli trukket ut til ekstern sensur.