EPN-V2

MABIOD5000 Computertomografi (CT) Emneplan

Engelsk emnenavn
Computed Tomography
Studieprogram
Masterstudium i biomedisin - deltidsstudium
Omfang
30.0 stp.
Studieår
2020/2021
Emnehistorikk

Innledning

CT er en bildediagnostisk undersøkelsesmetode som benytter ioniserende stråling til å produsere snittbilder, slik at kroppens strukturer kan fremstilles i ulike plan.

Emnet omfatter hovedtemaene:

1) Strålevern 2) CT-teknologi 3) Kontrastmidler 4) Kvalitetskontroll og bildekvalitetsparametere 5) Arbeidsstasjon og bildebehandling 6) Pasientdose, referanseverdier og protokollutvikling.

Anbefalte forkunnskaper

Studenten bør ha minst ett års erfaring i bruk av modaliteten CT. Studenten bør dessuten ha tilgang til å benytte CT med tilhørende arbeidsstasjon på en radiologisk avdeling/røntgeninstitutt.

Forkunnskapskrav

Etter fullført emne har studenten følgjande læringsutbytte i faget definert som kunnskap, ferdigheiter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten har

  • inngåande undervisningskunnskap om matematikken elevane arbeider med på 1.-4. trinn, særleg utvidingar av talomgrep, multiplikasjon og divisjon, relasjonar mellom rekneartar, statistikk
  • kunnskap om korleis elevar utviklar matematikkunnskap gjennom undersøkingar, eksperiment og argumentasjon
  • kunnskap om ulike teoriar for læring, og om samanheng mellom læringssyn og fag- og kunnskapssyn
  • undervisningskunnskap om rekning som grunnleggjande ferdigheit i alle skulefaga og kunnskap om alle dei grunnleggjande ferdigheitene i matematikkfaget

Ferdigheiter

Studenten kan

  • utvikle og bruke arbeidsmåtar og læringsaktivitetar som fremmar undringa, kreativiteten og evna hos elevane til å arbeide systematisk med utforskande aktivitetar, grunngjevingar, argument og bevis
  • analysere og vurdere tenkemåtane, argumentasjonen og løysingsmetodane til elevane frå ulike perspektiv på kunnskap og læring

Generell kompetanse

Studenten har

  • forståing for matematikk som allmenndannande fag og samspelet med kultur, filosofi og samfunnsutvikling

Læringsutbytte

Retten til å ta eksamen føreset godkjende arbeidskrav.

Arbeidskrav

Følgjande arbeidskrav må vere godkjende før ein kan ta eksamen i emne 4 (andre studieår):

  • Matematikk: Individuell arbeidsmappe. Studentane leverer tre mappearbeid knytt til fagemna i matematikk og til erfaringar i skulen etter nærare retningslinjer i undervisningsplanen. Studentane utfører eit av desse mappearbeida i gruppe. Mappene skal leverast til faglærar, som gjev tilbakemelding til studenten. Omfang om lag 10 sider kvar.

Arbeids- og undervisningsformer

Avsluttande vurdering blir gjennomført i vårsemestret. Eksamen er ein individuell munnleg eksamen. Omfang: inntil 30 minutt. Den munnlege eksamineringa tar utgangspunkt i arbeidsmappa i matematikk, som inneheld tekstar studentane har arbeidd med i løpet av heile studiet, både 1. og 2. studieår.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Det blir nytta intern og ekstern sensor.

Vurdering og eksamen

Det blir nytta to interne sensorar.

Hjelpemidler ved eksamen

Alle

Vurderingsuttrykk

Gradert skala A-F

Sensorordning

Ekstern og intern sensor vurderer minimum 20 prosent av besvarelsene. To interne sensorer vurderer de øvrige. Ekstern sensors vurdering skal komme alle studentene til gode.