Programplaner og emneplaner - Student
MABIOD5000 Computertomografi (CT) Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Computed Tomography
- Studieprogram
-
Masterstudium i biomedisin - deltidsstudium
- Omfang
- 30.0 stp.
- Studieår
- 2020/2021
- Emnehistorikk
-
Innledning
CT er en bildediagnostisk undersøkelsesmetode som benytter ioniserende stråling til å produsere snittbilder, slik at kroppens strukturer kan fremstilles i ulike plan.
Emnet omfatter hovedtemaene:
1) Strålevern 2) CT-teknologi 3) Kontrastmidler 4) Kvalitetskontroll og bildekvalitetsparametere 5) Arbeidsstasjon og bildebehandling 6) Pasientdose, referanseverdier og protokollutvikling.
Anbefalte forkunnskaper
Studenten bør ha minst ett års erfaring i bruk av modaliteten CT. Studenten bør dessuten ha tilgang til å benytte CT med tilhørende arbeidsstasjon på en radiologisk avdeling/røntgeninstitutt.
Forkunnskapskrav
Etter fullført emne har studenten følgjande læringsutbytte i faget definert som kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har
- inngåande undervisningskunnskap om matematikken elevane arbeider med på 1.-4. trinn, særleg utvidingar av talomgrep, multiplikasjon og divisjon, relasjonar mellom rekneartar, statistikk
- kunnskap om korleis elevar utviklar matematikkunnskap gjennom undersøkingar, eksperiment og argumentasjon
- kunnskap om ulike teoriar for læring, og om samanheng mellom læringssyn og fag- og kunnskapssyn
- undervisningskunnskap om rekning som grunnleggjande ferdigheit i alle skulefaga og kunnskap om alle dei grunnleggjande ferdigheitene i matematikkfaget
Ferdigheiter
Studenten kan
- utvikle og bruke arbeidsmåtar og læringsaktivitetar som fremmar undringa, kreativiteten og evna hos elevane til å arbeide systematisk med utforskande aktivitetar, grunngjevingar, argument og bevis
- analysere og vurdere tenkemåtane, argumentasjonen og løysingsmetodane til elevane frå ulike perspektiv på kunnskap og læring
Generell kompetanse
Studenten har
- forståing for matematikk som allmenndannande fag og samspelet med kultur, filosofi og samfunnsutvikling
Læringsutbytte
Retten til å ta eksamen føreset godkjende arbeidskrav.
Arbeidskrav
Følgjande arbeidskrav må vere godkjende før ein kan ta eksamen i emne 4 (andre studieår):
- Matematikk: Individuell arbeidsmappe. Studentane leverer tre mappearbeid knytt til fagemna i matematikk og til erfaringar i skulen etter nærare retningslinjer i undervisningsplanen. Studentane utfører eit av desse mappearbeida i gruppe. Mappene skal leverast til faglærar, som gjev tilbakemelding til studenten. Omfang om lag 10 sider kvar.
Arbeids- og undervisningsformer
Avsluttande vurdering blir gjennomført i vårsemestret. Eksamen er ein individuell munnleg eksamen. Omfang: inntil 30 minutt. Den munnlege eksamineringa tar utgangspunkt i arbeidsmappa i matematikk, som inneheld tekstar studentane har arbeidd med i løpet av heile studiet, både 1. og 2. studieår.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Det blir nytta intern og ekstern sensor.
Vurdering og eksamen
Det blir nytta to interne sensorar.
Hjelpemidler ved eksamen
Alle
Vurderingsuttrykk
Gradert skala A-F
Sensorordning
Ekstern og intern sensor vurderer minimum 20 prosent av besvarelsene. To interne sensorer vurderer de øvrige. Ekstern sensors vurdering skal komme alle studentene til gode.